NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Kuba: Rosjanie zmodernizują sieć kolejową na wyspie

| Roman Czubiński 06.10.2019 4,5k

Kuba: Rosjanie zmodernizują sieć kolejową na wyspie
fot. Transmaszholding
Sieć kolejowa na Kubie zostanie kompleksowo zmodernizowana przez spółkę-córkę Kolei Rosyjskich. W Hawanie w obecności premiera Rosji Dmitrija Miedwiediewa i przewodniczącego Rady Państwa Republiki Kubańskiej Miguela Díaz-Canel Bermudeza podpisano umowę Kolei Kubańskich z RŻD Holding w tej sprawie. Drugim podpisanym dokumentem był list intencyjny dotyczący szerszej współpracy w zakresie transportu kolejowego.
Jak zapewnił przewodniczący rady RŻD Oleg Biełoziorow, holding RŻD dysponuje potrzebnymi do realizacji takich przedsięwzięć mocami przerobowymi oraz technologiami. – Jesteśmy gotowi do dzielenia się doświadczeniem i współpracy w formule partnerstwa długoterminowego – zaznaczył. Modernizacja systemu transportowego ma przynieść duże korzyści kubańskiej gospodarce, przyczyniając się do poprawy bezpieczeństwa i prędkości zarówno w przewozach pasażerskich, jak i towarowych. Kolej po modernizacji ma spełniać kryteria zrównoważonego transportu, pozostając dostępną dla społeczeństwa pod względem cen.

Długość przeznaczonych do modernizacji linii przekracza 1000 km. Najdłuższą z nich jest trasa Hawana – Santiago de Cuba (835 km). Zarówno projektowaniem, jak i pracami budowlanymi zajmą się firmy rosyjskie. Również z Rosji mają pochodzić zastosowane technologie, elementy nawierzchni oraz sprzęt. Dodatkowo przeszkolenie na rosyjskich uczelniach mają przejść pracownicy kubańskich kolei, wytypowani do obsługi przyszłego centrum sterowania siecią.

Realizacja kontraktu ma potrwać 10 lat. Jego wartość wynosi 1,88 mld euro. Źródła finansowania zostaną określone w późniejszych umowach międzypaństwowych. Przygotowania do zawarcia umowy sygnalizował już w czerwcu bieżącego roku pierwszy zastępca szefa RŻD Aleksander Miszarin.

Nie jest to pierwszy kontrakt na Kubie, realizowany przez rosyjskie firmy z branży transportowej w ostatnich latach. Od 2013 r. Koleje Kubańskie eksploatują rosyjskie wagony motorowe CB10, które później zaczęły być produkowane na licencji także na miejscu w Cárdenas. Przed trzema laty zakończyła się dostawa 363 wagonów towarowych rosyjskiej spółki RM Rail. W styczniu bieżącego roku informowaliśmy o zamówieniu w Briańskich Zakładach Mechanicznych 23 lokomotyw spalinowych.

Rosyjskie zakłady modernizują też starsze typy lokomotyw, sprowadzone na wyspę jeszcze w czasach radzieckich. Innym obszarem współpracy jest lotnictwo: na szczeblu rządowym uzgodniono niedawno pomoc strony rosyjskiej w odbudowie floty lotniczej kubańskiego przewoźnika narodowego Cubana de Aviación.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kuba (6)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat

Wiecej z regionu:

Kuba (6)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5