Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Linki należące do Kolei Czeskich będą miały ETCS

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
26-07-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Linki należące do Kolei Czeskich będą miały ETCS
fot. M. SzymajdaRegioshark (Link) w Kolejach Czeskich
Wyprodukowane przez polską Pesę spalinowe, dwuczłonowe zespoły trakcyjne Link, w Czechach znane jako RegioSharki albo seria 844, dostaną pokładowe ETCS.

Česke drahy właśnie rozstrzygnęły przetarg na montaż urządzeń ETCS na pokładzie pojazdów serii 844 - poinformował portal zdopravy.cz. We wszystkich 30 spalinowych pojazdach, które są sprawne (jeden uległ uszkodzeniu) zamontuje je AŽD Praha za kwotę 380 milionów koron, czyli prawie 67,8 mln złotych. Doposażenie jednego RegioSharka o nowoczesne urządzenia zapewniające dużo wyższy poziom bezpieczeństwa kosztować więc będzie, w przeliczeniu na złotówki, 2,2 mln złotych. Szacuje się, że doposażenie Linków w ETCS zwiększy wartość tych 10-letnich pojazdów nawet o połowę.

Warto w tym miejscu przypomnieć o zamówieniu ramowym na nawet 160 spalinowych pojazdów, które będzie realizowane również w Pesie. W tym wypadku polski producent będzie dostarczać unowocześnione Linki już z ETCS.

Koleje Czeskie podjęły się zadania doposażenia większości swoich zespołów trakcyjnych, które mogą pracować jeszcze przynajmniej przez 15 lat, w urządzenia współpracujące z przytorowym systemem ERTMS. Ogłoszone przetargi dotyczą m.in. składów zespolonych Pendolino, ezt RegioPanter. Dotąd nie udało się znaleźć dostawcy ETCS dla lokomotyw serii 380, produkowanych przez czeską Škodę Transportation. Te mogące kursować z prędkością 200 km/h lokomotywy z tego powodu rozważane są do odsprzedaży przez Česke drahy, o czym piszemy tutaj. 
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Świat

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Mikołaj Kobryński 20 lipca 2023

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Michał Szymajda 26 lipca 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

PLK obniży prędkość na CMK do 160 km/h na przynajmniej rok

Infrastruktura

Akiem z umową ramową na 100 wielosystemowych Traxxów

Tabor i technika

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Świat

Spór ČD i LEO Express zakończony ugodą

Mikołaj Kobryński 20 lipca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5