Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Jedna oferta na ulepszenie wielkopolskich Impulsów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
06-02-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Jedna oferta na ulepszenie wielkopolskich Impulsów
fot. Jakub Rösler
Koleje Wielkopolskie otrzymały jedną ofertę na przebudowę spalinowych Impulsów na wersję dwutrakcyjną. Zadania chce się podjąć tylko producent pojazdów, nowosądecki Newag. Jego oferta przekracza jednak budżet zamawiającego.

O tym, że spalinowe Impulsy należące do Kolei Wielkopolskich staną się pojazdami dwutrakcyjnymi poinformowaliśmy jako pierwsi kilka tygodni temu. Aby zrealizować te zamierzenia niezbędny był przetarg, który został ogłoszony pod koniec ubiegłego roku. Teraz KW otworzyły oferty we wspomnianym postępowaniu.

Oferta ponad budżetem

Jedyną ofertę, bez zaskoczenia, złożył producent sześciu jednostek, a więc Newag. Firma wyceniła przebudowę spalinowych pociągów na pojazdy dwutrakcyjne na niespełna 15,277 mln złotych za zamówienie podstawowe wraz z opcją. Podstawa zamówienia ma natomiast kosztować niewiele ponad 10,184 mln złotych. Budżet przewoźnika opiewa na niecałe 9,56 miliona złotych brutto w przypadku zamówienia podstawowego, a na całe zadanie (podstawa + opcja) KW chcą przeznaczyć nieco ponad 14,339 miliona złotych.

Sześć Impulsów jako jednostki bimodalne?

Koleje Wielkopolskie posiadają sześć jednostek 36WEhd. Cztery z nich zakupiono w ramach podstawowego zamówienia, natomiast dwa kolejne w ramach prawa opcji. Taki podział zastosowano także w przetargu na modernizację pociągów do wersji dwutrakcyjnej. Dlatego też cztery pierwsze jednostki objęte są zamówieniem podstawowym natomiast dwie kolejne, które dotarły do Wielkopolski w grudniu ubiegłego roku, obejmuje prawo opcji.

Zgodnie z zapowiedziami zarówno przewoźnika jak i właściciela spółki, a więc województwa wielkopolskiego, przebudowę mają przejść wszystkie pojazdy. Zakładać więc można, że postępowanie, o ile uda się je rozstrzygnąć, zostanie od razu rozszerzone o dwa najnowsze Impulsy.

Łatanie dziur na trasach zelektryfikowanych

Modernizacja pozwoli w jeszcze lepszy sposób wykorzystywać najnowsze pociągi na wielkopolskich torach. Obecnie bowiem niektóre z Impulsów (mimo tego iż są to jednostki spalinowe) kursują na trasach zelektryfikowanych. Wynika to głównie z braków taborowych, które zwiększą się jeszcze bardziej z powodu napraw P4, jakie czekają pociągi EN76.

Docelowo pozwolą też na tworzenie dwutrakcyjnych relacji, jak chociażby Międzychód – Poznań, które ma zostać przywrócone dzięki realizacji programu Kolej Plus.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wielkopolskie Impulsy wkrótce z pantografami. Jest przetarg

Tabor i technika

Impulsy 2 dla SKM Warszawa na jazdach testowych w stolicy

Tabor i technika

Impulsy 2 dla SKM Warszawa na jazdach testowych w stolicy

inf. pras. SKM Warszawa 03 lutego 2022

Jakie są nowe Impulsy 2 dla SKM Warszawa? [zdjęcia]

Tabor i technika

Jakie są nowe Impulsy 2 dla SKM Warszawa? [zdjęcia]

Michał Szymajda 12 stycznia 2022

Trzy kolejne hybrydowe Impulsy kursują na Zachodnim Pomorzu [zdjęcia]

Infrastruktura

Czy nowe lubelskie Impulsy 2 dotrą do Warszawy?

Pasażer

Czy nowe lubelskie Impulsy 2 dotrą do Warszawy?

Michał Szymajda 13 października 2021

Zobacz również:

Wielkopolskie Impulsy wkrótce z pantografami. Jest przetarg

Tabor i technika

Impulsy 2 dla SKM Warszawa na jazdach testowych w stolicy

Tabor i technika

Impulsy 2 dla SKM Warszawa na jazdach testowych w stolicy

inf. pras. SKM Warszawa 03 lutego 2022

Jakie są nowe Impulsy 2 dla SKM Warszawa? [zdjęcia]

Tabor i technika

Jakie są nowe Impulsy 2 dla SKM Warszawa? [zdjęcia]

Michał Szymajda 12 stycznia 2022

Trzy kolejne hybrydowe Impulsy kursują na Zachodnim Pomorzu [zdjęcia]

Infrastruktura

Czy nowe lubelskie Impulsy 2 dotrą do Warszawy?

Pasażer

Czy nowe lubelskie Impulsy 2 dotrą do Warszawy?

Michał Szymajda 13 października 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5