Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Budimex pokazał nową lokomotywę!

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
07-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
08-06-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Budimex odebrał od producenta i certyfikował nową lokomotywę Dragon 2. To pierwsza tego typu jednostka w zasobach sprzętowych Budimeksu i jedyna lokomotywa tego typu w zasobach firm budowlanych realizujących modernizację i budowę linii kolejowych.

Budimex będzie wykorzystywał lokomotywę do transportu pociągów z materiałami i surowcami niezbędnymi do realizacji inwestycji kolejowych w całej Polsce.

Dlaczego Budimex kupił lokomotywę liniową?

W połowie maja pisaliśmy o tym, że Budimex zdecydował się na pozyskanie nowej lokomotywy liniowej i 40 wagonów do transportu kruszywa. Firma tłumaczyła wówczas, że nie ma ambicji zostawać pełnowymiarowym przewoźnikiem kolejowym i obsługiwać całości przewozów na własne potrzeby, ale nie chce być uzależniona tylko od zewnętrznych podmiotów bez możliwości płynnego reagowania na rynkowe zawirowania w zakresie tego transportu uzależnieni. – Chodzi nam przede wszystkim o zabezpieczenie pewności dostaw kruszyw na rynku krajowym – podkreślał wówczas Dariusz Bac, dyrektor budownictwa kolejowego i elektroenergetycznego.

Sama firma nie powiedziała o tym wprost, ale jest to pokłosie decyzji węglowej sprzed kilku lat, która pozwoliła PKP CARGO na zrywanie umów przewozowych z innymi podmiotami na rzecz realizacji przewozów węgle kamiennego. Do dziś pozostaje ona brzemienna w skutki, a w samym PKP CARGO nie dzieje się dobrze.

Parametry techniczne

Lokomotywy E6ACTadnb DRAGON 2 jest dwukabinową sześcioosiową lokomotywą uniwersalną zgodną z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) przeznaczoną do pracy towarowej o mocy 5MW przystosowanej do zasilaniu z sieci trakcyjnej DC 3kV, poruszającej się z prędkością do 120km/h.

– Głównym atutem Dragona 2 jest bardzo wysoka siła pociągowa, która w połączeniu z dużą masą lokomotywy, efektywnym systemem antypoślizgowym oraz napędem na każdą oś, umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych – mówi Maciej Olek, Członek Zarządu Budimex SA.

– Każda oś napędzana jest silnikiem asynchronicznym o mocy 842kW każdy. Lokomotywa wyposażona jest w dodatkowy moduł spalinowy ,,Dual Power” pozwalający na jazdę i zasilanie, gdy dostęp do sieci trakcyjnej jest niemożliwy, co zwiększa jej mobilność dodaje Maciej Olek.

Dwusystemowa i zielona

Pojazd wyposażony jest w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa w tym ETCS poziomu drugiego oraz dwusystemowy radiotelefon pracujący w sieci GSM-R oraz VHF. Budimex podpisał także umowę z PGE Energetyka Kolejowa na dostawę energii do lokomotywy, która jest w 100% zieloną energią.

Lokomotywa zadebiutuje podczas obchodów Dni Dziecka na stacji Warszawa Zachodnia 6 czerwca (piątek). Natomiast na początku lipca zaczyna normalną prace przy transporcie towarów.

Na Warszawie Zachodniej będzie można także zobaczyć lokomotywę manewrową Budimexu czyli manewrową 6Dh-002, która powstała na bazie lokomotywy SM42 (6D).

Budimex inwestuje w tabor

Budimex rocznie przeznacza ponad 100 mln zł na rozwój i modernizację sprzętu budowlanego, z czego 80 mln zł inwestuje w pojazdy i maszyny. Zaplecze firmy to ponad 300 jednostek sprzętowych budownictwa drogowego i kolejowego.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Biznes

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Łukasz Malinowski 17 października 2025

Budimex: Wahadło kolejowe się sprawdza

Biznes

Budimex: Wahadło kolejowe się sprawdza

Łukasz Malinowski 11 października 2025

Budimex: Niskie oferty niszczą rynek kolejowy

Infrastruktura

Budimex: Niskie oferty niszczą rynek kolejowy

Łukasz Malinowski 06 października 2025

Budimex zainteresowany kontraktami utrzymaniowymi PKP PLK

Infrastruktura

Budimex zainteresowany kontraktami utrzymaniowymi PKP PLK

Łukasz Malinowski 10 października 2025

Budimex wkrótce odbierze nowe wagony

Tabor i technika

Budimex wkrótce odbierze nowe wagony

Łukasz Malinowski 02 lipca 2025

Budimex nie odpuści kolei w Czechach

Infrastruktura

Budimex nie odpuści kolei w Czechach

Łukasz Malinowski 19 maja 2025

Zobacz również:

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Biznes

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Łukasz Malinowski 17 października 2025

Budimex: Wahadło kolejowe się sprawdza

Biznes

Budimex: Wahadło kolejowe się sprawdza

Łukasz Malinowski 11 października 2025

Budimex: Niskie oferty niszczą rynek kolejowy

Infrastruktura

Budimex: Niskie oferty niszczą rynek kolejowy

Łukasz Malinowski 06 października 2025

Budimex zainteresowany kontraktami utrzymaniowymi PKP PLK

Infrastruktura

Budimex zainteresowany kontraktami utrzymaniowymi PKP PLK

Łukasz Malinowski 10 października 2025

Budimex wkrótce odbierze nowe wagony

Tabor i technika

Budimex wkrótce odbierze nowe wagony

Łukasz Malinowski 02 lipca 2025

Budimex nie odpuści kolei w Czechach

Infrastruktura

Budimex nie odpuści kolei w Czechach

Łukasz Malinowski 19 maja 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij