NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

ŁKA pojedzie do Kalisza i Ostrowa Wielkopolskiego

| Kasper Fiszer 25.09.2020 224

ŁKA pojedzie do Kalisza i Ostrowa Wielkopolskiego
Pociąg ŁKA w Zduńskiej Wolifot. Kasper Fiszer
Łódzka Kolej Aglomeracyjna, której pociągiem możemy już dojechać do Warszawy, przekroczy kolejną granicę województwa łódzkiego. W grudniu spółka zainauguruje połączenie na trasie z Łodzi przez Sieradz i Kalisz do Ostrowa Wielkopolskiego. W tym samym czasie rozpoczną się przewozy na trasie do Drzewicy.
Jak informowaliśmy już na naszych łamach, w grudniu tego roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna ma uruchomić pierwsze w swojej historii pociągi do Drzewicy na pograniczu województw łódzkiego i mazowieckiego. Samorząd reguonu przewiduje, że w rozkładzie jazdy pojawi się sześć par kursów. Trzy z nich mają zostać skomunikowane z pociągami Kolei Mazowieckich do i z Radomia, dzięki czemu powstanie nowe międzywojewódzkie połączenie przesiadkowe.

ŁKA potwierdza plany kolejnego rozszerzenia siatki połączeń

Nie będzie to jednak jedyne rozszerzenie siatki połączeń samorządowej spółki. Jak potwierdził dziś „Rynkowi Kolejowemu” przewoźnik, w ramach kolejnego rocznego rozkładu jazdy, który będzie obowiązywać od 13 grudnia 2020 r., otworzy on międzywojewódzką linię do Ostrowa Wielkopolskiego. Dziś pomiędzy Łodzią a Ostrowem kursują wyłącznie pociągi Polregio, w większości w relacjach do i z Poznania lub Wrocławia (a także składy dalekobieżne PKP Intercity).

– Na linii komunikacyjnej Łódź Fabryczna/Łódź Kaliska – Ostrów Wielkopolski realizowane będą cztery połączenia – mówi Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przewoźnik ten podaje zazwyczaj liczbę kursów w obu kierunkach łącznie, a nie liczbę par. Należy spodziewać się więc, że w rozkładzie jazdy pojawią się dwa kursy w kierunku Ostrowa i dwa w stronę Łodzi.

Organizatorem połączeń będzie województwo łódzkie

– Kursy będą w całości finansowane przez samorząd województwa łódzkiego – dodaje nasza rozmówczyni. – Podstawą będzie tu uzgodnienie, które zostanie zawarte pomiędzy dwoma samorządami wojewódzkimi – tłumaczy rzecznik ŁKA. Granica administracyjna przebiega pomiędzy przystankami Skalmierz i Radliczyce. Odcinek leżący na terenie województwa wielkopolskiego ma więc ok. 50 kilometrów.

Ostrów Wielkopolski jest ważnym węzłem, z którego rozchodzą się linie pozwalające dotrzeć do stolic województw wielkopolskiego i dolnośląskiego, a także na południe i zachód Wielkopolski (do Kępna czy Leszna). Zwiększenie liczby kursów łączących to miasto z Łodzią będzie więc miało istotne przełożenie na skomunikowanie aglomeracji łódzkiej z zachodnią częścią kraju.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

ŁKA (376)
Linia 14 (78)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5