Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wielkopolskie Impulsy wkrótce z pantografami. Jest przetarg

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
28-12-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wielkopolskie Impulsy wkrótce z pantografami. Jest przetarg
fot. Jakub Rösler
Koleje Wielkopolskie właśnie ogłosiły postępowanie przetargowe dotyczące modernizacji pojazdów 36WEhd (spalinowych Impulsów) do wersji dwutrakcyjnej. Przewoźnik posiada 6 takich pociągów, choć przebudowa nie musi objąć każdego z nich, bowiem zamówienie podstawowe dotyczy modernizacji tylko 4 jednostek.

O zamiarach Kolei Wielkopolskich odnośnie modernizacji najnowszych jednostek spalinowych Impuls pisaliśmy już kilka tygodni temu. Te plany zostały potwierdzone w ubiegłym tygodniu przez prezesa spółki, Marka Nitkowskiego, podczas prezentacji piątego oraz szóstego pojazdu z serii. Teraz przewoźnik ogłosił właściwe postępowanie odnośnie tego zadania.

Cztery na pewno, dwa w ramach opcji

Co ciekawe, właśnie ogłoszony przetarg obejmuje swoim zakresem cztery jednostki 36WEhd, o numerach 003, 004, 005 oraz 006. Natomiast przebudowa dwóch kolejnych pojazdów, zaprezentowanych kilka dni temu, będzie możliwa wyłącznie po uruchomieniu opcji. KW będą mogły uruchomić ją do 31 października 2023 roku. Sytuacja ta kłóci się z październikowymi zapowiedziami przewoźnika, iż modernizacja do wersji dwutrakcyjnej miałaby objąć wszystkich sześć Impulsów.

W opisie zamówienia możemy przeczytać, iż “zamawiający uprawniony jest skorzystać z Prawa Opcji w przypadku gdy sytuacja taborowa Zamawiającego, zakres realizowanych przewozów oraz doświadczenia z Pojazdami po zrealizowaniu w stosunku do nich Przedmiotu Umowy będą wskazywały na potrzebę objęcia Przedmiotem Umowy również Dodatkowych Pojazdów”. W dokumentacji projektowej znalazł się również zapis o tym, że przewoźnik będzie mógł skorzystać z opcji w części, a więc zmodernizować do wersji dwutrakcyjnej tylko jedną z dwóch pozostałych jednostek.

160 km/h w trakcji elektrycznej

Przewoźnik wymaga, aby przebudowane Impulsy były w stanie rozwijać prędkość 160 km/h w trakcji elektrycznej oraz by jednostki można było łączyć w składy złożone z dwóch lub aż trzech pociągów i realizować w ten sposób przewozy w trakcji wielokrotnej. Co ważne, możliwość łączenia i realizacji kursów ma dotyczyć zarówno dwóch lub trzech pociągów zmodernizowanych, jak i połączenia ze sobą jednostek po przebudowie z jednostkami bez modernizacji, o ile KW nie zdecydują się na modernizację wszystkich 6 Impulsów.

Przebudowa ma objąć montaż odbieraków prądu wyposażonych w kamery, które mają zostać podłączone do rejestratora pojazdu. Ponadto wykonawca inwestycji ma również zaktualizować niezbędne oprogramowanie oraz zamontować licznik energii wykorzystywanej do prowadzenia pociągu w trakcji elektrycznej.

Początek modernizacji nie wcześniej niż w lipcu 2023 roku

Realizacja zamówienia nastąpi poprzez oddzielne zlecenia na przebudowę każdego z pojazdów, lecz pierwsze z nich nastąpi nie wcześniej niż 1 lipca przyszłego roku. Modernizacja pierwszej jednostki ma zająć maksymalnie 30 dni, natomiast kolejne pojazdy mają przejść przebudowę w ciągu 25 dni od uruchomienia zlecenia. Koleje Wielkopolskie będą musiały uruchomić wszystkie zlecenia do 10 listopada 2023 roku.

Powyższa data wiąże się ze środkami, z których ma zostać sfinansowane całe przedsięwzięcie. Inwestycja ma zostać bowiem dofinansowana w ramach kończącej się perspektywy unijnej ze środków wojewódzkiego RPO jako uzupełnienie projektów dotyczących zakupu spalinowych pociągów. Wszystkie zadania ze wspomnianej perspektywy finansowej 2014-2020 muszą zostać zakończone do końca przyszłego roku.

Potrzebne jednostki elektryczne

Podczas ubiegłotygodniowej prezentacji pojazdów o numerach 025 oraz 026, prezes Kolei Wielkopolskich mówił nam, iż nowe spalinowe Impulsy będzie można spotkać także na liniach zelektryfikowanych i to jeszcze przed ich ewentualną przebudową na pojazdy bimodalne. Ma to związek z trudną sytuacją przewoźnika jeśli chodzi o dostępność taboru elektrycznego, która w najbliższym czasie jeszcze bardziej się pogorszy z racji koniecznych napraw P4, jakie muszą przejść pociągi z serii EN76.

Modernizacja i dostosowanie Impulsów do dwutrakcyjności powinno więc jeszcze bardziej pomóc w realizacji kursów na liniach zelektryfikowanych, przynajmniej do czasu przyjazdu nowych Elfów z Pesy.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Jedna oferta na ulepszenie wielkopolskich Impulsów

Tabor i technika

Impulsy 2 dla SKM Warszawa na jazdach testowych w stolicy

Tabor i technika

Impulsy 2 dla SKM Warszawa na jazdach testowych w stolicy

inf. pras. SKM Warszawa 03 lutego 2022

Jakie są nowe Impulsy 2 dla SKM Warszawa? [zdjęcia]

Tabor i technika

Jakie są nowe Impulsy 2 dla SKM Warszawa? [zdjęcia]

Michał Szymajda 12 stycznia 2022

Trzy kolejne hybrydowe Impulsy kursują na Zachodnim Pomorzu [zdjęcia]

Infrastruktura

Czy nowe lubelskie Impulsy 2 dotrą do Warszawy?

Pasażer

Czy nowe lubelskie Impulsy 2 dotrą do Warszawy?

Michał Szymajda 13 października 2021

Zobacz również:

Jedna oferta na ulepszenie wielkopolskich Impulsów

Tabor i technika

Impulsy 2 dla SKM Warszawa na jazdach testowych w stolicy

Tabor i technika

Impulsy 2 dla SKM Warszawa na jazdach testowych w stolicy

inf. pras. SKM Warszawa 03 lutego 2022

Jakie są nowe Impulsy 2 dla SKM Warszawa? [zdjęcia]

Tabor i technika

Jakie są nowe Impulsy 2 dla SKM Warszawa? [zdjęcia]

Michał Szymajda 12 stycznia 2022

Trzy kolejne hybrydowe Impulsy kursują na Zachodnim Pomorzu [zdjęcia]

Infrastruktura

Czy nowe lubelskie Impulsy 2 dotrą do Warszawy?

Pasażer

Czy nowe lubelskie Impulsy 2 dotrą do Warszawy?

Michał Szymajda 13 października 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5