szukaj
Śledź nas:

Alstom zakończył przeglądy P4 pociągów Pendolino. Kiedy naprawa uszkodzonych?

| Michał Szymajda 08.11.2018 117

Alstom zakończył przeglądy P4 pociągów Pendolino. Kiedy naprawa uszkodzonych?
fot. Alstom
Alstom zakończył główne prace przeglądowe i naprawcze floty pojazdów Pendolino należących do PKP Intercity. Przeglądy przeszło 18 z 20 pociągów. Przeglądowi poddane zostały pociągi, które osiągnęły przebieg 1,2 miliona kilometrów.
Zespoły serwisowe Alstom w Polsce od lipca 2017 r. przeprowadziły przeglądy 18 pociągów, przy czym zapewniona została maksymalna dostępność Pendolino w normalnej eksploatacji. Tzw. overhaul, czyli przegląd wyższego rzędu, obejmował wymianę kół, rewizję wózków i silników trakcyjnych, a także prace utrzymaniowe i serwisowe innych elementów pociągu.

– Pracami serwisowymi objętych zostało 140 wagonów i 280 wózków, które przeszły już pełny przegląd. W ramach wspomnianych prac umyto i oczyszczono wózki oraz wymieniono zestawy kołowe, przekładnie, stabilizatory poprzeczne, amortyzatory odchylenia i inne powiązane elementy – informuje Tomasz Trabuć, odpowiedzialny za komunikację z polskim oddziałem Alstom. Istotne prace zostały przeprowadzone również wewnątrz pociągów, w tym prace modernizacyjne, które objęły szczegółową kontrolę licznych systemów, modułów i komponentów, takich jak toalety, przekształtniki trakcyjne i systemy HVAC. Łącznie przetestowano, skontrolowano lub wymieniono 600 000 elementów.

Za część przeglądu odpowiedzialny warsztat Alstomu w Piasecznie

Większość prac przeprowadzona została przez zespół polskich ekspertów serwisowych Alstomu w warsztatach serwisowych w Piasecznie. Na potrzeby realizacji tego przeglądu floty, a także z myślą o przyszłych przeglądach, warsztat otwarty w 2017 roku został specjalnie przystosowany i wyposażony w najnowsze urządzenia utrzymaniowe.

– W warsztacie możliwe jest mycie, demontaż kół, rozbiórka oraz kontrola wszystkich komponentów o krytycznym znaczeniu dla bezpieczeństwa (resorów, amortyzatorów, złącz elastycznych, łączeń itp.), a następnie montaż, mocowanie kół i badanie zmontowanego wózka. Pozostałe prace wykonano w Warsztacie Utrzymania Technicznego Alstom w Olszynce Grochowskiej (Warszawa), gdzie odbywają się odbywają się standardowo regularne przeglądy – pisze Tomasz Trabuć.

Kiedy internet i naprawa zniszczonych pojazdów?

Prace poziomu P4 nie obejmowały montażu w pociągach nadajników Wi-Fi. Te zostaną zabudowane w kolejnych miesiącach.

Jak poinformował Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity, dogadywane są ostatnie szczegóły naprawy dwóch pociągów ED250, które zostaną wysłane do Włoch na naprawy po katastrofie w Ozimku i wypadku w Modlinie. Chraniuk ocenił, że umowa z Alstomem dotycząca wszystkich szczegółów napraw, zostanie podpisana „na dniach”. W listopadzie 2017 roku prezes PKP Intercity składał jednak deklaracje, że wysyłka będzie możliwa z końcem poprzedniego roku. Tym razem sprawa ma być załatwiona raz na zawsze.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS