NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Pociągi wracają na E20. Są problemy na budowie

| Jakub Madrjas 06.06.2019 8,2k

Pociągi wracają na E20. Są problemy na budowie
Fot. PKP PLK
Od niedzieli pociągi z Poznania do Warszawy pojadą przez Konin i Koło, ale czasy przejazdu nie będą dobre. Przy realizacji modernizacji występują problemy.
Od 9 czerwca pociągi pojadą trasą Poznań – Konin – Warszawa bez komunikacji zastępczej i objazdu przez Gniezno oraz Inowrocław Rąbinek. Otwarte są już nowe perony m.in. w Podstolicach, Koninie i Kutnie, a od niedzieli będzie można korzystać z peronów w Kole. 

E20 była jedną z linii, na których PKP PLK musiała od nowa opracować rozkład jazdy. Niestety, w zapowiadanym czasie 2:20 h pociągi "z Wielkopolski na Mazowsze" (tak to ujęła w komunikacie PKP PLK) pojechać mają nie teraz, a dopiero po zakończeniu wszystkich prac. Zgodnie z naszymi przewidywaniami od 9 czerwca czas przejazdu najszybszych składów wyniesie jeszcze ok. 3:10 h i stopniowo będzie się skracał, ale nie bardziej niż do 2:50 h. 

Problemy na LCS Łowicz

Realizacja poszczególnych etapów inwestycji jest opóźniona. Portal Łowicz.Naszemiasto.pl poinformował, że Trakcja PRKiI poprosiła PKP PLK o wydłużenie terminu ukończenia wiaduktu w Łowiczu. – W trakcie realizacji robót napotkano na szereg przeszkód, które bezpośrednio wpłynęły na wydłużenie terminu zakończenia kontraktu – poinformował portal rzecznik Trakcji Robert Kuczyński.

Nie tylko na wiadukcie są problemy – wykonawca odkrył w lutym istnienie podziemnych budowli ceglanych w obrębie mostu w Mysłakowie na rzece Skierniewce. Wojewódzki konserwator zabytków w Łodzi wstrzymał wykonywanie robót na czas przeprowadzenia badań archeologicznych. Badania archeologiczne miały wpływ na termin realizacji pozostałych robót na torze nr 2 na odcinku Bednary – Łowicz.

Problem jest też z mostem nad rzeką Zwierzyniec; stwierdzono, że stan techniczny obiektu uległ znacznemu pogorszeniu od czasu wykonania projektu budowlanego. – Odnotowano między innymi brak spełnienia warunków bezpiecznej eksploatacji dla użytkowania linii kolejowej przebiegającej przez most, co wymusiło aktualizację dokumentacji projektowej obiektu i tym samym zwiększyło zakres wykonywanych robót i czas niezbędny na ich realizację – poinformował Kuczyński, dodając, że w trakcie prowadzonych prac wciąż ujawniają się kolejne kolizje z infrastrukturą podziemną nie ujętą w dokumentacji projektowej, co wymaga zmian w dokumentacji oraz wydłuża czas realizacji projektu.

Termin aktualny

PKP PLK wciąż zapowiada, że uda się zakończyć wszystkie prace do końca 2020 r. Jak podaje, obecnie wykonawcy modernizują kolejne perony m.in. w Kutnie i Łowiczu, wymieniane są tory między Krzewiem a Żychlinem. Jesienią zaczną się prace na odcinkach Łowicz – Jackowice i Sochaczew – Bednary. Intensywnie postępuje budowa Lokalnych Centrów Sterowania w Koninie, Kutnie i Łowiczu.

Czekamy na odpowiedzi PKP PLK na pytania w sprawie opóźnień poszczególnych etapów inwestycji na wszystkich trzech kontraktach, w ramach których modernizowana jest linia E20. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5