NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ŁKA: Hybryda z zezwoleniem typu. Debiut w czerwcu

| Roman Czubiński 25.05.2022 3,2k

ŁKA: Hybryda z zezwoleniem typu. Debiut w czerwcu
fot. ŁKA
ŁKA: Hybryda z zezwoleniem typu. Debiut w czerwcu
ŁKA: Hybryda z zezwoleniem typu. Debiut w czerwcu
ŁKA: Hybryda z zezwoleniem typu. Debiut w czerwcu
Hybrydowy zespół trakcyjny 36WEh otrzymał zezwolenie typu pojazdu kolejowego – informuje Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Pierwsi pasażerowie skorzystają z nowego nabytku ŁKA podczas przejazdu okolicznościowego jeszcze w czerwcu. Spółka poinformowała też, że pociągi weekendowe do Spały będą uruchamiane aż do grudnia włącznie.
Dokument został wydany przez prezesa Urzędu Transportu Kolejowego wczoraj (we wtorek 24 maja). – Na razie w naszej bazie jest tylko jeden hybrydowy zespół trakcyjny. Odbiory dwóch kolejnych planujemy na 15 czerwca – informuje rzecznik ŁKA Joanna Osińska. Przewoźnik powiększył zamówienie do pięciu pociągów.

Również w czerwcu należy spodziewać się przejazdu inauguracyjnego na trasie z Łodzi do Spały. Przewoźnik nie zdradza na razie szczegółów co do terminu i rozkładu jazdy. Wiadomo, że regularne, weekendowe przejazdy do Spały rozpoczną się 2 lipca. Nowością – oprócz samego rodzaju obsługującego trasę taboru – będzie długość sezonu, w którym do Spały będzie można dojechać pociągiem: będzie on trwał aż do grudnia, do wejścia w życie nowego rozkładu jazdy. Wtedy cała hybrydowa flota ŁKA rozpocznie kursowanie z Łodzi do Skarżyska-Kamiennej i Opoczna (przewoźnik przejmie te relacje od Polregio).

– Zestawienie pociągów – z jednej, dwóch lub trzech jednostek – będzie zależało od zapotrzebowania w konkretny weekend – zapowiada Osińska. Jeśli któryś z zespołów nie będzie w dany weekend potrzebny na linii do Spały – nie ma technicznych przeszkód, by skierować go do obsługi połączeń na trasach całkowicie zelektryfikowanych. Jest to możliwe również w dni powszednie. Nie można jednak łączyć jednostki elektrycznej i hybrydowej w jednym pociągu planowym – taka możliwość istnieje tylko w sytuacjach awaryjnych, na potrzeby holowania (hybrydy przez EZT lub odwrotnie). – Zgodnie z wymaganiami OPZ pojazdy hybrydowe są kompatybilne z pojazdami 36WEd (pojazdy serii Impuls II eksploatowane przez ŁKA) w zakresie sprzęgu mechanicznego. Oznacza to, że zachowana jest kompatybilność mechaniczna i hamulca pneumatycznego – precyzuje Osińska.

Więcej o planach ŁKA związanych z pojazdami hybrydowymi napiszemy w najbliższym numerze Miesięcznika „Rynek Kolejowy”.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5