Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Linia 97: Swietelsky wykluczony z przetargu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
22-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-03-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Linia 97: Swietelsky wykluczony z przetargu
fot. Adrian.s6, CC BY-SA 3.0Stacja Jeleśnia
Zarządca infrastruktury będzie musiał powtórzyć wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na modernizację odcinka Żywiec – Sucha Beskidzka, bo składająca ja firma wprowadziła inwestora w błąd. Można więc spodziewać się przesunięcia terminu podpisania umowy, rozpoczęcia prac budowlanych oraz ich zakończenia.

Przetarg na modernizację linii 97 na odcinku Sucha Beskidzka – Żywiec ogłoszono w marcu 2023 r. Zdegradowane torowisko miało zostać wymienione, a prędkość maksymalna – wynosząca dziś 30 km/h – podniesiona. Przewidziano aż sześć opcji, obejmujących przebudowę sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania w Jeleśni, wydłużenie peronu na tej stacji, budowy nowego przystanku Żywiec Osiedle 700-lecia, budowę nowego systemu odwodnienia oraz dostosowanie przejazdów do nowych wymogów.

Swietelsky niedługo cieszył się wygraną

Zamówienie ma tryb „projektuj i buduj”. Jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest cena. Na realizację całości przewidziano 2,5 roku. Termin otwarcia ofert, przewidziany początkowo na 25 kwietnia ubiegłego roku, wielokrotnie przekładano.

W końcu, 16 stycznia br., wybrano najkorzystniejszą spośród 11 ofert. Już 21 lutego najkorzystniejsza oferta, złożona przez Swietelsky Rail Polska, została jednak odrzucona, co pociągnęło za sobą unieważnienie czynności wyboru. Czynności badania i oceny ofert będą więc musiały zostać powtórzone.

– Zgodnie z otrzymanym wyrokiem KIO wykluczenie wykonawcy Swietelsky Rail Polska Sp. z o. o. powinno nastąpić na podstawie Prawa Zamówień Publicznych (art. 109 ust. 1 pkt 8 i pkt 10). W myśl przywołanych przepisów, za wyrokiem KIO, zamawiający dokona wykluczenia wykonawcy, który wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawianiu informacji, że nie podlega wykluczeniu – informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.

UZP wkracza do akcji

Zarządca infrastruktury wystąpił teraz do kolejnego wykonawcy o przekazanie niezbędnych dokumentów i – jak twierdzi nasza rozmówczyni – oczekuje na ich otrzymanie. Podpisanie umowy będzie możliwe po wyborze i uprawomocnieniu najkorzystniejszej oferty, a także pozytywnym wyniku kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Na razie nie wiadomo, kiedy zakończą się te czynności.

Samo skierowanie przedsięwzięcia do realizacji jest sukcesem Stowarzyszenia „Kolej Beskidzka” oraz śląskiego i małopolskiego samorządu wojewódzkiego. Początkowo wnioskodawcy ubiegali się o dofinansowanie z państwowego programu „Kolej Plus”, jednak PKP PLK podjęły decyzję o realizacji go ze środków Krajowego Planu Odbudowy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5