Od 18 czerwca pociąg Express InterCity Premium, zwany popularnie Pendolino, będzie kursował w wydłużonej relacji do Świnoujścia. Obecnie połączenie jest realizowane między Warszawą a Szczecinem. Ceny biletów na podróż między stolicą a nadmorskim kurortem zaczynają się od 89 zł.
Jak już informowaliśmy, w okresie wakacyjnym
pociąg Pendolino będzie kursował w wydłużonej relacji z Warszawy do Świnoujścia przez Poznań i Szczecin. Pierwszy kurs do nadmorskiego kurortu zaplanowano na 18 czerwca.
Możliwa przesiadka na prom. Który?Czas podróży na tej trasie wyniesie 5 godz. 37 min. Ze stolicy skład wyruszy o godzinie 16:00, a do Świnoujścia przyjedzie na 21:37. PKP Intercity twierdzą, że podróżni będą mogli przesiąść się na nocne promy płynące do Szwecji, co jednak jest wątpliwe: armatorzy wymagają od pasażerów stawienia się na dwie godziny przed odbiciem od brzegu, którego godzinę wyznaczono na 22:30 (Polferries) oraz 23:00 (EuroAfrica). Być może w komunikacie PKP Intercity chodziło o rejs firmy TT-Line do Trelleborga, którego godzina odejścia to według rozkładu 1 w nocy.
W drugą stronę po raz pierwszy pociąg wyruszy 19 czerwca. Ze Świnoujścia odjedzie o 6:22, by do Warszawy dotrzeć na 11:59.
Bilety na połączenie można już kupić w kasach na dworcach, poprzez stronę internetową PKP Intercity oraz w aplikacji mobilnej przewoźnika. Ceny biletów na przejazd z Warszawy do Świnoujścia w drugiej klasie zaczynają się od 89 zł, z Poznania od 49 zł, a ze Szczecina od 29 zł. Więcej o tegorocznej ofercie pociągów do Świnoujścia
piszemy tutaj.
Udogodnienia na pokładzieElektryczne zespoły trakcyjne Pendolino (seria ED250) obsługują najwyższą kategorię pociągów PKP Intercity, czyli Express InterCity Premium (EIP). Na pokładzie znajdują się łącznie 402 miejsca – 45 w klasie pierwszej i 357 w drugiej. W obu klasach można korzystać z regulowanych foteli, rozkładanych stolików, indywidualnego oświetlenia oraz gniazdek elektrycznych przy każdym miejscu. Przy fotelach znajdują się też wieszaki oraz półki na bagaż podręczny. Pasażerowie mogą korzystać z wi-fi.
Jednostki zostały zaprojektowane z myślą o potrzebach różnych grup pasażerów, w tym osób z niepełnosprawnościami, opiekunów z dziećmi czy rowerzystów. Miejsca siedzące oznaczono alfabetem Braille’a. Dla podróżnych o ograniczonej możliwościach ruchowej, przy wejściu do trzeciego członu, została zamontowana winda, która ułatwia wsiadanie i wysiadanie. W pociągu znajdują się również trzy przedziały dla opiekunów z dziećmi, a jedna z toalet została wyposażona w przewijak. W środkowej części składu umiejscowiona jest część restauracyjna, zarządzana przez WARS (
niedawno pisaliśmy o nowościach w menu, obejmujących również pociągi EIP). Pasażerowie pierwszej klasy otrzymują poczęstunek do wyboru z menu, który jest dostarczany do ich miejsc.