NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łódź – Radom bez przesiadek najwcześniej po wygaśnięciu pandemii

| Kasper Fiszer 23.03.2021 2,3k

Łódź – Radom bez przesiadek najwcześniej po wygaśnięciu pandemii
Skomunikowanie pociągów w Drzewicyfot. Kasper Fiszer
Województwo łódzkie nie planuje na razie uruchamiać bezpośrednich pociągów z Łodzi do Radomia. Sytuacja podróżujących na południowe Mazowsze ma zaś poprawić się dzięki lepszym skomunikowaniom. Od kilku dni z jedną przesiadką można też dotrzeć do Skarżyska-Kamiennej.
W grudniu zeszłego roku pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej zaczęły obsługiwać trasę Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Drzewica. Z Drzewicy do Radomia od dawna kursują zaś składy Kolei Mazowieckich. Pośrednio odtworzone zostało więc połączenie Łodzi i Radomia, ale pomiędzy tymi dwoma stosunkowo dużymi i nieodległymi miastami wciąż nie można podróżować żadnym pociągiem bezpośrednim – ani regionalnym, ani dalekobieżnym. W okresie pandemii zmniejszyła się też liczba spinających te ośrodki kursów autobusowych.

Pandemia utrudnia analizy potrzeb

Na razie nie ma jednak szans na zmianę tego stanu rzeczy, choć z punktu widzenia podróżnych korzystny wydawałby się układ przemiennej obsługi całego ciągu Łódź – Tomaszów – Drzewica – Radom przez obu przewoźników (Koleje Mazowieckie i Łódzką Kolej Aglomeracyjną). Władze sąsiednich województw nie prowadzą na razie rozmów dotyczących kursów bezpośrednich. Co więcej, samorząd województwa łódzkiego wykluczył realizację takiego scenariusza w najbliższym czasie, tłumacząc to specyfiką aktualnych uwarunkowań.

– Ograniczenia w funkcjonowaniu poszczególnych obszarów życia w związku z koronawirusem mają bezpośredni wpływ również na możliwości realizacji przewozów kolejowych – stwierdza Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. – W związku z tym ewentualne analizy dotyczące bezpośredniego skomunikowania Łodzi i Radomia mogą zostać przeprowadzone dopiero po zakończeniu pandemii – czytamy w przesłanym nam komunikacie. Nie zapadła więc decyzja, czy samorząd regionu łódzkiego będzie dążył do uruchomienia pociągów bezprzesiadkowych w późniejszym terminie.

Na razie lepsze skomunikowania

W związku ze stale zmieniającą się sytuacją epidemiczną trudno jest też określić, kiedy można spodziewać się w tej sprawie jakichkolwiek rozstrzygnięć. Służby prasowe marszałka zapewniają jednak, że władze będą starały się poprawić sytuację podróżnych poprzez koordynację rozkładów jazdy obu samorządowych spółek. – Prowadzone są rozmowy pomiędzy operatorami mające na celu skomunikowanie w Drzewicy pociągów ŁKA i KM – informuje UMWŁ.

W ramach marcowej korekty rozkładu jazdy pojawiło się już kolejne – czwarte – takie skomunikowanie. Pociąg z i do Łodzi zsynchronizowany jest z przyspieszonym kursem KM „Radomiak”. Dzięki temu czas przejazdu z Łodzi do Radomia wynosi około dwie godziny. Z jedną przesiadką można też dotrzeć do Skarżyska-Kamiennej. Przypomnijmy, że województwa łódzkie i świętokrzyskie chcą też w przyszłości odtworzyć alternatywny ciąg do Skarżyska przez Opoczno i Końskie.

Wiemy już natomiast, że wkrótce pociągi bezpośrednie z Radomia do Łodzi uruchomi PKP Intercity. Ministerstwo Infrastruktury zapowiedziało bowiem, że wznowi obsługę ciągu Lublin – Łódź. Na trasę skierowane zostaną nowe jednostki Flirt.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5