Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK ogłasza przetarg na modernizację linii z Żywca do Suchej Beskidzkiej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
17-03-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK ogłasza przetarg na modernizację linii z Żywca do Suchej Beskidzkiej
fot. PKP Polskie Linie Kolejowe
Ze sporym opóźnieniem względem pierwotnych planów ogłoszono przetarg na zaprojektowanie i wykonanie modernizacji linii kolejowej 97 z Żywca do Suchej Beskidzkiej.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg w formule „zaprojektuj i buduj” dla modernizacji linii kolejowej nr 97 na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka od kilometra 45,855 do km 81,162. Na większości tego odcinka pociągi mogą kursować z prędkością 30 km/h.

W przetargu, poza wymianą torów, podsypki i przebudową obiektów inżynieryjnych, przewidziano liczne opcje. Opcji nr 1 dotyczy przebudowy sieci trakcyjnej, opcja 2 ”wykonanie robót w zakresie zabudowy komputerowych urządzeń srk w stacji Jeleśnia wraz z budową zasilania dla tych urządzeń”, opcja 3 dotyczy budowy nowego przystanku osobowego Żywiec os. 700-lecia w nowej lokalizacji, opcja nr 4 jest zaprojektowanie oraz wykonanie robót w zakresie wydłużenia peronu dwukrawędziowego z 200 m do 300 m wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą w stacji Jeleśnia.

Opcja nr 5 dotyczy zaprojektowania oraz wykonania robót w zakresie budowy nowego systemu odwodnienia na odcinku Sucha Beskidzka – Żywiec z wyłączeniem: stacji Lachowice, mijanki Hucisko, stacji Jeleśnia oraz stacji Żywiec Sporysz, Opcja nr 6 to zaprojektowanie oraz wykonanie robót w zakresie dostosowania dojazdów do przejazdów kolejowo – drogowych do wymagań Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z 2015 roku.

Sama realizacja podstawowych prac niesie więc za sobą ryzyko braku poprawy przepustowości, możliwości szybkiego obniżenia parametrów wyremontowanego toru, oraz zwolnień na przejazdach. Wykonanie wskazanych prac, poza przetargiem, w przyszłości niesie za sobą ryzyko kolejnych zamknięć linii, po jego wymianie. Bez wątpienia jednak to i tak wielki krok w kierunku poprawy warunków przejazdu na zdegradowanej trasie. Do czasu publikacji dokumentacji na stronach PLK nie wiemy do jakiej prędkości spółka chce przygotować linię. Maksymalnie będzie to prawdopodobnie 100 km/h.

Kryterium wyboru oferty będzie w 100% cena. Można je przedstawiać PKP PLK do 25 kwietnia. Na projekt i wykonanie prac będzie około dwa i pół roku.

Pierwotnie linia miała być modernizowana w ramach programu Kolej Plus, jednak PLK wyraźnie mówi o pieniądzach z KPO, na jej naprawę. Tutaj piszemy o tym więcej.

W ubiegłym roku PKP PLK rozpisała przetarg na wykonawcę projektów dotyczących przebudowy obiektów inżynieryjnych i zwiększenia ich nośności.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/jednak-bedzie-rewitalizacja-linii-97-sucha-beskidzka--zywiec-108180.html
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5