NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Drzewica: Przesiadki na peronie ziemnym. Czy doczekamy się jego remontu?

| Kasper Fiszer 11.01.2021 3k

Drzewica: Przesiadki na peronie ziemnym. Czy doczekamy się jego remontu?
Pociąg przy peronie nr 2 w Drzewicyfot. Kasper Fiszer
Pasażerowie jadący z Łodzi do Radomia przesiadają się pomiędzy pociągami ŁKA i KM w Drzewicy. Na tamtejszej stacji kolejowej znajdują się dwa perony, w tym jeden ziemny. Jest on cały czas regularnie wykorzystywany.
W grudniu zeszłego roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna zainaugurowała ruch pociągów do Drzewicy. Niewielka stacja na wschodnich rubieżach województwa łódzkiego bardzo zyskała więc na znaczeniu: dotychczas dojechać można było tam tylko z jednego kierunku (z Radomia), a teraz docierają tu także bezpośrednie kursy z Łodzi. Co więcej, podróżni w drodze z Łodzi na południowe Mazowsze właśnie w Drzewicy przesiadają się ze składów ŁKA do jednostek elektrycznych Kolei Mazowieckich.

Dwa perony o bardzo różnym standardzie

Pasażerowie mogą być jednak nieco zaskoczeni warunkami przesiadki. Skomunikowania zazwyczaj zorganizowane są tak, by oba składy zatrzymały się przy tym samym peronie: 1 lub 2. Pierwszy z nich wyłożony jest kostką, ale drugi to peron ziemny o nieutwardzonej nawierzchni. Może być to kłopotliwe zwłaszcza w czasie deszczu. – Ruch pociągów układany jest w taki sposób, by jak najczęściej realizować obsługę podróżnych z peronu nr 1 – zastrzega przy tym Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Dodaje, że w sytuacji, gdy przy peronie nr 1 stoi już skład Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, który skończył w Drzewicy bieg, przyjeżdżające pociągi kierowane są na tory przy peronie ziemnym. – Staramy się jak najbardziej ułatwić podróżnym przesiadanie się z pociągu na pociąg – zapewnia jednocześnie nasz rozmówca. Przypadki podstawiania składów przy peronie nr 2 określa on jako wyjątkowe. Tym niemniej z rozkładu jazdy wynika, że właśnie tam odprawianych jest sześć kursów wyjeżdżających z Drzewicy dziennie, a z obserwacji naszej redakcji wynika, że zdarza się również wykorzystywanie tego peronu wówczas, gdy planowo skomunikowanie ma odbyć się przy peronie nr 1.

Peron nieutwardzony, ale z gablotami informacyjnymi

Przedstawiciel PKP PLK mówi o regularnie wykonywanych pracach, które mają podnieść komfort korzystania z pociągów w Drzewicy. – W 2019 r. zamontowano dodatkowe gabloty informacyjne. W latach 2017–2018 przeprowadzono naprawę toru nr 1 oraz sieci trakcyjnej i sześciu rozjazdów. W 2020 r. wykonano zaś naprawę toru nr 2 – wylicza. Peron nr 2 pozostał jednak nieutwardzony. Czy są szanse, by wkrótce się to zmieniło?

– W następnych latach planujemy też modernizację peronów – informuje Rafał Wilgusiak. Zastrzega równocześnie, że przeprowadzenie inwestycji jest uzależnione od pozyskania na nią środków finansowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Linia 22 (48)
(765)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej na temat:

Linia 22 (48)
(765)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5