Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jest umowa na naprawę powypadkową Pendolino. Za pół ceny nowego składu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-11-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Jest umowa na naprawę powypadkową Pendolino. Za pół ceny nowego składu
Fot. Tomasz Wróbel
Ponad półtora roku potrzebowały Alstom i PKP Intercity, żeby porozumieć się w sprawie naprawy uszkodzonego w wypadku w Ozimku składu Pendolino. Koszt naprawy wyniesie 8,5 mln euro netto, czyli przeszło połowę ceny nowego pojazdu. Skład wróci na tory najwcześniej w 2020 roku.

PKP Intercity bardzo długo podejmuje decyzję o naprawach uszkodzonych składów, przez co traci potencjalne wpływy z użytkowania nowoczesnych jednostek. Dotyczy to m. in. składów Dart

Najdroższą naprawą w historii PKP Intercity będzie jednak przywrócenie do ruchu składu Pendolino ED250-002, poważnie uszkodzonego w wypadku z ciężarówką w Ozimku w kwietniu ubiegłego roku. Pierwotnie PKP Intercity zakładało wysłanie składu do Włoch przed końcem 2017 roku. Naprawa opóźniła się jednak o rok. Dopiero w marcu 2018 roku PKP Intercity rozpoczęło procedurę udzielenia zamówienia na naprawę składu.

Teraz została ona zakończona. Całkowita wartość zamówienia wyniosła 8 535 722 euro bez VAT. To dużo więcej, niż szacowało PKP Intercity – było to 6 mln euro netto. Przy dzisiejszym kursie to 36,6 mln zł. Tylko 4 mln złotych pokryje ubezpieczenie kierowcy ciężarówki, który spowodował wypadek. Warto przypomnieć, że za 20 składów ED250 przewoźnik zapłacił 400 mln euro, czyli 20 mln euro za skład. To cena brutto - jeśli do kosztu naprawy również doliczyć podatek VAT to cena wyniesie 10,5 mln euro brutto - czyli więcej, niż połowa ceny nowego pojazdu.

Rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska potwierdza, że umowa została podpisana. – Przekazanie pojazdu do Alstomu planowane jest w grudniu br., a czas naprawy wynosi 584 dni od chwili przekazania ED250-002 wykonawcy do naprawy – informuje.

Warto przypomnieć, że w 2017 roku Alstom zapłacił ok. 50 mln euro kary za opóźnienie dostawy Pendolino (z której naliczeniem się nie zgadzał, ale przegrał arbitraż w tej sprawie). Aktualnie trwa montaż internetu na pokładach pojazdów, za co spółka zapłaci prawie 32 mln złotych.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5