NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Koniec pociągów Regio Łódź – Wrocław

| Kasper Fiszer 30.09.2020 5,7k

Koniec pociągów Regio Łódź – Wrocław
Pociąg Regio w Zduńskiej Wolifot. Kasper Fiszer
Z rozkładu jazdy pociągów już za około dwa miesiące zniknąć mają bezpośrednie pociągi regionalne kursujące pomiędzy Łodzią a Wrocławiem. Ostatni raz w trasę wyjadą one 12 grudnia. Oferta na odcinku Ostrów Wielkopolski – Wrocław nie zostanie przy tym zredukowana.
W zeszłym tygodniu informowaliśmy o planach uruchomienia pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na nowej linii międzywojewódzkiej – do Ostrowa Wielkopolskiego. Decyzja samorządu województwa łódzkiego wzbudziła wiele kontrowersji, bo nie było jasne, czy kursy ŁKA mają uzupełnić, czy zastąpić częściowo ofertę Polregio. Aktywiści ze Zduńskiej Woli wystosowali w tej sprawie list otwarty, w którym sprzeciwiają się rozbiciu międzywojewódzkiej relacji Łódź – Ostrów Wielkopolski – Wrocław i niezachowaniu skomunikowań na przesiadkowej stacji w Ostrowie.

Z Ostrowa do Wrocławia pojedziemy bez zmian

Władze Dolnego Śląska potwierdziły dziś „Rynkowi Kolejowemu”, że planowane są zmiany w siatce połączeń kategorii Regio pomiędzy Łodzią a Ostrowem Wielkopolskim i Wrocławiem. – To województwo łódzkie odpowiada za zmianę przewoźnika i oferty – podkreśla przy tym Michał Nowakowski, rzecznik prasowy marszałka województwa dolnośląskiego. Sugeruje on, że to łódzki samorząd regionalny powinien wyjaśnić tę sytuację pasażerom.

Zapewnia on także, że problemów z odbyciem podróży nie będą mieli pasażerowie korzystający z pociągów do Łodzi, ale wysiadający z nich jeszcze na terenie województwa dolnośląskiego. – Oferta przewozowa na odcinku Wrocław – Oleśnica – Ostrów Wielkopolski nie ulegnie zmianie – informuje nasz rozmówca. Czekamy na stanowisko Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego w tej sprawie.

Kursy pozostawały w rozkładzie przez wiele lat

Decyzja o likwidacji kursów z Łodzi do Wrocławia jest o tyle zaskakująca, że ich oferta była w ostatnich latach bardzo stabilna, a – jak wynika z obserwacji naszej redakcji – pociągi cieszyły się stosunkowo dobrą frekwencją. Choć obsługiwane przez Polregio (a wcześniej przez PR) relacje ulegały pewnym zmianom – dawniej pociągi rozpoczynały i kończyły bieg dalej, w Kłodzku czy w Jeleniej Górze – dwie pary kursów nieodmiennie łączyły Łódź z Wrocławiem. Luka, jaka powstanie po ich likwidacji, jest o tyle istotna, że to właśnie kurs Polregio stanowi pierwsze w ciągu dnia połączenie obu miast: wyjeżdża z Łodzi już ok. godz. 5:00. Pierwszy bezpośredni pociąg PKP Intercity odjeżdża dopiero ok. 2,5 godz. później.

Przypomnijmy, że inną zmianą na linii nr 14 pomiędzy Łodzią a Ostrowem Wielkopolskim będzie uruchomienie weekendowych pociągów Kolei Wielkopolskich w bezpośredniej relacji z Poznania do Łodzi.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5