Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

CPK: Przetarg na komory tunelu pod Łodzią

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-02-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
CPK: Przetarg na komory tunelu pod Łodzią
wiz. CPK
Centralny Port Komunikacyjny ogłosił przetarg na budowę komór na początku i końcu tunelu KDP pod centrum Łodzi. Na początku kwietnia spółka planuje otworzyć oferty. Na budowę przewidziano nieco ponad rok (w przypadku komory przy dworcu Łódź Fabryczna) oraz 300 dni (dla obiektu na Retkini).

Zakres przetargu podzielono na dwa zadania: budowę konstrukcji oporowej komory „Retkinia” oraz komory rozjazdowej „Fabryczna”. Dworzec Łódź Fabryczna ma już wprawdzie przygotowane betonowe ściany i stropy mające mieścić zachodnią głowicę rozjazdową, jednak tylko w części mającej łączyć się z budowanym właśnie tunelem konwencjonalnym (perony 1-3). Zamówienie CPK obejmuje prace konieczne do budowy wyprowadzenia na zachód linii KDP z peronu czwartego, wybudowanego specjalnie z myślą o kolei dużych prędkości, lecz na razie wykorzystywanego przez pociągi konwencjonalne.

Wodociąg w opcji

Zadanie „Komora Fabryczna” będzie obejmowało budowę komory rozjazdowej przy głównym łódzkim dworcu i linii kolejowej wraz z infrastrukturą niezbędną do ich budowy i działania tunelu. Wykonawca będzie też musiał opracować dokumentację (z projektem budowlanym i dokumentacją wykonawczą) dla przebudowy sieci wodociągowej między przyłączem zasilającym budynek Łódzkiego Domu Kultury a ul. Sienkiewicza. CPK zastrzega sobie prawo zlecenia także samej przebudowy wodociągu na mocy prawa opcji.

Drugie zadanie – „Komora Retkinia” – obejmie budowę komory rozjazdowej przy łódzkim osiedlu Retkinia, na wysokości którego linia KDP z tunelu będzie wychodziła na powierzchnię, by przez kilka kilometrów biec równolegle do linii kolejowej 14. Również tu, wraz z samą komorą, ma powstać infrastruktura niezbędna dla tunelu, komory i linii.

Na Retkini szybciej, w centrum – wolniej

Budowa tunelu dalekobieżnego w Łodzi w ciągu nowej linii 85 wraz z włączeniem w linię 14 ma już gotowy projekt budowlany. Wykonawca robót budowlanych będzie musiał we własnym zakresie opracować na jego podstawie projekt wykonawczy. Budowa komory „Fabryczna” ma potrwać nieco ponad rok – 397 dni kalendarzowych od dnia rozpoczęcia robót. Nieco krótsza ma być budowa komory na Retkini, na którą przewidziano 337 dni od zawarcia kontraktu (sama komora powinna zostać przekazana wykonawcy tunelu drążonego tarczą TBM w ciągu 300 dni). Rozpoczęcie wiercenia tunelu przewidziano na przyszły rok.

Inwestor planuje otwarcie ofert w południe 5 kwietnia. Ocena ofert zależy w 90% od ceny, a w 10% – od doświadczenia zawodowego osoby wytypowanej na kierownika budowy.

Warto przypomnieć, że trwa ponowny przetarg na wzmocnienie fundamentów wspomnianego już budynku Łódzkiego Domu Kultury, położonego w sąsiedztwie dworca Łódź Fabryczna. Cały tunel – według niedawnej deklaracji CPK – ma być gotowy w roku 2027. Obiekt o długości ok. 4 km będzie najdłuższą drążoną w jednym odcinku tego typu konstrukcją w Polsce. Rekordowa będzie także średnica tunelu (ok. 14 metrów).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5