Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

„Kolej Plus”: Przetargi na projekty linii do Łęcznej i Włodawy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
23-05-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
„Kolej Plus”: Przetargi na projekty linii do Łęcznej i Włodawy
By Malenka83 - Own work, CC BY-SA 3.0 pl, commons.wikimedia.orgŁęczna - dawny ratusz
W Dzienniku Urzędowym UE jednocześnie ukazały się ogłoszenia o przetargach na zaprojektowanie dwóch inwestycji, wchodzących w skład programu „Kolej Plus” na Lubelszczyźnie. Ich przedmiotem jest wykonanie dokumentacji projektowej dla budowy linii Lublin – Łęczna – Bogdanka oraz dla modernizacji i przedłużenia trasy Chełm – Włodawa. Otwarcie ofert ma nastąpić pod koniec czerwca.

Zadaniem wykonawców obu opracowań będzie przygotowanie projektów budowlanych, a w przypadku linii do Łęcznej i Bogdanki – także koncepcji programowo-przestrzennej. Termin składania ofert upływa odpowiednio: 26 i 27 czerwca. W obydwu przypadkach jedynym kryterium wyboru wykonawcy będzie cena. Podobnie jak w innych przetargach na inwestycje z programu „Kolej Plus”, PKP PLK zastrzegły sobie prawo zlecenia wykonawcy pełnienia nadzoru autorskiego w trakcie budowy (faza II).

Bogdanka i Łęczna: Nie tylko ruch pasażerski

Nowa linia do Łęcznej z Lublinem ma zaczynać się na obecnym przystanku końcowym Lublin Airport (położonym, wbrew nazwie, na terenie Świdnika). Jednotorowa, zelektryfikowana linia ma mieć długość ok. 25 km. Przewidziano 12 stacji i przystanków: Lublin Airport, Trzeszkowice, Krzesimów, Ciechanki Krzesimowskie, Łęczna Szpital, Łęczna Akacjowa, Łęczna Polna, Łęczna, Stara Wieś, Turowola, Puchaczów i Bogdanka.

Po oddaniu linii do użytku dojazd z Bogdanki do Lublina ma trwać ok. 40 minut. Inaczej, niż w przypadku wielu inwestycji „Kolej Plus”, na linii mają odbywać się nie tylko przewozy pasażerskie, ale również towarowe. Obecnie do Bogdanki prowadzi tylko bocznica kopalni, odgałęziająca się od linii 7 w Jaszczowie i wykorzystywana tylko do przewozów towarowych.

Włodawa: Kolej dotrze bliżej miasta

Modernizacja 41-kilometrowej linii 81 Chełm – Włodawa i budowa nowego odcinka do stacji Włodawa Miasto o długości blisko 10 km ma kosztować o blisko jedną trzecią mniej (powyżej 500 mln zł). Nowy odcinek ma odgałęziać się w okolicach przystanku Okuninka Białe, by dotrzeć bliżej centrum Włodawy (obecna stacja końcowa nie leży nawet na terenie tego miasta). Inne planowane do modernizacji przystanki to: Koza-Gotówka, Karolinówka, Ruda-Huta, Ruda-Opalin, Uhrusk, Wola Uhruska, Stulno, Sobibór i Okuninka Białe.

Po przebudowie trasa pozostanie linią jednotorową i niezelektryfikowaną, jednak prędkość maksymalna zostanie podniesiona z obecnych najwyżej 40 km/h do 120 km/h. Pozwoli to uzyskać na odcinku Włodawa Miasto – Chełm czas przejazdu ok. 53 min.

W programie „Kolej Plus” województwo lubelskie zamierza realizować pięć inwestycji. Pozostałe trzy to: linia Szastarka – Janów Lubelski – Biłgoraj (budowa nowej linii), Rejowiec – Zawada – Zamość Szopinek (modernizacja i dobudowa łącznicy) oraz elektryfikacja linii Łuków – Lublin.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

Pozostałe z wątku:

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Infrastruktura

Nowy harmonogram Rail Baltica. Do 2030 r. ma powstać tylko jeden tor

Roman Czubiński 12 sierpnia 2025

KDP Warszawa – CPK: Wszystkie wnioski o decyzje lokalizacyjne już złożone

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

Zobacz również:

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

Infrastruktura

Głubczyce wrócą na kolejową mapę Polski!

PKP PLK 16 maja 2025

Kolej Plus. Zaczynają się prace przy linii do Gostynia

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Infrastruktura

Kolej Plus do Łomży: Jest umowa z wykonawcą

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij