NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Koniec pociągów Regio Łódź – Wrocław

| Kasper Fiszer 30.09.2020 141

Koniec pociągów Regio Łódź – Wrocław
Pociąg Regio w Zduńskiej Wolifot. Kasper Fiszer
Z rozkładu jazdy pociągów już za około dwa miesiące zniknąć mają bezpośrednie pociągi regionalne kursujące pomiędzy Łodzią a Wrocławiem. Ostatni raz w trasę wyjadą one 12 grudnia. Oferta na odcinku Ostrów Wielkopolski – Wrocław nie zostanie przy tym zredukowana.
W zeszłym tygodniu informowaliśmy o planach uruchomienia pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej na nowej linii międzywojewódzkiej – do Ostrowa Wielkopolskiego. Decyzja samorządu województwa łódzkiego wzbudziła wiele kontrowersji, bo nie było jasne, czy kursy ŁKA mają uzupełnić, czy zastąpić częściowo ofertę Polregio. Aktywiści ze Zduńskiej Woli wystosowali w tej sprawie list otwarty, w którym sprzeciwiają się rozbiciu międzywojewódzkiej relacji Łódź – Ostrów Wielkopolski – Wrocław i niezachowaniu skomunikowań na przesiadkowej stacji w Ostrowie.

Z Ostrowa do Wrocławia pojedziemy bez zmian

Władze Dolnego Śląska potwierdziły dziś „Rynkowi Kolejowemu”, że planowane są zmiany w siatce połączeń kategorii Regio pomiędzy Łodzią a Ostrowem Wielkopolskim i Wrocławiem. – To województwo łódzkie odpowiada za zmianę przewoźnika i oferty – podkreśla przy tym Michał Nowakowski, rzecznik prasowy marszałka województwa dolnośląskiego. Sugeruje on, że to łódzki samorząd regionalny powinien wyjaśnić tę sytuację pasażerom.

Zapewnia on także, że problemów z odbyciem podróży nie będą mieli pasażerowie korzystający z pociągów do Łodzi, ale wysiadający z nich jeszcze na terenie województwa dolnośląskiego. – Oferta przewozowa na odcinku Wrocław – Oleśnica – Ostrów Wielkopolski nie ulegnie zmianie – informuje nasz rozmówca. Czekamy na stanowisko Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego w tej sprawie.

Kursy pozostawały w rozkładzie przez wiele lat

Decyzja o likwidacji kursów z Łodzi do Wrocławia jest o tyle zaskakująca, że ich oferta była w ostatnich latach bardzo stabilna, a – jak wynika z obserwacji naszej redakcji – pociągi cieszyły się stosunkowo dobrą frekwencją. Choć obsługiwane przez Polregio (a wcześniej przez PR) relacje ulegały pewnym zmianom – dawniej pociągi rozpoczynały i kończyły bieg dalej, w Kłodzku czy w Jeleniej Górze – dwie pary kursów nieodmiennie łączyły Łódź z Wrocławiem. Luka, jaka powstanie po ich likwidacji, jest o tyle istotna, że to właśnie kurs Polregio stanowi pierwsze w ciągu dnia połączenie obu miast: wyjeżdża z Łodzi już ok. godz. 5:00. Pierwszy bezpośredni pociąg PKP Intercity odjeżdża dopiero ok. 2,5 godz. później.

Przypomnijmy, że inną zmianą na linii nr 14 pomiędzy Łodzią a Ostrowem Wielkopolskim będzie uruchomienie weekendowych pociągów Kolei Wielkopolskich w bezpośredniej relacji z Poznania do Łodzi.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5