Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: CPK przesuwa otwarcie ofert

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
27-11-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-11-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzki tunel KDP: CPK przesuwa otwarcie ofert
wiz. CPK
20 grudnia – to najnowszy termin, w jakim CPK zapowiada otwarcie ofert w przetargu na drążenie łódzkiego tunelu kolei dużych prędkości. Spółka tłumaczy tę zmianę bardzo dużym zainteresowaniem potencjalnych wykonawców. Decyzja ma nie wpłynąć na harmonogram inwestycji.

Potencjalnych wykonawców, wnioskujących o zmiany w zapisach umowy, opisu przedmiotu zamówienia czy specyfikacji warunków, jest według spółki aż 25. Pytań związanych ze specyfikacją zamówienia, które wpłynęły do inwestora, było – jak dotąd – około tysiąca. Część z nich oparła się o Krajową Izbę Odwoławczą. Z jednej strony jest to zrozumiałe, ponieważ charakter inwestycji (drążenie tunelu przeznaczonego do szybkiego ruchu pociągów pod gęstą zabudową miejską) czyni go jednym z najbardziej skomplikowanych na rynku. Jak podaje CPK, specyfikacja wraz z załącznikami liczy około 2 tysięcy nieraz bardzo obszernych dokumentów.

Z drugiej – można mieć wątpliwości, czy kolejne opóźnienie terminu otwarcia ofert (przedtem datę przesuwano już kilkakrotnie) nie przełoży się na opóźnienie inwestycji, która ma być kluczową częścią linii KDP „Y” Warszawa – CPK – Łódź – Wrocław/Poznań. Spółka CPK twierdzi jednak, że takiego zagrożenia nie ma. W drugiej połowie przyszłego roku ma zostać podpisana umowa z wykonawcą, który na ukończenie prac będzie miał 46 miesięcy. Planowany długi okres oceny ofert wynika – między innymi – z nowych wymogów Komisji Europejskiej dla tego typu kontraktów.

– Kluczowe jest wybranie jak najkorzystniejszej oferty i najlepszego wykonawcy do przeprowadzenia zaplanowanych prac, a to wymaga starannego przeprowadzenia postępowania przetargowego. Naszym priorytetem jest wydrążenie tunelu KDP w sposób zapewniający maksimum bezpieczeństwa mieszkańcom Łodzi żyjącym w bezpośredniej bliskości realizowanej inwestycji – deklaruje CPK.

Wielokrotnie opisywaliśmy w ostatnich latach inne elementy przygotowań do budowy tunelu KDP. W listopadzie 2023 r. rozpoczęło się wzmacnianie fundamentów Łódzkiego Domu Kultury i przekładanie kolizji z instalacjami. Od marca bieżącego roku na łódzkim osiedlu Retkinia trwa budowa komory startowej dla tarczy TBM, która wydrąży podziemną linię. Zawarto też liczne umowy związane z budową tunelu (np. na nadzór inwestorski) oraz z jego przyszłą eksploatacją (np. na zasilanie).

Łódzki tunel kolei dużych prędkości (zwany także tunelem dalekobieżnym) będzie miał długość 4,6 km i średnicę ok. 14 m. Planowana prędkość maksymalna to 160 km/h. Między stacją Łódź Fabryczna a wylotem tunelu na Retkini nie będzie stacji ani przystanków pośrednich.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wrocław. Nowowiejska do przebudowy, są oferty na dokumentację projektową

Zintegrowany transport

Wrocław. Nowowiejska do przebudowy, są oferty na dokumentację projektową

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

RegioJet zadebiutuje na trasie Warszawa – Kraków już we wrześniu

Pasażer

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Zobacz również:

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

inf. pras. CPK, opr. RC 20 lipca 2025

Łódzki tunel KDP: Kamienice pod specjalnym nadzorem

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Wrocław. Nowowiejska do przebudowy, są oferty na dokumentację projektową

Zintegrowany transport

Wrocław. Nowowiejska do przebudowy, są oferty na dokumentację projektową

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

RegioJet zadebiutuje na trasie Warszawa – Kraków już we wrześniu

Pasażer

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Zobacz również:

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

Infrastruktura

Łódzki tunel KDP: Druga komora powstaje przy Fabrycznym

inf. pras. CPK, opr. RC 20 lipca 2025

Łódzki tunel KDP: Kamienice pod specjalnym nadzorem

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij