NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź: Tak będą wyglądały wyjścia ewakuacyjne z tunelu KDP [wizualizacje]

| Roman Czubiński 30.03.2023 2,5k

Łódź: Tak będą wyglądały wyjścia ewakuacyjne z tunelu KDP [wizualizacje]
Wentylatornia przy Atlas Arenie wiz. CPK
Łódź: Tak będą wyglądały wyjścia ewakuacyjne z tunelu KDP [wizualizacje]
Łódź: Tak będą wyglądały wyjścia ewakuacyjne z tunelu KDP [wizualizacje]
Łódź: Tak będą wyglądały wyjścia ewakuacyjne z tunelu KDP [wizualizacje]
Łódź: Tak będą wyglądały wyjścia ewakuacyjne z tunelu KDP [wizualizacje]
Łódź: Tak będą wyglądały wyjścia ewakuacyjne z tunelu KDP [wizualizacje]
Łódź: Tak będą wyglądały wyjścia ewakuacyjne z tunelu KDP [wizualizacje]
Łódź: Tak będą wyglądały wyjścia ewakuacyjne z tunelu KDP [wizualizacje]
Łódź: Tak będą wyglądały wyjścia ewakuacyjne z tunelu KDP [wizualizacje]
W najbliższych miesiącach CPK ogłosi przetarg na budowę tunelu KDP pod centrum Łodzi. Dla jego obsługi technicznej w Łodzi powstanie 11 obiektów naziemnych. Ukryte w nich klatki schodowe będą mogły służyć także do ewakuacji pasażerów w razie wypadku – wynika z odpowiedzi rzecznika prasowego CPK na nasze pytania.
Przed kilkoma dniami – za sprawą łódzkiego wydania „Gazety Wyborczej” – w lokalnych mediach pojawiły się wizualizacje obiektów naziemnych, które powstaną nad przyszłym tunelem kolei dużych prędkości. Będą to zadaszone obudowy wejść do klatek schodowych, służących pracownikom obsługi technicznej tunelu. W sytuacjach awaryjnych za ich pomocą będzie także można ewakuować pasażerów z zatrzymanych pod ziemią pociągów.

Nad blisko 5-kilometrowym tunelem zaplanowano łącznie 11 takich budowli. Jak informuje rzecznik prasowy CPK Konrad Majszyk, zostaną one rozmieszczone w pobliżu ulic: Sienkiewicza, Gdańskiej, Żeligowskiego, Struga przy skrzyżowaniu z al. Włókniarzy, Bandurskiego przy Atlas Arenie (obiekt ten pomieści także wentylatornię dla całego tunelu), Bratysławskiej przy ul. Nad Karolewką i Maratońskiej. Przy tej ostatniej powstanie aż pięć obiektów naziemnych. – W rejonie osiedla Retkinia obiektów będzie więcej z uwagi na tunele łącznicowe jednotorowe, zapewniające połączenie linii kolejowej nr 85 z linią kolejową nr 14 – wyjaśnia Majszyk.

Unijne rozporządzenie w sprawie TSI precyzuje, że tego rodzaju obiekty w tunelach kolejowych muszą być rozmieszczane nie rzadziej, niż co kilometr. Przedstawiciel CPK zapewnia, że przy wyznaczaniu lokalizacji projektanci tunelu starali się pogodzić konieczność spełnienia tego wymogu z minimalizacją ingerencji w istniejącą infrastrukturę. – Przykładamy dużą wagę do tego, żeby obiekty kubaturowe, które są związane z naszym tunelem, były wkomponowane w tkankę miejską – deklaruje. Wygląd wejść do klatek technicznych na wizualizacjach nie jest ostateczny, jednak zmiany, do których może dojść na etapie projektu wykonawczego, będą raczej niewielkie.

– Obiekty naziemne będą wykonywane w technologii ścian szczelinowych – informuje Majszyk. Ich budowa będzie integralną częścią zakresu inwestycji tunelowej – w przeciwieństwie do komory startowej i końcowej dla tarczy TBM CPK nie będzie zamawiał ich wykonania w przetargu osobnym od budowy całego tunelu KDP.

Jak przypomina Majszyk, CPK ma dla łódzkiego tunelu gotowy projekt, pakiet decyzji środowiskowych i lokalizacyjnych oraz posiada pozwolenia na budowę. Jest to najbardziej zaawansowana inwestycja w całym „komponencie kolejowym” CPK. Sam przetarg na budowę tunelu ma zostać ogłoszony w drugim kwartale bieżącego roku. Inwestor złożył w styczniu wniosek o dofinansowanie na budowę tunelu ze środków unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF2). – Wcześniej z CEF Reflow spółka CPK otrzymała na przygotowanie projektu budowlanego dla tunelu dofinansowanie w wysokości ok. 60 mln zł – przypomina rzecznik.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (2135)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (2135)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5