NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Intercity wybiera ofertę SKPL. Spalinowe zespoły trakcyjne na TLK Wetlina i Bieszczady [aktualizacja]

| Jakub Madrjas, Michał Szymajda 11.12.2020 24k

PKP Intercity wybiera ofertę SKPL. Spalinowe zespoły trakcyjne na TLK Wetlina i Bieszczady [aktualizacja]
Pociąg SKPL w Zagórzufot. M. Szymajda
PKP Intercity otworzyło oferty w przetargu na dzierżawę spalinowych zespołów trakcyjnych. Chce je wykorzystać do obsługi połączenia relacji Kraków Główny – Zagórz.
PKP Intercity wybiera ofertę SKPL [aktualizacja]

10 grudnia PKP Intercity potwierdziło wybór oferty SKPL na dzierżawę spalinowych zespołów trakcyjnych od SKPL. Od 13 grudnia pojazdy z obsługą PKP Intercity będą kursować dwa razy dziennie w relacji Zagórz - Sanok - Krosno - Jasło - Gorlice Zagórzany - Tarnów - Kraków i z powrotem. Zobaczymy je w obsłudze TLK Bieszczady i TLK Wetlina. W letnie weekendy pociągi mają dojeżdżać także do Łupkowa, przy słowackiej granicy. Co ważne: w nowym rozkładzie jazdy nie będzie już pociągów dalekobieżnych w relacji z Zagórza i Sanoka do Rzeszowa i dalej w głąb kraju.

Ofertę dzierżawy złożyło 26 listopada tylko SKPL. Taki rozwój wypadków przewidzieliśmy tutaj. Opiewa ona na 9 998 067,73 zł brutto przy kosztorysie na poziomie 9 972 590,31 zł brutto. PKP Intercity podniosło więc nieco budżet wybierając ofertę operatora z Pleszewa.

Wyjaśnienia przewoźnika dotyczące obsługi pociągów szt-ami można znaleźć tutaj.

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dzierżawa spalinowych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do obsługi połączenia relacji Kraków Główny – Zagórz i Zagórz – Kraków Główny wraz z zapewnieniem utrzymania i obsługi rewidenckiej. 

Spalinowe zespoły trakcyjne mają obsługiwać całoroczne połączenia relacji Kraków Główny – Zagórz i Zagórz – Kraków Główny, a w sezonie turystycznym w weekendy w relacji wydłużonej do stacji Łupków przez cały rozkład jazdy 2020/21, czyli już od 13 grudnia tego roku.

Wykonawca ma wydzierżawić pociągi PKP Intercity wraz z zapewnieniem ich utrzymania, w tym czyszczenia, wyposażenia w materiały eksploatacyjne, paliwo i zapewnienia obsługi rewidenckiej. Pociągi zostaną oklejone przez PKP Intercity w barwy przewoźnika. To PKP IC zapewni drużyny trakcyjne i konduktorskie do obsługi połączeń.

PKP Intercity miało już w ofercie pociągi prowadzone spalinowymi zespołami trakcyjnymi. Były one jednak uruchamiane przez SKPL na zasadzie podwykonawstwa i dojeżdżały tylko do Rzeszowa. Dzierżawa spalinowych składów oznacza zatem dużą zmianę w sposobie prowadzenia działalności przez przewoźnika. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5