NUMER 11/2020
NUMER 11/2020
Temat numeru:
Intermodal na Jedwabnym Szlaku
szukaj
Śledź nas:

Tylko jedna oferta na spalinowe zespoły trakcyjne dla PKP Intercity [aktualizacja[

| Jakub Madrjas 26.11.2020 510

Tylko jedna oferta na spalinowe zespoły trakcyjne dla PKP Intercity [aktualizacja[
fot. Patryk Farana
PKP Intercity otworzyło oferty w przetargu na dzierżawę spalinowych zespołów trakcyjnych. Chce je wykorzystać do obsługi połączenia relacji Kraków Główny – Zagórz.
Nie było zaskoczenia - ofertę dzierżawy złożyło dziś (26 listopada) tylko SKPL. Taki rozwój wypadków przewidzieliśmy tutaj. Opiewa ona na 9 998 067,73 zł brutto przy kosztorysie na poziomie 9 972 590,31 zł brutto. PKP Intercity będzie zatem musiało podnieść budżet o kilkadziesiąt tysięcy złotych, jeśli zechce wybrać tego wykonawcę. 

Wyjaśnienia przewoźnika dotyczące obsługi pociągów szt-ami można znaleźć tutaj.

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dzierżawa spalinowych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi połączenia relacji Kraków Główny – Zagórz i Zagórz – Kraków Główny wraz z zapewnieniem utrzymania i obsługi rewidenckiej. 

Spalinowe zespoły trakcyjne mają obsługiwać całoroczne połączenia relacji Kraków Główny – Zagórz i Zagórz – Kraków Główny, a w sezonie turystycznym w weekendy w relacji wydłużonej do stacji Łupków przez cały rozkład jazdy 2020/21, czyli już od 13 grudnia tego roku.

Wykonawca ma wydzierżawić pociągi PKP Intercity wraz z zapewnieniem ich utrzymania, w tym czyszczenia, wyposażenia w materiały eksploatacyjne, paliwo i zapewnienia obsługi rewidenckiej. Pociągi zostaną oklejone przez PKP Intercity w barwy przewoźnika. To PKP IC zapewni drużyny trakcyjne i konduktorskie do obsługi połączeń.

PKP Intercity miało już w ofercie pociągi prowadzone spalinowymi zespołami trakcyjnymi. Były one jednak uruchamiane przez SKPL na zasadzie podwykonawstwa i dojeżdżały tylko do Rzeszowa. Dzierżawa spalinowych składów oznacza zatem dużą zmianę w sposobie prowadzenia działalności przez przewoźnika. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2020
NUMER 11/2020
„Rynek Kolejowy” 11/2020 jest już dostępny online! Za darmo!

Raport w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego” został poświęcony intermodalowi na Nowym Jedwabnym Szlaku. Warte uwagi są zwłaszcza materiał o tym, jak dalej rozwijać przewozy intermodalne, opisujący tłok na Jedwabnym Szlaku, czy ten wskazujący kierunki rozwoju przewozów intermodalnych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Przy okazji obecnego wydania na nasze pytania odpowiadają rozmówcy, a wśród nich: Anatol Kupryciuk, prezes zarządu Lotos Kolej, Jakub Jakóbowski, koordynator projektu „Powiązanie gospodarcze w Eurazji” w Ośrodku Studiów Wschodnich, Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych, Tomasz Warchoł, prezes Kolei Małopolskich.

W numerze znajdą Państwo również tekst prezentujący ciekawą koncepcję dworca Olsztyn Główny. W miesięczniku przeczytać można także o Olechowie, który jest nowym kierunkiem w aglomeracji dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz o wpływie koronawirusa na już rozwarstwiony transport publiczny. W dziale Prawo i polityka wskazujemy zgubne skutki planowanej Ustawy o czasie pracy maszynistów.

W dziale historia Włodzimierz Winek snuje jak zawsze ciekawą opowieść, tym razem o progach kolejowych

 

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5