NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Koleje Wielkopolskie uruchomią „studencki” pociąg do Łodzi Fabrycznej

| Kasper Fiszer 28.09.2020 162

Koleje Wielkopolskie uruchomią „studencki” pociąg do Łodzi Fabrycznej
Dworzec Łódź Fabrycznafot. Kasper Fiszer
Od 13 grudnia z Poznania do Łodzi będzie można dojechać nie tylko pociągiem Polregio czy PKP Intercity, ale także Kolei Wielkopolskich. Spółka uruchomi jedną parę połączeń realizowanych w „studenckich” terminach – w piątki i w niedziele. Przewoźnik zdecydował się na kończenie biegu na Dworcu Fabrycznym, a nie – jak dotychczas Polregio – na Kaliskim.
Jak informowaliśmy na naszych łamach w zeszłym tygodniu, od grudnia Łódzka Kolej Aglomeracyjna ma uruchamiać pierwsze w swojej historii połączenia wybiegające poza województwo łódzkie na teren Wielkopolski. Dwie pary kursów będą komunikować Łódź z Ostrowem Wielkopolskim. Na teren województwa łódzkiego wjadą natomiast Koleje Wielkopolskie. Samorządowa spółka obsługiwać będzie trasę z Poznania Głównego do Łodzi Fabrycznej przez Ostrów Wielkopolski i Kalisz.

Popołudniu do Łodzi, wieczorem do Poznania

– W rozkładzie jazdy 2020/2021 zaplanowane zostało połączenie spółki KW z Poznania Głównego do Łodzi Fabrycznej z terminem kursowania w piątki i niedziele – mówi Wojciech Jankowiak, wicemarszałek województwa wielkopolskiego. Według założeń pociąg wyjedzie z Poznania o 14:15, by dotrzeć do Łodzi o 18:30. Po szesnastominutowym postoju na Dworcu Fabrycznym skład odjedzie w stronę Poznania. Na główny dworzec w stolicy Wielkopolski przybędzie o 22:41.

Jak poinformował nas rozmówca, uruchomienie połączenia zostało uzgodnione z województwem łódzkim. Współpracę regionów w zakresie uruchamiania wspólnych połączeń kolejowych regulować ma stosowne porozumienie.

Pierwszy pociąg regionalny do Poznania na Dworcu Fabrycznym

Inaczej niż ŁKA, która dopiero zainauguruje ruch do Wielkopolski, KW obsługują połączenia prowadzące na teren województwa łódzkiego już od kilku lat. Do Kutna dojeżdżają bowiem bezpośrednie pociągi osobowe z Poznania Głównego. Obecnie część kursów realizowanych jest w relacji Kępno – Kutno przez Ostrów Wielkopolski, Poznań Główny i Konin.

Należy przy tym zauważyć, że KW zdecydowały się na uruchomienie połączenia do Łodzi w nietypowej relacji. Dotychczas wszystkie kursy z Poznania i Ostrowa Wielkopolskiego kierowane były bowiem na leżący nieco dalej od centrum Dworzec Kaliski. Łódź Fabryczna znajduje się natomiast w ścisłym Śródmieściu. Na słynną ul. Piotrkowską można z niej dojść w ok. 10 minut.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5