NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK z umową na E20 Żychlin – Barłogi

| Kasper Fiszer 05.04.2017 865

PLK z umową na E20 Żychlin – Barłogi
Stacja Kutno.fot. Kasper Fiszer.
PKP Polskie Linie Kolejowe zawarły dziś drugą z trzech umów na modernizację magistrali E20. Zadanie, którego wykonawcą będzie konsorcjum ZUE, Strabagu i Budimeksu, obejmie obszar LCS Kutno, czyli odcinek Żychlin – Barłogi. Zakontraktowane dziś prace mają zakończyć się w listopadzie 2019 r.
Zgodnie z zapowiedziami z zeszłego tygodnia zarządca infrastruktury kolejowej kontynuuje podpisywanie umów z wykonawcami modernizacji magistrali E20 na odcinku Sochaczew – Swarzędz. PKP Polskie Linie Kolejowe zawarły dziś w Kutnie kontrakt na realizację robót pomiędzy Żychlinem a Barłogami. Warte ok. 560 mln zł prace wykona konsorcjum ZUE – Strabag – Budimex.

Co kilka dni kolejna umowa z wykonawcą

– Dziś podpisujemy drugą z trzech umów na modernizację E20 – mówił podczas towarzyszącej wydarzeniu konferencji prasowej Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK. Podkreślał, że spółka znacząco przyśpieszyła proces kontraktowania robót na całym szeregu inwestycji. – Według najnowszych wyliczeń, dziś mamy 2,3 mld zł w umowach z wykonawcami, za chwilę dojdziemy do poziomu 10 mld zł, bo dosłownie co kilka dni podpisujemy kolejne kontrakty – wskazywał.

Jego zdaniem rozpoczynająca się niebawem inwestycja bardzo dobrze wpisuje się w cele, jakie postawione zostały podczas konstrukcji Krajowego Programu Kolejowego. – Ten projekt łączy wszystkie trzy filary KPK: służy i ruchowi aglomeracyjnemu, i międzyregionalnemu, i towarowemu – mówił. – Głównym celem tej modernizacji jest poprawa przepustowości tej trasy będącej częścią międzynarodowego korytarza – dodał.

Łatwiejszy ruch ciężkich składów towarowych

– W ramach modernizacji w sposób znaczący wzmocnimy zasilanie, by umożliwić ruch ciężkich pociągów towarowych – uzupełnił Sebastian Mech, dyrektor projektu z ramienia PKP Polskich Linii Kolejowych. – Poza tym cały projekt znacząco wpływa na poprawę ruchu regionalnego i międzyregionalnego pomiędzy Warszawą a Poznaniem, szczególnie dla ośrodków pośrednich, m.in. Kutna – stwierdził. Dzięki przebudowom stacji w Łowiczu, Kutnie, Podstolicach, Kole i Koninie, przyspieszyć mają natomiast pociągi najwyższych kategorii.

– Dziś wszystkie pociągi jadące przez Kutno muszą zwalniać tu do 40 km/h, po zakończeniu robót będzie można przejeżdżać przez stację z prędkością 160 km/h – tłumaczył Sebastian Mech. Roboty obejmą poza układem torowym także przebudowę wszystkich czterech peronów stacji Kutno wraz z korektą ich lokalizacji oraz przejście podziemne. Przebudowany zostanie także wiadukt w ciągu ul. Antoniego Troczewskiego.

Umowa obejmuje obszar LCS Kutno

Ze strony ZUE umowę podpisał prezes zarządu spółki Wiesław Nowak. Kontrakt obejmuje cały obszar mającego powstać lokalnego centrum sterowania (LCS) Kutno. Pierwsze roboty w ramach tego zadania mają rozpocząć się 12 czerwca i potrwają do 30 listopada 2019 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kutno (204)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Kutno (204)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5