Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ŁKA: Hybryda z zezwoleniem typu. Debiut w czerwcu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
25-05-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Hybrydowy zespół trakcyjny 36WEh otrzymał zezwolenie typu pojazdu kolejowego – informuje Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Pierwsi pasażerowie skorzystają z nowego nabytku ŁKA podczas przejazdu okolicznościowego jeszcze w czerwcu. Spółka poinformowała też, że pociągi weekendowe do Spały będą uruchamiane aż do grudnia włącznie.

Dokument został wydany przez prezesa Urzędu Transportu Kolejowego wczoraj (we wtorek 24 maja). – Na razie w naszej bazie jest tylko jeden hybrydowy zespół trakcyjny. Odbiory dwóch kolejnych planujemy na 15 czerwca – informuje rzecznik ŁKA Joanna Osińska. Przewoźnik powiększył zamówienie do pięciu pociągów.

Również w czerwcu należy spodziewać się przejazdu inauguracyjnego na trasie z Łodzi do Spały. Przewoźnik nie zdradza na razie szczegółów co do terminu i rozkładu jazdy. Wiadomo, że regularne, weekendowe przejazdy do Spały rozpoczną się 2 lipca. Nowością – oprócz samego rodzaju obsługującego trasę taboru – będzie długość sezonu, w którym do Spały będzie można dojechać pociągiem: będzie on trwał aż do grudnia, do wejścia w życie nowego rozkładu jazdy. Wtedy cała hybrydowa flota ŁKA rozpocznie kursowanie z Łodzi do Skarżyska-Kamiennej i Opoczna (przewoźnik przejmie te relacje od Polregio).

– Zestawienie pociągów – z jednej, dwóch lub trzech jednostek – będzie zależało od zapotrzebowania w konkretny weekend – zapowiada Osińska. Jeśli któryś z zespołów nie będzie w dany weekend potrzebny na linii do Spały – nie ma technicznych przeszkód, by skierować go do obsługi połączeń na trasach całkowicie zelektryfikowanych. Jest to możliwe również w dni powszednie. Nie można jednak łączyć jednostki elektrycznej i hybrydowej w jednym pociągu planowym – taka możliwość istnieje tylko w sytuacjach awaryjnych, na potrzeby holowania (hybrydy przez EZT lub odwrotnie). – Zgodnie z wymaganiami OPZ pojazdy hybrydowe są kompatybilne z pojazdami 36WEd (pojazdy serii Impuls II eksploatowane przez ŁKA) w zakresie sprzęgu mechanicznego. Oznacza to, że zachowana jest kompatybilność mechaniczna i hamulca pneumatycznego – precyzuje Osińska.

Więcej o planach ŁKA związanych z pojazdami hybrydowymi napiszemy w najbliższym numerze Miesięcznika „Rynek Kolejowy”.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

Elf 3 dla ŁKA na testach na torze w Żmigrodzie

Tabor i technika

Elf 3 dla ŁKA na testach na torze w Żmigrodzie

Daniel Siwak 02 lipca 2025

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

Elf 3 dla ŁKA na testach na torze w Żmigrodzie

Tabor i technika

Elf 3 dla ŁKA na testach na torze w Żmigrodzie

Daniel Siwak 02 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij