NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Alstom ustalił z Kolejami Ukraińskimi warunki dostaw lokomotyw elektrycznych

| inf. pras. 26.09.2018 2,4k

Alstom ustalił z Kolejami Ukraińskimi warunki dostaw lokomotyw elektrycznych
fot. Alstom
Alstom i Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia – UZ) podpisały Protokół Ustaleń zatwierdzający współpracę w zakresie dostawy i utrzymania lokomotyw elektrycznych. Yevgen Kravtsov, pełniący obowiązki prezesa zarządu Kolei Ukraińskich, i Henri Poupart-Lafarge prezes, podpisali protokół ustaleń podczas targów kolejowych InnoTrans 2018 w Berlinie - poinformował producent.
Jak czytamy w informacji prasowej, strategicznym priorytetem UZ jest modernizacja swojego taboru lokomotyw elektrycznych. Łącznie wymagania UZ na kolejnych 10 lat obejmują 495 lokomotyw, w tym towarowe o różnym napięciu (25 kV, 3 kV i dwunapięciowe) oraz dwunapięciowe lokomotywy pasażerskie, a także powiązane z nimi usługi i utrzymanie przez okres 25 lat. Protokół obejmuje również homologację produktu na Ukrainie i dostarczenie przez Alstom całej odnośnej dokumentacji.

– Jestem bardzo zadowolony, że mogę oficjalnie poinformować o naszej współpracy z Kolejami Ukraińskimi. Alstom działa prężnie w ponad 60 krajach i jesteśmy dumni, że Ukraina jest jednym z nich. Gdziekolwiek jesteśmy, staramy się dostosować do lokalnych warunków i proponujemy naszym klientom odpowiednie rozwiązania. Dostrzegamy duży potencjał ukraińskiego rynku, dlatego bylibyśmy zaszczyceni mogąc wnieść swój wkład w modernizację infrastruktury kolejowej tego kraju i jego dalszą integrację z szerszym rynkiem kolejowym w Europie, powiedział Henri Poupart-Lafarge, prezes Alstom.

– Alstom jest jednym z wiodących producentów na świecie. Jestem zadowolony, że podpisany dziś protokół pozwoli na rozpoczęcie naszej współpracy z tym francuskim przedsiębiorstwem. Strategiczny cel, jaki nam przyświeca, to modernizacja naszego taboru lokomotyw. Mając już strategicznego partnera odpowiedzialnego za dostawę lokomotyw spalinowych, możemy aktywnie poszukiwać możliwości skutecznej współpracy w zakresie modernizacji taboru lokomotyw elektrycznych. Niemal 47% kolei na Ukrainie zostało już zelektryfikowanych, ale naszym celem jest zwiększenie liczby zelektryfikowanych obszarów do 54% w ciągu dwóch lat. Współpraca z Alstom jest dla nas o tyle ważna, że firma ta posiada znaczne doświadczenie w produkcji lokomotyw przystosowanych do torów o prześwicie 1520 mm. Co więcej, podstawowym warunkiem współpracy z Alstom jest możliwość maksymalnego ulokowania produkcji w przedsiębiorstwach ukraińskich, powiedział Yevgen Kravtsov, pełniący obowiązki dyrektora zarządzającego Kolei Ukraińskich cytowany w informacji.

W wyniku wstępnych spotkań kierownictwa firmy Alstom z władzami Ukrainy, zorganizowanych w kwietniu tego roku, Alstom otworzył swoje przedstawicielstwo w tym kraju.

Sieć kolei ukraińskiej składa się z torów o prześwicie 1520 mm i długości ponad 22 000 km. Państwo zamierza zbudować międzynarodowe trasy kolejowe do Europy i zmodernizować swoją infrastrukturę transportową we wszystkich sektorach – od tramwajów i metra w sektorze miejskim, po szybkie pociągi regionalne i intercity w głównej sieci.

Alstom może już teraz poszczycić się dużym doświadczeniem, jeśli chodzi o koleje z rozstawem torów 1520 mm, zdobytym przede wszystkim w Kazachstanie i Azerbejdżanie, gdzie od 2010 r. dostarcza lokomotywy towarowe i pasażerskie dostosowane do warunków lokalnych. Wśród nich są lokomotywy Prima T8 przeznaczone do transportu ciężkiego, które cechują się bardzo wysoką zdolnością pociągową. Oferują one najwyższą siłę pociągową na zelektryfikowanych sieciach, a także odpowiedni komfort i maksymalne bezpieczeństwo podczas pokonywania długich dystansów. Najnowsze modele Prima T8, takie jak KZ8A dla Kazachstanu oraz AZ8A dla Azerbejdżanu, mają zdolność pociągową 9 000 ton i osiągają prędkość 120 km/h. Posiadają one wyposażenie umożliwiające dostosowanie ich do najbardziej niesprzyjających warunków, w tym środowiska pustynnego i ekstremalnie niskich temperatur, nawet do -50ºC - chwali się Alstom
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Ukraina (440)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Ukraina (440)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5