Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Pierwszy odcinek łódzkiego tunelu średnicowego wydrążony. Pierwsze pociągi pod koniec 2024 r.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Pierwszy odcinek łódzkiego tunelu średnicowego wydrążony. Pierwsze pociągi pod koniec 2024 r.
fot. Roman Czubiński
Maszyna TBM Faustyna wykonała pierwszy jednotorowy tunel kolejowy na podziemnej trasie Łódź Fabryczna - Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. Z tej okazji PKP PLK zorganizowały spotkanie prasowe. Prace budowlane mają zakończyć się w 2023 r., ale faza wyposażania w konieczne systemy oraz testów potrwa kolejny rok. W efekcie tunel będzie dostępny dla ruchu pasażerskiego od rozkładu jazdy 2024/2025 – to najnowszy harmonogram budowy tunelu średnicowego Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec.

– Na rok 2024 przejdą kwestie związane z testami i odbiorami, a także montaż wyposażenia. Chcemy, by komunikacja kolejowa w tunelu pojawiła się w rozkładzie jazdy 2024/2025 – poinformował nas członek zarządu PKP PLK Arnold Bresch. Jak sprecyzował, chodzi – między innymi – o wykańczanie systemów oddymiania i przeciwpożarowych.

Wśród możliwych zagrożeń dla harmonogramu wymienił ewentualne zmiany przepisów budowlanych i branżowych. – Doświadczenia z przebudowy odcinka Łódź Widzew – Łódź Fabryczna pokazuje, że takie zmiany wymagań wiążą się z dużym ryzykiem wydłużenia terminu oddania do eksploatacji. Na razie jednak sytuacja wydaje się opanowana – stwierdził.

Początkowo tunel średnicowy Łódź Fabryczna – Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec miał zostać oddany do użytku w grudniu roku 2021. Pierwszą poważną przeszkodą były problemy finansowe ówczesnego lidera konsorcjum wykonawczego (Energopol Szczecin), zakończone jego upadłością. Później pandemia COVID-19 opóźniła rozpoczęcie drążenia tunelu oraz wydanie pozwolenia na budowę najważniejszego przystanku. Na domiar złego warunki geologiczne na wyznaczonej trasie okazały się trudniejsze, niż sugerowały to badania przed rozpoczęciem inwestycji. Ostatnio część prac w rejonie budowanego przystanku Łódź Śródmieście została wstrzymana w związku z odkopaniem fundamentów XIX-wiecznej synagogi, zniszczonej przez okupantów podczas II wojny światowej.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Łódź: Wyciek z tarczy na Włókniarzy przez kanalizację

Infrastruktura

Łódź: Wyciek z tarczy na Włókniarzy przez kanalizację

Roman Czubiński 11 lipca 2023

Łódzki tunel średnicowy: Wyciek z tarczy zatrzymał tramwaje

Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: Wkrótce poważne utrudnienia na ulicach

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Łódź: Wyciek z tarczy na Włókniarzy przez kanalizację

Infrastruktura

Łódź: Wyciek z tarczy na Włókniarzy przez kanalizację

Roman Czubiński 11 lipca 2023

Łódzki tunel średnicowy: Wyciek z tarczy zatrzymał tramwaje

Infrastruktura

Łódzki tunel średnicowy: Wkrótce poważne utrudnienia na ulicach

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5