Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jest pierwsza hybryda z superkondensatorem! Innowacja Newagu na skalę Europy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
26-07-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Na torze testowym w Żmigrodzie pojawił się pojazd Impuls EN63H-008 produkcji Newagu. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", to pierwszy pojazd wyposażony w tzw. superkondesator. Nowosądecki producent rozpoczął testy nowatorskiego w skali Europy rozwiązania, które pozwoli zredukować ilość zużytego paliwa.

Na torze testowym w Żmigrodzie pojawił się pojazd Impuls EN63H-008 produkcji Newagu. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", to pierwszy pojazd wyposażony w tzw. superkondesator. Nowosądecki producent rozpoczął testy nowatorskiego w skali Europy rozwiązania, które pozwoli zredukować wielkość zużytego paliwa.

Testy superkondensatorów w Żmigrodzie 

Ośmy dwunapędowy pojazd spalinowo-elektryczny (nazywany przez producenta "hybrydą") typu Impuls został zaprezentowany na Pomorzu Zachodnim w czerwcu. Pojazd obecnie jednak nie kursuje z pasażerami - 23 lipca nasz Czytelnik zauważył go na torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie.

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", pojazd przyjechał na badania nowatorskiego rozwiązania producenta – tzw. superkondesatora. Ma one pozwolić zmagazynować energię elektryczną uzyskaną podczas hamowania elektrodynamicznego pojazdu. To ważne, bo obecnie energia elektryczna oddawana jest do sieci trakcyjnej, gdzie może być wykorzystana wtedy, gdy w pobliżu wykorzysta ją do rozruchu inny pojazd.

Sprawdza się to np. w warszawskim metrze, ale nie na regionalnych liniach kolejowych. Newag chce to zmienić – tzw. superkondesator pozwoli na rozruch pojazdu do prędkości ok. 50-60 km/h dzięki odzyskanej w trakcie hamowania elektrodynamicznego energii, co skutkować będzie znaczną redukcją zużytego paliwa. Urządzenie ważące kilka ton zmienia jednak parametry trakcyjne pojazdu, prowadząc do konieczności wykonania dodatkowych testów uzupełniających, które pozwolą wprowadzić go (jako wersję EN63H) do obrotu.

Newag pierwszy w Europie

Początkowo wydawało się, że tzw. superkondesator będzie testowany na Dolnym Śląsku, ale ostatecznie wybrano Pomorze Zachodnie. Badania powinny się zakończyć jeszcze latem, a następnie decyzję w sprawie zezwolenia wyda Urząd Transportu Kolejowego.

Już od ubiegłego roku Newag wskazywał, że tzw. superkondesator będzie jego kolejną nowinką technologiczną po napędzie spalinowo-elektrycznym. Prezes Newagu stwierdził też, że jest to bardziej perspektywiczna technologia niż ogniwa wodorowe. I choć superkondesator jest już stosowany w niektórych tramwajach, to w pociągach pasażerskich wdrożenie Newagu ma być pierwsze w całej Europie.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij