NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Drzewica: Przesiadki na peronie ziemnym. Czy doczekamy się jego remontu?

| Kasper Fiszer 11.01.2021 3,1k

Drzewica: Przesiadki na peronie ziemnym. Czy doczekamy się jego remontu?
Pociąg przy peronie nr 2 w Drzewicyfot. Kasper Fiszer
Pasażerowie jadący z Łodzi do Radomia przesiadają się pomiędzy pociągami ŁKA i KM w Drzewicy. Na tamtejszej stacji kolejowej znajdują się dwa perony, w tym jeden ziemny. Jest on cały czas regularnie wykorzystywany.
W grudniu zeszłego roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna zainaugurowała ruch pociągów do Drzewicy. Niewielka stacja na wschodnich rubieżach województwa łódzkiego bardzo zyskała więc na znaczeniu: dotychczas dojechać można było tam tylko z jednego kierunku (z Radomia), a teraz docierają tu także bezpośrednie kursy z Łodzi. Co więcej, podróżni w drodze z Łodzi na południowe Mazowsze właśnie w Drzewicy przesiadają się ze składów ŁKA do jednostek elektrycznych Kolei Mazowieckich.

Dwa perony o bardzo różnym standardzie

Pasażerowie mogą być jednak nieco zaskoczeni warunkami przesiadki. Skomunikowania zazwyczaj zorganizowane są tak, by oba składy zatrzymały się przy tym samym peronie: 1 lub 2. Pierwszy z nich wyłożony jest kostką, ale drugi to peron ziemny o nieutwardzonej nawierzchni. Może być to kłopotliwe zwłaszcza w czasie deszczu. – Ruch pociągów układany jest w taki sposób, by jak najczęściej realizować obsługę podróżnych z peronu nr 1 – zastrzega przy tym Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Dodaje, że w sytuacji, gdy przy peronie nr 1 stoi już skład Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, który skończył w Drzewicy bieg, przyjeżdżające pociągi kierowane są na tory przy peronie ziemnym. – Staramy się jak najbardziej ułatwić podróżnym przesiadanie się z pociągu na pociąg – zapewnia jednocześnie nasz rozmówca. Przypadki podstawiania składów przy peronie nr 2 określa on jako wyjątkowe. Tym niemniej z rozkładu jazdy wynika, że właśnie tam odprawianych jest sześć kursów wyjeżdżających z Drzewicy dziennie, a z obserwacji naszej redakcji wynika, że zdarza się również wykorzystywanie tego peronu wówczas, gdy planowo skomunikowanie ma odbyć się przy peronie nr 1.

Peron nieutwardzony, ale z gablotami informacyjnymi

Przedstawiciel PKP PLK mówi o regularnie wykonywanych pracach, które mają podnieść komfort korzystania z pociągów w Drzewicy. – W 2019 r. zamontowano dodatkowe gabloty informacyjne. W latach 2017–2018 przeprowadzono naprawę toru nr 1 oraz sieci trakcyjnej i sześciu rozjazdów. W 2020 r. wykonano zaś naprawę toru nr 2 – wylicza. Peron nr 2 pozostał jednak nieutwardzony. Czy są szanse, by wkrótce się to zmieniło?

– W następnych latach planujemy też modernizację peronów – informuje Rafał Wilgusiak. Zastrzega równocześnie, że przeprowadzenie inwestycji jest uzależnione od pozyskania na nią środków finansowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Linia 22 (48)
(765)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej na temat:

Linia 22 (48)
(765)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5