NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Pociągi wracają na E20. Są problemy na budowie

| Jakub Madrjas 06.06.2019 8,2k

Pociągi wracają na E20. Są problemy na budowie
Fot. PKP PLK
Od niedzieli pociągi z Poznania do Warszawy pojadą przez Konin i Koło, ale czasy przejazdu nie będą dobre. Przy realizacji modernizacji występują problemy.
Od 9 czerwca pociągi pojadą trasą Poznań – Konin – Warszawa bez komunikacji zastępczej i objazdu przez Gniezno oraz Inowrocław Rąbinek. Otwarte są już nowe perony m.in. w Podstolicach, Koninie i Kutnie, a od niedzieli będzie można korzystać z peronów w Kole. 

E20 była jedną z linii, na których PKP PLK musiała od nowa opracować rozkład jazdy. Niestety, w zapowiadanym czasie 2:20 h pociągi "z Wielkopolski na Mazowsze" (tak to ujęła w komunikacie PKP PLK) pojechać mają nie teraz, a dopiero po zakończeniu wszystkich prac. Zgodnie z naszymi przewidywaniami od 9 czerwca czas przejazdu najszybszych składów wyniesie jeszcze ok. 3:10 h i stopniowo będzie się skracał, ale nie bardziej niż do 2:50 h. 

Problemy na LCS Łowicz

Realizacja poszczególnych etapów inwestycji jest opóźniona. Portal Łowicz.Naszemiasto.pl poinformował, że Trakcja PRKiI poprosiła PKP PLK o wydłużenie terminu ukończenia wiaduktu w Łowiczu. – W trakcie realizacji robót napotkano na szereg przeszkód, które bezpośrednio wpłynęły na wydłużenie terminu zakończenia kontraktu – poinformował portal rzecznik Trakcji Robert Kuczyński.

Nie tylko na wiadukcie są problemy – wykonawca odkrył w lutym istnienie podziemnych budowli ceglanych w obrębie mostu w Mysłakowie na rzece Skierniewce. Wojewódzki konserwator zabytków w Łodzi wstrzymał wykonywanie robót na czas przeprowadzenia badań archeologicznych. Badania archeologiczne miały wpływ na termin realizacji pozostałych robót na torze nr 2 na odcinku Bednary – Łowicz.

Problem jest też z mostem nad rzeką Zwierzyniec; stwierdzono, że stan techniczny obiektu uległ znacznemu pogorszeniu od czasu wykonania projektu budowlanego. – Odnotowano między innymi brak spełnienia warunków bezpiecznej eksploatacji dla użytkowania linii kolejowej przebiegającej przez most, co wymusiło aktualizację dokumentacji projektowej obiektu i tym samym zwiększyło zakres wykonywanych robót i czas niezbędny na ich realizację – poinformował Kuczyński, dodając, że w trakcie prowadzonych prac wciąż ujawniają się kolejne kolizje z infrastrukturą podziemną nie ujętą w dokumentacji projektowej, co wymaga zmian w dokumentacji oraz wydłuża czas realizacji projektu.

Termin aktualny

PKP PLK wciąż zapowiada, że uda się zakończyć wszystkie prace do końca 2020 r. Jak podaje, obecnie wykonawcy modernizują kolejne perony m.in. w Kutnie i Łowiczu, wymieniane są tory między Krzewiem a Żychlinem. Jesienią zaczną się prace na odcinkach Łowicz – Jackowice i Sochaczew – Bednary. Intensywnie postępuje budowa Lokalnych Centrów Sterowania w Koninie, Kutnie i Łowiczu.

Czekamy na odpowiedzi PKP PLK na pytania w sprawie opóźnień poszczególnych etapów inwestycji na wszystkich trzech kontraktach, w ramach których modernizowana jest linia E20. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5