NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Koleje Węgierskie kupią 120 wagonów. Także dla połączeń międzynarodowych

| Michał Szymajda 04.06.2017 2,1k

Koleje Węgierskie kupią 120 wagonów. Także dla połączeń międzynarodowych
Nowe węgierskie wagony Fot. MAV
Koleje Węgierskie kupią 120 wagonów. Także dla połączeń międzynarodowych
Koleje Węgierskie kupią 120 wagonów. Także dla połączeń międzynarodowych
Koleje Węgierskie kupią 120 wagonów. Także dla połączeń międzynarodowych
Koleje Węgierskie kupią 120 wagonów. Także dla połączeń międzynarodowych
Węgierskie Koleje MÁV, po ostatnich zamówieniach na piętrowe ezt i realizowanych dostawach jednopoziomowych ezt Stadler Flirt, zamówiły nowe wagony, z których cześć będzie mogła poruszać się z prędkością 200 km/h.
Subwencję z przeznaczeniem na zakup nowego taboru przekazać ma węgierskim kolejarzom rząd Węgier. Dwa prototypowe wagony, w wersji bezprzedziałowej, zbudowane według nowej specyfikacji zostały już wyprodukowane w zakładach w mieście Szolnok. Kursują w międzynarodowych pociągach z Budapesztu do Pragi i Berlina. Wagony uzyskały już potrzebne dokumenty potwierdzające ich zgodność z najnowszymi przepisami TSI.

Mowa jest o dwóch typach wagonów, które będą dostarczone w ramach kontraktu. Pierwszy przypominać będzie nieco wagony Combo, które właśnie zamawia PKP Intercity, z tą różnicą, że węgierskie pojazdy będą całkowicie nowe. Znajdzie się w nich przestrzeń dla rowerów, miejsce dla osób na wózkach inwalidzkich i przestrzeń dla rodziców z dziećmi. Drugi typ to wagony pierwszej klasy z przestrzenią o podwyższonym standardzie (dwa czterosobowe przedziały menadżerskie), z niewielką strefą bistro, podobną do tej, którą do dyspozycji mają pasażerowie Flirtów i Dartów należących do PKP Intercity. W wagonach będzie strefa ciszy. O takich udogodnieniach jak wzmacniacze sygnału GSM, klimatyzacja i gniazdka nie trzeba oczywiście wspominać. Nowe wagony zastąpią wyprodukowane na początku lat 90-tych pojazdy z hiszpańskiej wytwórni CAF.

Po wyprodukowaniu 20 wagonów przystosowanych do prędkości 200 km/h (mają być gotowe do końca 2018 roku), które będą jeździć w zestawieniu pociągów międzynarodowych (być może więc pojadą również do Polski) zakłady w Szolnoku podejmą się produkcji 100 wagonów dla pociągów krajowych. Będą klimatyzowane i posiadać będą nowe, ciche wózki wagonowe. Pojadą jednak z prędkością 160 km/h i nie będą miały przedziałów biznesowych i stref bistro. Planuje się również produkcję wersji bezprzedziałowej.

Niedawno zakończyły się dostawy Flirtów dla Węgrów, co oznacza, że „u bratanków” jeźdzą pod banderą MAV aż 123 takie pojazdy (kolejnych 10 ma operator GYSEV). Na początku kwietnia bieżącego roku Koleje Węgierskie podpisały umowę ramową na dostawę 40 dwupokładowych ezt Kiss, także od Stadlera. Ponadto Węgrzy przeprowadzą modernizację posiadanych autobusów szynowych wyprodukowanych przez Czechów i Rosjan.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Węgry (105)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Węgry (105)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5