Partnerzy serwisu:
Pasażer

Drzewica: Przesiadki na peronie ziemnym. Czy doczekamy się jego remontu?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-01-2021
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Drzewica: Przesiadki na peronie ziemnym. Czy doczekamy się jego remontu?
fot. Kasper FiszerPociąg przy peronie nr 2 w Drzewicy
Pasażerowie jadący z Łodzi do Radomia przesiadają się pomiędzy pociągami ŁKA i KM w Drzewicy. Na tamtejszej stacji kolejowej znajdują się dwa perony, w tym jeden ziemny. Jest on cały czas regularnie wykorzystywany.

W grudniu zeszłego roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna zainaugurowała ruch pociągów do Drzewicy. Niewielka stacja na wschodnich rubieżach województwa łódzkiego bardzo zyskała więc na znaczeniu: dotychczas dojechać można było tam tylko z jednego kierunku (z Radomia), a teraz docierają tu także bezpośrednie kursy z Łodzi. Co więcej, podróżni w drodze z Łodzi na południowe Mazowsze właśnie w Drzewicy przesiadają się ze składów ŁKA do jednostek elektrycznych Kolei Mazowieckich.

Dwa perony o bardzo różnym standardzie

Pasażerowie mogą być jednak nieco zaskoczeni warunkami przesiadki. Skomunikowania zazwyczaj zorganizowane są tak, by oba składy zatrzymały się przy tym samym peronie: 1 lub 2. Pierwszy z nich wyłożony jest kostką, ale drugi to peron ziemny o nieutwardzonej nawierzchni. Może być to kłopotliwe zwłaszcza w czasie deszczu. – Ruch pociągów układany jest w taki sposób, by jak najczęściej realizować obsługę podróżnych z peronu nr 1 – zastrzega przy tym Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Dodaje, że w sytuacji, gdy przy peronie nr 1 stoi już skład Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, który skończył w Drzewicy bieg, przyjeżdżające pociągi kierowane są na tory przy peronie ziemnym. – Staramy się jak najbardziej ułatwić podróżnym przesiadanie się z pociągu na pociąg – zapewnia jednocześnie nasz rozmówca. Przypadki podstawiania składów przy peronie nr 2 określa on jako wyjątkowe. Tym niemniej z rozkładu jazdy wynika, że właśnie tam odprawianych jest sześć kursów wyjeżdżających z Drzewicy dziennie, a z obserwacji naszej redakcji wynika, że zdarza się również wykorzystywanie tego peronu wówczas, gdy planowo skomunikowanie ma odbyć się przy peronie nr 1.

Peron nieutwardzony, ale z gablotami informacyjnymi

Przedstawiciel PKP PLK mówi o regularnie wykonywanych pracach, które mają podnieść komfort korzystania z pociągów w Drzewicy. – W 2019 r. zamontowano dodatkowe gabloty informacyjne. W latach 2017–2018 przeprowadzono naprawę toru nr 1 oraz sieci trakcyjnej i sześciu rozjazdów. W 2020 r. wykonano zaś naprawę toru nr 2 – wylicza. Peron nr 2 pozostał jednak nieutwardzony. Czy są szanse, by wkrótce się to zmieniło?

– W następnych latach planujemy też modernizację peronów – informuje Rafał Wilgusiak. Zastrzega równocześnie, że przeprowadzenie inwestycji jest uzależnione od pozyskania na nią środków finansowych.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5