NUMER 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
Temat numeru:
Przewozy kolejowe 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódzki tunel średnicowy: Przetarg na podstację

| Roman Czubiński 03.01.2023 2,3k

Łódzki tunel średnicowy: Przetarg na podstację
Wiz. PKP PLK
Zarządca infrastruktury ogłosił przetarg na zaprojektowanie i budowę podstacji trakcyjnej do zasilania tunelu średnicowego w Łodzi. Prace mają zostać wykonane w ciągu półtora roku. Otwarcie ofert ma nastąpić pod koniec stycznia.
Nowy obiekt ma zasilać linie nr 550 i 551 (dla każdego z torów nowej linii Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska przyjęto osobną numerację), 552 i 553 (jednotorowe łącznice podg Koziny – Żabieniec), a także przyległe fragmenty linii 15, 17 i 458. Podstacja ma zostać oddana do użytku wraz z liniami zasilającymi, kablami zasilaczy, kablami powrotnymi, sterowaniem (w tym zdalnym) łącznikami sieci trakcyjnej oraz prace w pozostałych branżach.

Przewidywana lokalizacja podstacji to okolice skrzyżowania al. Włókniarzy i Drewnowskiej, obok budowanego podziemnego przystanku Łódź Koziny. Do jej zasilania będą służyły dwie linie średniego napięcia 15 kV o łącznej długości ok. 3 km, prowadzące do rozdzielczych punktów zasilania „Drewnowska” i „Koziny”.

Sam budynek podstacji ma być jednokondygnacyjny, podpiwniczony, oddalony od skrajnej szyny najbliższego toru o co najmniej 20 m. Zakładana kubatura to ok. 1350 metrów sześciennych, a powierzchnia użytkowa – 250 mkw. Wnętrze ma pomieścić halę prostownikowo-rozdzielczą, dyżurkę z pomieszczeniem zdalnego sterowania i monitorowania działań systemu, pomieszczenie warsztatowe, akumulatornię oraz dwa pomieszczenia socjalne (z węzłem sanitarnym oraz z aneksem kuchennym). PKP PLK oczekuje, by układ przestrzenny budynku zapewniał łatwy dostęp do urządzeń i ich wymianę.

Jeśli nie dojdzie do przesunięć, oferty zostaną otwarte 30 stycznia. Jedynym kryterium udzielenia zamówienia jest cena (PKP PLK przewidują przeprowadzenie aukcji elektronicznej). Kosztorysu inwestorskiego nie ujawniono. Prace mają zostać wykonane w ciągu półtora roku od podpisania umowy.

Budowa łódzkiego tunelu średnicowego – na skutek problemów finansowych dwóch kolejnych generalnych wykonawców – jest już poważnie opóźniona. Przewidywany termin ukończenia budowy to dziś koniec 2023 r., a oddania do użytku – grudzień 2024 r. – nie da się jednak wykluczyć dalszej zwłoki. Budowa tunelu średnicowego jest jedną z 7 dofinansowanych z unijnego Programu Operacyjnego „Infrastruktura i Środowisko” inwestycji, które PKP PLK były zmuszone fazować (przełożyć ich zakończenie na okres kolejnej unijnej perspektywy budżetowej).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (2135)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (2135)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2023
NUMER 01-02/2023
W najnowszym numerze miesięcznika szczegółowo podsumowaliśmy udany dla kolei rok 2022. Oprócz tego na tapet wzięliśmy temat inflacji, kryzysu gospodarczego i podwyżek cen biletów. Jak zawsze polecamy ciekawe rozmowy, w tym z. A. Popko, T. Myrdą, M. Rodkiem, K. Skorikiem i W. Jurkiewiczem, R. Mordak, T. Lehnertem czy P. Czekałą i T. Prejsem.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5