NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP PLK rusza z przetargiem na linii 97 Żywiec – Sucha Beskidzka

| Roman Czubiński 30.06.2022 2,4k

PKP PLK rusza z przetargiem na linii 97 Żywiec – Sucha Beskidzka
fot. Stowarzyszenie "Kolej Beskidzka"
Zarządca infrastruktury kolejowej ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji dla modernizacji obiektów inżynieryjnych na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka. Inwestycja ma poprawić nośność obiektów i podnieść maksymalną prędkość przejazdu pociągów. Otwarcie ofert ma nastąpić na początku sierpnia.
Na odcinku z Żywca do Suchej prace obejmą jeden wiadukt kolejowy (nad ul. Bielów w Żywcu) i 10 mostów. Część z nich należy do Zakładu Utrzymania w Nowym Sączu (przeprawy nad potokiem Czerną, rzeką Stryszawką, potokiem bez nazwy w km 54,893 oraz nad potokiem Lachówką i drogą powiatową). Pozostałe mosty – nad rzeką Sopotnicą, potokiem Pawełką, rzeką Sołą i trzema bezimiennymi ciekami wodnymi) znajdują się na terenie zarządzanym przez IZ Sosnowiec.

Zamawiający oczekuje przygotowania kompletu dokumentów umożliwiających rozpisanie przetargu na prace budowlane i rozpoczęcie budowy. Jeśli PKP PLK postanowią skorzystać z prawa opcji, zadaniem wykonawcy będzie też pełnienie nadzoru autorskiego nad prowadzonymi na podstawie dokumentacji pracami budowlano-montażowymi. Prace mostowe muszą być skoordynowane nie tylko z pozostałymi robotami na linii 97, ale także z modernizacją tras Czechowice Dziedzice – Żywiec – Zwardoń i Kraków – Sucha Beskidzka – Zakopane oraz z programem instalacji ERTMS.

Modernizowane obiekty mają mieć klasę obciążenia D4 według Polskiej Normy. Przejazd przez nie ma być możliwy z prędkością co najmniej 50 km/h (maksymalnie – 100 km/h dla pociągów pasażerskich). Technologia prac może obejmować elementy prefabrykacji i nasuwania obiektów – PKP PLK oczekuje rozważenia takich możliwości na etapie projektowania.

Oferty można składać do godziny 10 1 sierpnia. Jedynym kryterium udzielenia zamówienia jest cena.

Deklarowane cele rewitalizacji linii 97 to zwiększenie dostępności przestrzennej i czasowej transportu kolejowego, poprawa jego niezawodności i bezpieczeństwa, zwiększenie przepustowości linii, przyspieszenie pociągów oraz integracja kolei z innymi środkami transportu. Zwiększenie atrakcyjności kolei ma doprowadzić do ograniczenia ruchu na drogach, a tym samym – zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych i ograniczyć zanieczyszczenie środowiska.

Inwestycja ma być dofinansowana ze środków unijnych z Funduszu Odbudowy. Ich wypłacenie pozostaje wszakże niepewne: choć Rada UE zaakceptowała Krajowy Plan Odbudowy, środki z FO nie zostaną wypłacone, dopóki polski rząd nie spełni uzgodnionych przez siebie z UE „kamieni milowych”. Dotyczą one – między innymi – przywrócenia praworządności i niezawisłości sądów. Na szali jest 23,9 mld euro dotacji oraz 11,5 mld euro pożyczek, które Polska ma otrzymać w ramach KPO.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5