Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie z kompletem spalinowych Impulsów. Wkrótce dostaną pantografy [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Koleje Wielkopolskie zaprezentowały 21 grudnia dwa spalinowe Impulsy II, które przewoźnik nabył w ramach prawa opcji. KW mają więc sześć takich pociągów, które do końca przyszłego roku mają stać się pojazdami dwutrakcyjnymi. Na razie nowe Impulsy będą wykorzystywane także na trasach zelektryfikowanych, co ma pomóc w sytuacji zbliżających się przeglądów P4 pierwszych, wielkopolskich Elfów.

Koleje Wielkopolskie pokazały dziennikarzom dwa spalinowe Impulsy II, nabyte dzięki uruchomieniu prawa opcji w ramach zamówienia z 2019 roku. Jednostki mają wejść do służby już od 22 grudnia. O realizacji opcji informowaliśmy ponad rok temu. KW mają więc teraz sześć Impulsów, które są najbardziej pojemnymi pojazdami spalinowymi, jakich używa samorządowy przewoźnik. Do tej pory pociągi służyły na liniach do Wągrowca oraz Wolsztyna, a podobnie będzie także z nowymi pojazdami z opcji, choć mają być one również wykorzystywane na trasach zelektryfikowanych.

Spalinowe jednostki na trasach do Piły lub Ostrowa Wielkopolskiego

– Chcemy aby te nowe pojazdy jeździły i były szeroko wykorzystywane. Dlatego chcemy je angażować wszędzie tam, gdzie będzie taka możliwość i potrzeba. Widzimy po liczbach przewożonych pasażerów, że niektóre kursy do Ostrowa Wielkopolskiego, Odolanowa czy też Piły cieszą się mniejszą frekwencją niż inne na tych trasach, tak więc do ich obsługi idealnie nadadzą się trzyczłonowe Impulsy – mówi nam prezes Kolei Wielkopolskich, Marek Nitkowski.

Pomoc na czas napraw Elfów

Nitkowski dodał też, że wykorzystanie spalinowych pojazdów na trasach zelektryfikowanych pomoże w sytuacji, gdy spora część floty użytkowanej przez Koleje Wielkopolskie, a więc pierwsze Elfy, musi przejść naprawy poziomu P4 o czym szerzej pisaliśmy tutaj.

– Pierwotnie pociągi kupione w ramach opcji miały do nas dotrzeć we wrześniu 2023 roku, lecz dzięki naszym staraniom udało się to znacznie przyspieszyć. Zrobiliśmy to właśnie z myślą o wsparciu tych pojazdów na trasach zelektryfikowanych w sytuacji zbliżających się przeglądów jednostek EN76 – przekazał prezes KW.

Dzierżawa taboru pod znakiem zapytania

Jedną z rozważanych opcji, które miałyby pomóc w realizacji przewozów w trakcie napraw pierwszych Elfów, była dzierżawa taboru. Teraz jednak prezes Kolei Wielkopolskich mówi nam, iż spółka dokonała rekonesansu rynku, który nie okazał się owocny, bowiem na rynku nie ma aktualnie dostępnych pociągów do wydzierżawienia. Przetarg na dzierżawę składów stanął więc pod znakiem zapytania.

Blisko dwutrakcyjności

Kilka tygodni temu informowaliśmy również o tym, że Koleje Wielkopolskie oraz Województwo Wielkopolskie chciałyby wyposażyć spalinowe Impulsy w pantografy, dzięki czemu pociągi te stałyby się pojazdami dwutrakcyjnymi. O to także zapytaliśmy prezesa Kolei Wielkopolskich.

– Projekt jest w trakcie tworzenia. Oczywiście wiemy, że na polskiej sieci kolejowej jeżdżą już tego typu pociągi, ale musimy się zastanowić jak zmodernizować nasze jednostki aby dostosować je do tej dwutrakcyjności. Myślę, że za parę dni uruchomimy postępowanie przetargowe na dostawcę takiej usługi, polegającej na modernizacji pociągów do wersji bimodalnej. Szukamy środków na to zadanie i jesteśmy bliscy finalizacji rozmów w sprawie pozyskania funduszy z WRPO 2014-2020 – odpowiedział Marek Nitkowski.

Sternik KW przekazał również, że jego zdaniem zmodernizowane, dwutrakcyjne jednostki będą gotowe do jazdy za około 10 miesięcy.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Koleje Wielkopolskie z rekordowym pierwszym półroczem

Pasażer

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Koleje Wielkopolskie z rekordowym pierwszym półroczem

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5