Partnerzy serwisu:
Pasażer

ŁKA kończy z gotówką w biletomatach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-08-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
ŁKA kończy z gotówką w biletomatach
fot. ŁKA
Obok rosnącej liczby kupowanych biletów internetowych ŁKA zauważa też zwiększoną popularność transakcji przeprowadzanych kartą. W wyniku tego w biletomatach w pojazdach przewoźnika nie zapłacimy już gotówką. W przypadku awarii urządzenia nie będziemy natomiast obciążani opłatami dodatkowymi.

Na naszych łamach informowaliśmy niedawno o spadającej liczbie kas biletowych Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Od stycznia zamknięte pozostaje okienko na dworcu w Sieradzu, nieco wcześniej zlikwidowano natomiast kasę w Zduńskiej Woli. Jest to związane m.in. z rosnącą popularnością aplikacji mobilnych i sklepów internetowych, w których opłacane są już dwa na pięć przejazdów pociągami spółki.

Najstarsze biletomaty nie przyjmują już gotówki

Wobec spadającej liczby kas coraz istotniejsze są jednak również biletomaty. Łódzki przewoźnik wyposażył w nie każdy ze swoich pociągów. Od debiutu ŁKA w 2014 r. nieprzerwanie za przejazd można zapłacić w automacie, bo maszyny znalazły się już w jednostkach Stadler Flirt.

Biletomaty we Flirtach różnią się od tych zamontowanych w nowszych Impulsach z nowosądeckiego Newagu. W młodszych pojazdach zastosowano bowiem model umożliwiający wyłącznie płatność kartą. Jak poinformował przewoźnik, aktualnie funkcjonalność wszystkich automatów pokładowych jest już taka sama. – Biletomaty nie obsługują już płatności gotówkowych – mówi Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Awaria sprzętu nie jest problemem pasażera

Automaty pokładowe pozwalają nie stać w kolejce do kasy na większych stacjach, bo bilety są tam sprzedawane zawsze bez opłaty dodatkowej pobieranej od tych, którzy zechcą kupić bilet u konduktora, a mogli to zrobić w okienku na dworcu. Co jednak w sytuacji awarii maszyny? Do naszej redakcji docierały sygnały o pojedynczych próbach sprzedaży biletów z dodatkową opłatą nawet wówczas, gdy urządzenie nie działało.

Przedstawicielka spółki uspokaja jednak, że pasażerowie nie muszą martwić się o zwiększenie należnej kwoty. – Pasażer jest zobowiązany zgłosić się do obsługi pociągu – zaznacza Joanna Osińska. Nie może on więc oczekiwać na konduktora, wówczas będzie bowiem traktowany jako osoba nieposiadająca ważnego biletu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5