W ubiegłym roku PKP PLK przeprowadziły istotne prace na linii Kozłów – Koniecpol. Łącząca województwa małopolskie i śląskie trasa będzie wykorzystywana po zakończeniu robót na sąsiedniej linii 8. Prace toczą się planowo
W ubiegłym tygodniu informowaliśmy
o przebudowie linii kolejowej 8 na odcinku Kraków – Sędziszów. Obejmuje ona również modernizację stacji Kozłów, co istotnie wpływa na ruch pociągów łączących Kraków z rejonem Częstochowy. Aktualnie kursują one przez Jaworzno-Szczakową i Trzebinię, a nie właśnie przez Kozłów.
Odcinek Starzyny – Koniecpol objęty pracami utrzymaniowymi
Nie jest więc użytkowana podstawowa trasa dla pociągów dalekobieżnych wykorzystująca linię 64 Kozłów – Koniecpol. – Obecnie zmiany w organizacji ruchu wynikają z postępującej przebudowy stacji w Kozłowie – mówi Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. W ostatnim czasie istotne prace infrastrukturalne były jednak prowadzone również na samym odcinku w kierunku Koniecpola.
Były one realizowane w drugiej połowie zeszłego roku i objęły szlak Starzyny – Koniecpol. Zarządca zlecił tam wymianę szyn i podkładów, a roboty miały charakter utrzymaniowy. – Zadanie miało na celu poprawę niezawodności prowadzenia ruchu pociągów – stwierdza nasz rozmówca.
Wykonawcą przedsięwzięcia był PNUiK. – Przeznaczyliśmy na ten cel niemal 5 mln zł – informuje przedstawiciel PKP PLK. Przypomnijmy, że spółka ma już kolejne plany inwestycyjne dotyczące linii 64.
Będą dalsze inwestycje w rejonie Kozłowa
W marcu PKP PLK podpisały bowiem umowę na prace projektowe dotyczące
przebudowy łącznicy Psary – Starzyny na dwutorową. Roboty mają objąć także odcinek Starzyny – Kozłów na omawianej trasie. Wymienione mają być też urządzenia sterowania ruchem, a na linii pojawi się komputerowa samoczynna blokada liniowa.