NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Budimex zakończył swoje prace na LCS Kutno

| inf. pras. oprac. jm. 28.06.2019 5,3k

Budimex zakończył swoje prace na LCS Kutno
Fot. Budimex
Budimex zakończył swoje prace na LCS Kutno
Budimex zakończył swoje prace na LCS Kutno
Budimex zakończył swoje prace na LCS Kutno
Budimex, działający w ramach konsorcjum z ZUE-Budimex-Strabag na odcinku LCS Kutno linii E20 poinformował o zakończeniu swojej części prac. 
Kontrakt na modernizację odcinka LCS Kutno linii E20 Warszawa - Poznań został podpisany w kwietniu 2017 roku. Realizacja prac odbywała się przy wprowadzeniu całkowitego zamknięcia linii; ruch prowadzono poprzez trasę objazdową i autobusową komunikację zastępczą. 
 
Zakres działań firmy Budimex obejmował prace na posterunku odgałęźnym Zamków, stacji Barłogi oraz szlaku Barłogi – granica LCS Kutno. Firma weszła na "swój" odcinek w lipcu 2018 roku. Jak podkreśla, przez większość tego okresu prace prowadzone były przez całą dobę i zrealizowała je 8 dni przed terminem kontraktowym. W tym czasie wykonano demontaż toru, wzmocnienie gruntu i budowę nowej nawierzchni na długości 18 km. Przeprowadzono także demontaż i ponowny montaż rozjazdów. – Ponadto wywiesiliśmy 27 km nowej sieci trakcyjnej oraz zbudowaliśmy budynek nowej nastawni, w której uruchomiliśmy komputerowy system sterowania ruchem kolejowym wraz z powiązaniem z nową blokadą liniową – mówi Jakub Konkiewicz, kierownik kontraktu w Budimex SA cytowany w komunikacie. 

Budimex SA podkreśla, że jest obecnie w pierwszej trójce największych wykonawców kolejowych. Firma ma za sobą m.in. przebudowę stacji Olszamowice oraz modernizację kolejowej linii obwodowej w Warszawie. Do innych inwestycji z tego sektora, wykonywanych przez firmę, należą m.in. modernizacja linii kolejowej nr 7 Otwock – Dęblin, przebudowa linii kolejowej E59 na odcinku Rokietnica-Wronki, czy prace przy LCS Idzikowice. Te trzy kontrakty mają zakończyć się w 2020 roku. Przed przedsiębiorstwem stoją już kolejne wyzwania – w marcu tego roku Budimex SA został wybrany na wykonawcę Stacji Gdynia Port. Inwestycja ma być realizowana w ramach poprawy dostępu kolejowego do portu morskiego w Gdyni.

Prace na odcinku LCS Kutno nie zostały jeszcze zakończone - według założeń mają zostać zrealizowane do listopada tego roku. W tej chwili nie udało się osiągnąć czas przejazdu pomiędzy Warszawą a Poznaniem na poziomie 2 godzin 20 minut od czerwca 2019 roku; według aktualnych zapowiedzi, stanie się to dopiero w grudniu 2020 roku
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5