NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

ŁKA z kolejną linią międzywojewódzką – do Skarżyska-Kamiennej

| Kasper Fiszer 24.05.2022 5,3k

ŁKA z kolejną linią międzywojewódzką – do Skarżyska-Kamiennej
fot. Kasper Fiszer
Łódzka spółka wjedzie na teren województwa świętokrzyskiego. Przewoźnik zapowiedział, że wykorzysta swoje hybrydy do obsługi trasy do Skarżyska-Kamiennej. Pociągi do tego miasta odjadą m.in. z Dworca Fabrycznego.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna intensywnie rozwija swoją ofertę połączeń międzywojewódzkich. W grudniu zeszłego roku pociągi tej spółki dotarły do Włocławka, Radomia i Poznania, a w marcu tego roku – do Torunia. Już wcześniej z ŁKA można było dojechać do Warszawy i Ostrowa Wielkopolskiego. Wiemy już, że trend rozszerzania oferty o kolejne trasy wybiegające poza granice administracyjne regionu łódzkiego zostanie utrzymany.

Do Skarżyska wciąż bezpośrednio z Łodzi

Jak poinformował nas przewoźnik, dostarczane do Łodzi jednostki elektryczno-spalinowe Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu zostaną wykorzystane na linii Łódź – Skarżysko-Kamienna. Obecnie w tej relacji kursują wyłącznie pociągi Polregio. Kursy realizowane przez ŁKA mają być wykonywane w relacjach Łódź Kaliska – Skarżysko – Łódź Kaliska, Łódź Fabryczna – Skarżysko – Łódź Fabryczna oraz na wewnętrznym odcinku Łódź Fabryczna – Opoczno – Łódź Fabryczna.

– Ofertę przewozową na tej linii współtworzyli organizatorzy przewozów: samorząd województwa łódzkiego i samorząd województwa świętokrzyskiego – podkreśla Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami w weekendy hybrydy mają być wykorzystane także na odcinku do Spały. Pierwsze trzy jednostki z zamówienia podstawowego mają zostać dostarczone do 29 czerwca tego roku.

Trasa, na której pojawią się hybrydy, może zostać zelektryfikowana

Pierwszy z zamówionych pojazdów dotarł już do ŁKA. – Obecnie trwa procedura odbiorów końcowych, które planowo mają zakończyć się w pierwszej połowie czerwca – mówi nasza rozmówczyni. Dwa dodatkowe zespoły trakcyjne, które przewoźnik zamawia w ramach opcji do przetargu, mają zostać przekazane mu przez Newag do końca tego roku.

Urzędy marszałkowskie z Łodzi i Kielc mają w planach elektryfikację odcinka z Tomaszowa Mazowieckiego do Skarżyska-Kamiennej. Choć prace, które miałyby być finansowane w ramach programu Kolej Plus, mogą zakończyć się najwcześniej za kilka lat, zasadnym wydaje się pytanie, gdzie skierowane zostaną hybrydy po budowie sieci trakcyjnej wzdłuż tej trasy. Jak twierdzi przedstawicielka ŁKA, będą one wówczas kierowane do realizacji wszystkich połączeń realizowanych przez przewoźnika.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5