NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Protest przeciw likwidacji Regio do Wrocławia. ŁKA pojedzie do Wrocławia?

| Roman Czubiński 25.09.2020 7,2k

Protest przeciw likwidacji Regio do Wrocławia. ŁKA pojedzie do Wrocławia?
fot. KF
Planowane zastąpienie pociągów Regio Łódź – Wrocław kursami ŁKA w skróconej relacji do Ostrowa Wielkopolskiego pogorszy możliwości podróżowania między województwami. Po zmianach nie będzie możliwości przesiadki w Ostrowie między pociągami z Wrocławia i do Łodzi – alarmuje portal Zduńskowolskie Wieści Kolejowe. Do samorządów województw: łódzkiego, wielkopolskiego i dolnośląskiego wystosowano w tej sprawie list otwarty.
Jak już pisaliśmy, w grudniu, wraz ze zmianą rocznego rozkładu jazdy, dwie pary pociągów Łódź – Ostrów Wielkopolski uruchomi Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Zastąpią one obecne pociągi Regio z Łodzi Kaliskiej do Wrocławia. W ocenie autorów listu zmiana ta nie przyniesie korzyści mieszkańcom położonych na trasie miejscowości, utrudniając podróżowanie między regionami w celach rekreacyjnych, do lekarzy czy szkół. – Bezpośrednie połączenia międzywojewódzkie na trasie z Łodzi przez Sieradz i Ostrów Wielkopolski do Wrocławia zapewniają pociągi PKP Intercity, których organizatorem jest minister właściwy do spraw transportu, jednak należy pamiętać, że mieszkańcy mniejszych miejscowości, jak Błaszki, Opatówek czy Nowe Skalmierzyce, są pozbawieni takich połączeń – argumentują.

Brak skomunikowania na Łódź

– Skandalem jest fakt, że Marszałek Województwa Łódzkiego nie rozumie faktycznych potrzeb mieszkańców regionu. Połączenia regionalne organizowane przez Województwa nie tylko zapewniają podstawowe potrzeby mieszkańców w celu dojazdów i powrotów do szkół, uczelni i pracy w godzinach szczytów przewozowych, ale także silne skomunikowanie ościennych województw wielkopolskiego (Poznań) czy dolnośląskiego (Wrocław) – czytamy dalej w liście. Dzielenie relacji jego sygnatariusze uznają za działanie na szkodę finansów publicznych. Jak uzasadniają, z połączeń Ostrów Wielkopolski – Łódź Kaliska nie będą zapewne korzystali podróżni do i z Wrocławia. Będzie to oznaczało mniejsze potoki pasażerskie, a tym samym – większy deficyt połączeń oraz konieczność podniesienia dopłat z budżetu województwa.

Co gorsza – jak wskazano w piśmie – pociągi Regio z Wrocławia oraz ŁKA do Łodzi nie zostały skomunikowane na stacji w Ostrowie. W przypadku połączeń porannych skład z Wrocławia ma przyjeżdżać do Ostrowa o 10.13, podczas gdy pociąg do Łodzi odjedzie już o 9.21. Po południu do umożliwienia przesiadki zabrakło dosłownie dwóch minut (przyjazd z Wrocławia – 18.23, odjazd do Łodzi – 18.21).

A może ŁKA do Wrocławia?

Kolejnym argumentem przeciwko planowanym zmianom jest konieczność zakupu dwóch biletów miesięcznych dla pasażerów poruszających się między Sieradzem a Kaliszem i Ostrowem. Z początkiem 2018 r. ŁKA i Polregio wprowadziły, co prawda, pełne wzajemne honorowanie biletów, jednak obowiązuje ono tylko na terenie województwa łódzkiego.

– Biorąc pod uwagę powyższe argumenty i sugerując kolejne, tj.: tańszą podróż i przyzwyczajenie pasażerów do pożądanej oferty przewozowej, zwróciliśmy się do Panów Marszałków z wnioskiem o zapoznanie się ze sprawą i interwencję, czego następstwem powinno być pozostawienie pociągów Regio na trasie Łódź Kaliska – Wrocław, bądź wydłużenie planowanych pociągów ŁKA do stacji Wrocław Główny – podsumowują autorzy listu. To ostatnie rozwiązanie jest jednak mało prawdopodobne, biorąc pod uwagę fakt, że kursy do Ostrowa będą finansowane wyłącznie przez łódzki samorząd wojewódzki, a także ograniczone zasoby taborowe ŁKA.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5