Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Budimex pokazał nową lokomotywę!

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
07-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
06-06-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Budimex odebrał od producenta i certyfikował nową lokomotywę Dragon 2. To pierwsza tego typu jednostka w zasobach sprzętowych Budimeksu i jedyna lokomotywa tego typu w zasobach firm budowlanych realizujących modernizację i budowę linii kolejowych.

Budimex będzie wykorzystywał lokomotywę do transportu pociągów z materiałami i surowcami niezbędnymi do realizacji inwestycji kolejowych w całej Polsce.

Dlaczego Budimex kupił lokomotywę liniową?

W połowie maja pisaliśmy o tym, że Budimex zdecydował się na pozyskanie nowej lokomotywy liniowej i 40 wagonów do transportu kruszywa. Firma tłumaczyła wówczas, że nie ma ambicji zostawać pełnowymiarowym przewoźnikiem kolejowym i obsługiwać całości przewozów na własne potrzeby, ale nie chce być uzależniona tylko od zewnętrznych podmiotów bez możliwości płynnego reagowania na rynkowe zawirowania w zakresie tego transportu uzależnieni. – Chodzi nam przede wszystkim o zabezpieczenie pewności dostaw kruszyw na rynku krajowym – podkreślał wówczas Dariusz Bac, dyrektor budownictwa kolejowego i elektroenergetycznego.

Sama firma nie powiedziała o tym wprost, ale jest to pokłosie decyzji węglowej sprzed kilku lat, która pozwoliła PKP CARGO na zrywanie umów przewozowych z innymi podmiotami na rzecz realizacji przewozów węgle kamiennego. Do dziś pozostaje ona brzemienna w skutki, a w samym PKP CARGO nie dzieje się dobrze.

Parametry techniczne

Lokomotywy E6ACTadnb DRAGON 2 jest dwukabinową sześcioosiową lokomotywą uniwersalną zgodną z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) przeznaczoną do pracy towarowej o mocy 5MW przystosowanej do zasilaniu z sieci trakcyjnej DC 3kV, poruszającej się z prędkością do 120km/h.

– Głównym atutem Dragona 2 jest bardzo wysoka siła pociągowa, która w połączeniu z dużą masą lokomotywy, efektywnym systemem antypoślizgowym oraz napędem na każdą oś, umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych – mówi Maciej Olek, Członek Zarządu Budimex SA.

– Każda oś napędzana jest silnikiem asynchronicznym o mocy 842kW każdy. Lokomotywa wyposażona jest w dodatkowy moduł spalinowy ,,Dual Power” pozwalający na jazdę i zasilanie, gdy dostęp do sieci trakcyjnej jest niemożliwy, co zwiększa jej mobilność dodaje Maciej Olek.

Dwusystemowa i zielona

Pojazd wyposażony jest w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa w tym ETCS poziomu drugiego oraz dwusystemowy radiotelefon pracujący w sieci GSM-R oraz VHF. Budimex podpisał także umowę z PGE Energetyka Kolejowa na dostawę energii do lokomotywy, która jest w 100% zieloną energią.

Lokomotywa zadebiutuje podczas obchodów Dni Dziecka na stacji Warszawa Zachodnia 6 czerwca (piątek). Natomiast na początku lipca zaczyna normalną prace przy transporcie towarów.

Na Warszawie Zachodniej będzie można także zobaczyć lokomotywę manewrową Budimexu czyli manewrową 6Dh-002, która powstała na bazie lokomotywy SM42 (6D).

Budimex inwestuje w tabor

Budimex rocznie przeznacza ponad 100 mln zł na rozwój i modernizację sprzętu budowlanego, z czego 80 mln zł inwestuje w pojazdy i maszyny. Zaplecze firmy to ponad 300 jednostek sprzętowych budownictwa drogowego i kolejowego.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Budimex nie odpuści kolei w Czechach

Infrastruktura

Budimex nie odpuści kolei w Czechach

Łukasz Malinowski 19 maja 2025

Budimex z nową lokomotywą i 40 wagonami!

Tabor i technika

Budimex z nową lokomotywą i 40 wagonami!

Łukasz Malinowski 12 maja 2025

Budimex nie rezygnuje z Czech. To perspektywiczny rynek

Biznes

Budimex nie rezygnuje z Czech. To perspektywiczny rynek

Łukasz Malinowski 28 października 2024

Budimex zakończył prace na węźle kolejowym Port Gdynia

Infrastruktura

Zobacz również:

Budimex nie odpuści kolei w Czechach

Infrastruktura

Budimex nie odpuści kolei w Czechach

Łukasz Malinowski 19 maja 2025

Budimex z nową lokomotywą i 40 wagonami!

Tabor i technika

Budimex z nową lokomotywą i 40 wagonami!

Łukasz Malinowski 12 maja 2025

Budimex nie rezygnuje z Czech. To perspektywiczny rynek

Biznes

Budimex nie rezygnuje z Czech. To perspektywiczny rynek

Łukasz Malinowski 28 października 2024

Budimex zakończył prace na węźle kolejowym Port Gdynia

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5