NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Linia 97: PNiUIK ze zleceniem na prace dodatkowe

| Roman Czubiński 31.03.2019 2,8k

Linia 97: PNiUIK ze zleceniem na prace dodatkowe
fot. PKP PLK
PKP PLK zapłaci blisko 12 mln zł swojej spółce zależnej za dodatkowe prace z zakresu sterowania ruchem kolejowym. PNUiK złożyło jedyną ofertę w przetargu. Inwestycja w trybie „projektuj i buduj” zakończy się w 2020 r. wraz z modernizacją całej linii.
Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie uzyskało zlecenie na dodatkowy zakresu robót w branży SRK na modernizowanym przez siebie odcinku Skawina – Sucha Beskidzka na linii nr 97 oraz na stacji Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona. Zamówienie ma tryb „Projektuj i Buduj”. Spółka zależna PKP PLK otrzyma za wykonaną pracę 11,986 mln zł. Wybrana oferta była jedyną, jaka wpłynęła w postępowaniu.

Umowę podpisano 8 marca. - Będzie zrealizowana kompleksowa wymiana sieci kablowej i urządzeń wewnętrznych oraz zewnętrznych na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka. Zabudowane zostaną nowoczesne urządzenia sterowania ruchem kolejowych w stacjach Radziszów, Leńcze, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie oraz Stryszów - informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK. Dodatkowy zakres robót ma pozwolić na ujednolicenie systemu sterowania ruchem kolejowym w ciągu Kraków – Skawina – Sucha Beskidzka oraz dostosowanie do obowiązujących obecnie przepisów. Planowany termin zakończenia tych robót to grudzień 2019 r.

Modernizacja odcinka Skawina – Sucha Beskidzka rozpoczęła się rok temu. Jej efektem ma być skrócenie czasu przejazdu na trasie Kraków – Zakopane o kilka minut. Wymianie ponad 35 km torów będzie towarzyszyć przebudowa blisko 100 obiektów inżynieryjnych, w tym sześciu mostów i dwóch wiaduktów. Podróżni, w tym osoby o ograniczonej mobilności, zyskają lepszą obsługę na stacjach i przystankach (m. in. Rzozów, Wola Radziszowska, Podolany oraz Przytkowice). Perony będą przebudowane i wyposażone w nowe wiaty, ławki, oznakowanie i oświetlenie. Powstanie też nowy przystanek Radziszów Centrum.

W ramach zadania na linii nr 97 zostanie ponadto zaprojektowana łącznica kolejowa między liniami Skawina – Żywiec i Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko-Biała w Kalwarii Zebrzydowskiej. Zakończenie prac na linii 97 i zaprojektowanie budowy łącznicy ma nastąpić w przyszłym roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolska (192)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolska (192)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5