Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolejny przetarg na modernizację linii 104, a w tle brak finansowania

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-04-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolejny przetarg na modernizację linii 104, a w tle brak finansowania
Wiz. PKP PLKWizualizacja jednego z nowych przystanków na LK 104
PKP PLK ogłosiły kolejny przetarg dla realizacji prac na linii 104. Tym razem chodzi o odcinek Limanowa – bocznica Klęczany. Jest to część inwestycji mającej na celu rewitalizację linii z Nowego Sącza do Chabówki oraz budowę zupełnie nowej trasy z Mszany Dolnej do Podłęża. PLK ogłaszają kolejne przetargi w ramach tego ogromnego zadania, choć jak na razie Polska wciąż nie ma dostępu do KPO, z którego środki miałyby zostać przeznaczone na projekt związany z linią 104.

Jak informują PKP PLK, spółka ogłosiła kolejne postępowanie przetargowe na modernizację fragmentu linii 104, łączącej Chabówkę z Nowym Sączem. Tym razem mowa o odcinku Limanowa – bocznica Klęczany (bez stacji Limanowa). Jest to element większego zadania mającego na celu modernizację linii 104 oraz budowę zupełnie nowego odcinka linii kolejowej, z Podłęża do Mszany Dolnej, o czym więcej można przeczytać tutaj.

Ponad 20 lat bez pociągów

W komunikacie prasowym zarządca infrastruktury przypomina, że dzięki inwestycji po ponad 20 latach przerwy na linię 104 będą mogły wrócić pociągi pasażerskie oraz towarowe. Realizacja prac ma też znacznie przybliżyć Nowy Sącz do Krakowa i sprawić, że oba miasta wreszcie uzyskają dobre połączenie kolejowe.

– Konsekwentnie likwidujemy zjawisko wykluczenia komunikacyjnego. Potwierdzeniem tego jest realizacja projektu Podłęże-Piekiełko, który składa się zarówno z modernizacji linii Chabówka – Nowy Sącz, jak i budowy nowej linii między podkrakowskim Podłężem na południe. To projekt, który zmieni układ komunikacyjny Małopolski – powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Wiele przetargów, zero umów

Co istotne, najnowszy przetarg dotyczy kolejnego fragmentu tej linii, o długości około 17 kilometrów. PKP PLK zdecydowały się bowiem na modernizację tej linii poprzez podział tego zadania na odcinki. W kilku przypadkach przetargi już trwają lub zostały nawet rozstrzygnięte, choć do tej pory nie zawarto umów na ich realizację. Wszystko z powodu braku finansowania. Podstawowy zakres całej inwestycji miał bowiem zostać zrealizowany z KPO, którego Polska jak do tej pory ciągle nie otrzymała.

Prace przy przystankach i torach

Zakres prac w ogłoszonym przetargu na odcinku Limanowa – bocznica Klęczany obejmuje m.in. budowę nowej stacji i przystanków. Na stacji Męcina oraz na przystankach Mordarka i Chomranice, będą nowe, wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. Komfort zapewnią wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowanie. Perony zostaną wyposażone również w system ścieżek naprowadzających dla osób niewidomych i niedowidzących. Na stacji Męcina, przewidziano dodatkowo budowę windy, która zwiększy dostęp do kolei wszystkim podróżnym. Przebudowa stacji Limanowa zaplanowana jest w ramach osobnego zdania.

Planowane prace między Limanową a Klęczanami, podobnie jak na innych odcinkach trasy, to również budowa nowych torów i wyposażenie linii w sieć trakcyjną oraz przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Tory na odcinku Limanowa – Klęczany, na długości ok.8 km - zostaną poprowadzone w nowym miejscu.

Dla sprawnego i bezpiecznego ruchu pociągów, zaprojektowano budowę nowych obiektów inżynieryjnych, m.in. 9 mostów i 4 wiaduktów. Istotnym elementem inwestycji jest budowa tunelu kolejowego w miejscowości Pisarzowa, o długości blisko 4 km.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5