NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity wybiera ofertę SKPL. Spalinowe zespoły trakcyjne na TLK Wetlina i Bieszczady [aktualizacja]

| Jakub Madrjas, Michał Szymajda 11.12.2020 1051

PKP Intercity wybiera ofertę SKPL. Spalinowe zespoły trakcyjne na TLK Wetlina i Bieszczady [aktualizacja]
Pociąg SKPL w Zagórzufot. M. Szymajda
PKP Intercity otworzyło oferty w przetargu na dzierżawę spalinowych zespołów trakcyjnych. Chce je wykorzystać do obsługi połączenia relacji Kraków Główny – Zagórz.
PKP Intercity wybiera ofertę SKPL [aktualizacja]

10 grudnia PKP Intercity potwierdziło wybór oferty SKPL na dzierżawę spalinowych zespołów trakcyjnych od SKPL. Od 13 grudnia pojazdy z obsługą PKP Intercity będą kursować dwa razy dziennie w relacji Zagórz - Sanok - Krosno - Jasło - Gorlice Zagórzany - Tarnów - Kraków i z powrotem. Zobaczymy je w obsłudze TLK Bieszczady i TLK Wetlina. W letnie weekendy pociągi mają dojeżdżać także do Łupkowa, przy słowackiej granicy. Co ważne: w nowym rozkładzie jazdy nie będzie już pociągów dalekobieżnych w relacji z Zagórza i Sanoka do Rzeszowa i dalej w głąb kraju.

Ofertę dzierżawy złożyło 26 listopada tylko SKPL. Taki rozwój wypadków przewidzieliśmy tutaj. Opiewa ona na 9 998 067,73 zł brutto przy kosztorysie na poziomie 9 972 590,31 zł brutto. PKP Intercity podniosło więc nieco budżet wybierając ofertę operatora z Pleszewa.

Wyjaśnienia przewoźnika dotyczące obsługi pociągów szt-ami można znaleźć tutaj.

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dzierżawa spalinowych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi połączenia relacji Kraków Główny – Zagórz i Zagórz – Kraków Główny wraz z zapewnieniem utrzymania i obsługi rewidenckiej. 

Spalinowe zespoły trakcyjne mają obsługiwać całoroczne połączenia relacji Kraków Główny – Zagórz i Zagórz – Kraków Główny, a w sezonie turystycznym w weekendy w relacji wydłużonej do stacji Łupków przez cały rozkład jazdy 2020/21, czyli już od 13 grudnia tego roku.

Wykonawca ma wydzierżawić pociągi PKP Intercity wraz z zapewnieniem ich utrzymania, w tym czyszczenia, wyposażenia w materiały eksploatacyjne, paliwo i zapewnienia obsługi rewidenckiej. Pociągi zostaną oklejone przez PKP Intercity w barwy przewoźnika. To PKP IC zapewni drużyny trakcyjne i konduktorskie do obsługi połączeń.

PKP Intercity miało już w ofercie pociągi prowadzone spalinowymi zespołami trakcyjnymi. Były one jednak uruchamiane przez SKPL na zasadzie podwykonawstwa i dojeżdżały tylko do Rzeszowa. Dzierżawa spalinowych składów oznacza zatem dużą zmianę w sposobie prowadzenia działalności przez przewoźnika. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5