Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Jest umowa na projekt nowej linii kolejowej z Zegrza przez Serock do Pułtuska

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
07-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Jest umowa na projekt nowej linii kolejowej z Zegrza przez Serock do Pułtuska
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe
PKP Polskie Linie Kolejowe oraz Miasto i Gmina Serock podpisały umowę na opracowanie dokumentacji projektowej budowy nowej linii kolejowej łączącej Przasnysz, Pułtusk i Serock z Warszawą. To druga podpisana umowa w ramach Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2028 r. Projekt jest drogi i kontrowersyjny.

Jak informuje w komunikacie prasowym PKP PLK, umowa przewiduje przygotowanie dokumentacji projektowej oraz wykup gruntów pod nową około 73 km, jednotorową zelektryfikowaną linię. Trasa ma zapewnić wygodną komunikację mieszkańcom Północnego Mazowsza ze stolicą.

– Nowe połączenie umożliwi szybki dojazd do miejscowości wypoczynkowych – Serocka nad Jeziorem Zegrzyńskim czy Pułtuska. Czas przejazdu pociągiem np. między Warszawą a Przasnyszem szacowany jest na ok. godzinę i 15 minut. Pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 160 km/h. Kolej zyska dodatkowe znaczenie jako ekologiczny środek transportu – czytamy w komunikacie PKP Polskich Linii Kolejowych. Na nowej linii ma być 12 przystanków i stacji. Powstaną m.in. w Przasnyszu, Makowie Mazowieckim, Pułtusku i Serocku.

Szacowany koszt inwestycji ma być bardzo wysoki i wynosić nawet około 1,7 mld złotych. Za tą kwotę powstanie linia, po której pojedziemy 120 km/h, prawdopodobnie o znikomym znaczeniu dla transportu towarów. Ponadto, niemal wszyscy samorządowcy z miast na trasie kolei, chcą oddalenia stacji na linii od miejscowości, co bardzo źle wpłynie na potoki pasażerskie. Zachęcamy do lektury artykułu „Mazowieckie samorządy chcą budować kolej, ale nie wiedzą po co” Jakuba Madrjasa na ten temat. O dofinansowaniu urzędu marszałkowskiego Mazowsza dla projektu piszemy tutaj.

Jak dodaje PKP PLK, w ramach Programu Kolej Plus, do realizacji zakwalifikowano 34 inwestycje, zgłoszone przez samorządy z jedenastu województw: siedem w województwie śląskim, pięć w województwie lubelskim i wielkopolskim, cztery w województwie małopolskim oraz mazowieckim, trzy w województwie dolnośląskim, dwa w województwie łódzkim, jeden w województwie lubuskim, opolskim, podlaskim, świętokrzyskim. Wybrane do realizacji projekty obejmują łącznie 34 wskazane przez wnioskodawców miasta powyżej 10 tys. mieszkańców, które nie mają obecnie pasażerskich połączeń kolejowych lub połączenia wymagają usprawnienia.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tunel KDP w Łodzi. Zakończenie budowy komory "Fabryczna" w 2026 roku

Infrastruktura

Tunel KDP w Łodzi. Zakończenie budowy komory "Fabryczna" w 2026 roku

Daniel Siwak 23 października 2025

Lubelskie: Niepewne losy łącznicy na lotnisko

Infrastruktura

Lubelskie: Niepewne losy łącznicy na lotnisko

Roman Czubiński 21 października 2025

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Biznes

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Łukasz Malinowski 17 października 2025

Zobacz również:

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Pasażer

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Paulina Piziorska 17 października 2025

PLK: 27 mld złotych w tegorocznych przetargach. Znamy plany na 2026 r.

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Tunel KDP w Łodzi. Zakończenie budowy komory "Fabryczna" w 2026 roku

Infrastruktura

Tunel KDP w Łodzi. Zakończenie budowy komory "Fabryczna" w 2026 roku

Daniel Siwak 23 października 2025

Lubelskie: Niepewne losy łącznicy na lotnisko

Infrastruktura

Lubelskie: Niepewne losy łącznicy na lotnisko

Roman Czubiński 21 października 2025

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Biznes

Budimex: Rail Baltica otwiera rynki nadbałtyckie

Łukasz Malinowski 17 października 2025

Zobacz również:

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Pasażer

Warszawa Centralna zamknięta w listopadzie. Znamy szczegóły!

Paulina Piziorska 17 października 2025

PLK: 27 mld złotych w tegorocznych przetargach. Znamy plany na 2026 r.

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij