Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

InnoTrans 2018. Pierwsza dwunapędowa lokomotywa Eurodual przekazana HVLE

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
21-09-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Podczas targów InnoTrans w Berlinie niemieckiemu prywatnemu przewoźnikowi cargo HVLE przekazano pierwszą gotową lokomotywę Stadler Eurodual. Na tory ma wyjechać w 2019 roku.

– Eurodual to kamień milowy w działalności naszej firmy. Jedną lokomotywą będziemy mogli prowadzić przewozy pod siecią elektryczną i poza nią, wypełniając usługę ostatniej mili. Dzięki tym pojazdom poprawimy naszą pozycję jako przewoźnika towarowego, staniemy się bardziej wiarygodni dla naszych partnerów, wreszcie – dzięki rozwiązaniom oszczędzającym energię przyczynimy się do poprawy jakości powietrza. Nie mogę się doczekać momentu, w którym te lokomotywy zaczną jeździć w 2019 roku w barwach Havelländische Eisenbahn – powiedział prezes HVLE Martin Wischner.

HVLE jest pierwszym klientem na te lokomotywy w kontynentalnej Europie. Zamówiło ich 10 sztuk. Nieco podobne konstrukcyjnie i koncepcyjnie pojazdy, także wyprodukowane przez Stadler Valencia (do niedawna Vossloh), pracują natomiast na Wyspach Brytyjskich pod oznaczeniem Class 88. Ich premiera miała miejsce dwa lata wcześniej, również podczas targów InnoTrans.

Szef przewoźnika podkreślał kilkukrotnie, że umowę na zakup elektrowozu z pomocniczym napędem popisano, gdy istniał on tylko na papierze, a zbudowano go w rekordowym czasie 16 miesięcy.

– Byłem trochę sceptyczny co do tego, czy Stadler poradzi sobie z realizacją kontraktu w takim terminie. Ale to niezwykle dojrzała, odpowiedzialna firma, produkująca pojazdy wysokiej jakości. Ta lokomotywa jest tego najlepszym dowodem – dodał Martin Wischner.

Elektrowozy będą wykorzystywane w Niemczech w systemach napięcia 15kV i 25kV prądu zmiennego. Zostaną wyposażone w dodatkowy dojazdowy silnik dieslowski o mocy 2,8 MW, zaś podstawowy napęd elektryczny zapewni 7 MW mocy. Dedykowane do pociągów towarowych lokomotywy rozpędzą się maksymalnie do 120 km/h. Certyfikacja pojazdu na niemieckim rynku ma się zakończyć w 2019 roku.

O lokomotywie pisaliśmy już w 2017 roku. Tekst na jej temat można przeczytać tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Grupa Track Tec na targach Innotrans 2018

Biznes

Grupa Track Tec na targach Innotrans 2018

inf. pras. 27 września 2018

Bombardier zaprezentował ezeta z bateriami

Tabor i technika

Bombardier zaprezentował ezeta z bateriami

Leonard Dolecki 24 września 2018

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Grupa Track Tec na targach Innotrans 2018

Biznes

Grupa Track Tec na targach Innotrans 2018

inf. pras. 27 września 2018

Bombardier zaprezentował ezeta z bateriami

Tabor i technika

Bombardier zaprezentował ezeta z bateriami

Leonard Dolecki 24 września 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5