Partnerzy serwisu:
Pasażer

ŁKA: Mniej kas na dworcach, większa sprzedaż przez internet

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
ŁKA: Mniej kas na dworcach, większa sprzedaż przez internet
fot. Lichen99, CC BY-SA 3.0, commons.wikimedia.orgWidok dworca w Sieradzu od strony miasta
Coraz więcej pasażerów kolei regionalnej decyduje się na zakup biletu przez internet. Przekłada się to na liczbę czynnych kas biletowych w województwie łódzkim. W tym roku ŁKA zamknęła jedno ze swoich okienek i aktualnie utrzymuje kasy tylko w trzech lokalizacjach.

Od lat liczba utrzymywanych przez przewoźników kas biletowych spada. Jest to zauważalne już nie tylko na wsiach czy w najmniejszych miastach, ale też w miejscowościach o randze powiatowej leżących przy liniach kolejowych o dużym natężeniu ruchu. Niedawno informowaliśmy na naszych łamach o likwidacji kasy w Aleksandrowie Kujawskim. Podobne działania są jednak podejmowane także w innych regionach.

Brakuje chętnych do prowadzenia kas

– Na początku tego roku zrezygnowaliśmy ze sprzedaży biletów w kasie biletowej w Sieradzu – mówi Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Tłumaczy, że spółka ogłosiła przetarg na agencyjną sprzedaż biletów (prowadzenie tzw. kasy agencyjnej, a więc utrzymywanej przez przedsiębiorcę współpracującego z przewoźnikiem). Do udziału w postępowaniu nie przystąpił jednak ani jeden chętny.

Nasza rozmówczyni zapewnia, że wobec braku czynnej kasy biletowej w Sieradzu pasażerowie spółki są odprawiani bezpośrednio w pociągu bez żadnych dopłat. Zachęca też do skorzystania z automatów biletowych czy kanałów sprzedaży elektronicznej. – Na obecną chwilę sprzedaż biletów prowadzona jest w trzech kasach własnych: na stacjach Łódź Kaliska, Łódź Fabryczna i Pabianice – dodaje. W tym ostatnim przypadku kasa funkcjonuje w modelu agencyjnym.

Rośnie procent pasażerów z biletem elektronicznym

Przypomnijmy, że również z powodu braku chętnych do prowadzenia kasy agencyjnej w zeszłym roku przewoźnik zamknął swoje okienko w Zduńskiej Woli. Trudno dziwić się likwidacji kolejnych punktów, jeśli weźmie się pod uwagę znaczący i bardzo dynamiczny wzrost popularności zakupu biletów przez internet. W 2022 r. ŁKA informowała, że w aplikacjach mobilnych i sklepach internetowych nabywane jest ok. 30 proc. biletów.

– Sprzedaż internetowa stanowi aktualnie ok. 40 proc. ogólnej sprzedaży – wskazuje natomiast dziś Joanna Osińska. Przewoźnik poinformował jednocześnie, że w związku z rozpoczynającym się remontem dworca Łódź Kaliska nieczynny będzie biletomat funkcjonujący dotychczas w holu głównym. Może być to kolejnym krokiem w kierunku popularyzacji kanałów elektronicznych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5