W korekcie październikowej, z powodu modernizacji linii 1 między Koluszkami a Częstochową, zmniejszy się liczba pociągów do Radomska poza szczytem – zapowiada Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Zawarto porozumienie z PKP Intercity w sprawie honorowania biletów. Po zakończeniu prac Radomsko i Piotrków Trybunalski ma za to połączyć z Łodzią więcej pociągów przyspieszonych.
Obecne prace na „Wiedence”
nie ingerują mocno w rozkład jazdy pociągów pasażerskich, wkrótce jednak ulegnie to zmianie. Jak
zapowiadał w sierpniu, a
potwierdził przed kilkoma dniami zarządca infrastruktury – 26 października na odcinku Koluszki – Częstochowa rozpoczną się całodobowe zamknięcia torowe.
Będzie honorowanie biletów w PKP Intercity
Wpłyną one, między innymi, na ruch pociągów ŁKA na tej trasie. – Na całej trasie odwołane zostały dwie pary pociągów kursujących poza godzinami szczytu przewozowego – informuje dyrektor Biura Marketingu ŁKA Iwona Borowińska
Utrudnienia dla podróżnych ma złagodzić honorowanie biletów ŁKA w pociągach PKP Intercity między Koluszkami a Radomskiem. – Dodatkowo w pociągu IC 1630/1 Fredro wyznaczone zostały dodatkowe postoje na stacji Rozprza, Gorzkowice i Gomunice w okresie od 26 października do 13 grudnia – dodaje przedstawicielka ŁKA. Na stacji Radomsko mają zostać zachowane najważniejsze skomunikowania między pociągami spółki, które dziś kończą tu bieg, a połączeniami Polregio do i z Częstochowy.
W nowym rocznym rozkładzie jazdy, od 14 grudnia, pociągi ŁKA (w liczbie 8 par na dobę)
będą już dojeżdżać bezpośrednio do Częstochowy. – Pozwoli to uniknąć przesiadek w Radomsku i znacząco poprawi ofertę ŁKA w tym trudnym dla podróżnych czasie – wskazuje nasza rozmówczyni.
Po modernizacji – szybsze pociągi osobowe, więcej przyspieszonych
Ostateczny kształt rozkładu jazdy będzie znany pod koniec listopada. – Zależy nam na zachowaniu jak największej liczby połączeń, a w miarę konstrukcji zastępczego rozkładu jazdy, który będzie obowiązywać od 14 grudnia 2025 r. do 7 marca 2026 r., będziemy ustalać wprowadzenie dodatkowego honorowania biletów lub zatrzymań pociągów innych przewoźników – mówi rzecznik ŁKA. Nie ma natomiast, przynajmniej na razie, planów uruchomienia zastępczej komunikacji autobusowej.
W odróżnieniu od
Polregio, które po zakończeniu modernizacji nie planuje w pełni wykorzystywać zwiększonych możliwości technicznych infrastruktury, ŁKA zamierza skrócić czas przejazdu. – Podniesienie prędkości skróci czas przejazdu na trasie. Ponadto planujemy wprowadzić kolejne kursy przyspieszone, ponieważ nasi pasażerowie z dużych miast województwa łódzkiego chcą szybciej podróżować do stolicy regionu – deklaruje Borowińska.