NUMER 10/2018
NUMER 10/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Maszyniści vs 160 km/h
szukaj
Śledź nas:

Alstom ustalił z Kolejami Ukraińskimi warunki dostaw lokomotyw elektrycznych

| inf. pras. 26.09.2018 11

Alstom ustalił z Kolejami Ukraińskimi warunki dostaw lokomotyw elektrycznych
fot. Alstom
Alstom i Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia – UZ) podpisały Protokół Ustaleń zatwierdzający współpracę w zakresie dostawy i utrzymania lokomotyw elektrycznych. Yevgen Kravtsov, pełniący obowiązki prezesa zarządu Kolei Ukraińskich, i Henri Poupart-Lafarge prezes, podpisali protokół ustaleń podczas targów kolejowych InnoTrans 2018 w Berlinie - poinformował producent.
Jak czytamy w informacji prasowej, strategicznym priorytetem UZ jest modernizacja swojego taboru lokomotyw elektrycznych. Łącznie wymagania UZ na kolejnych 10 lat obejmują 495 lokomotyw, w tym towarowe o różnym napięciu (25 kV, 3 kV i dwunapięciowe) oraz dwunapięciowe lokomotywy pasażerskie, a także powiązane z nimi usługi i utrzymanie przez okres 25 lat. Protokół obejmuje również homologację produktu na Ukrainie i dostarczenie przez Alstom całej odnośnej dokumentacji.

– Jestem bardzo zadowolony, że mogę oficjalnie poinformować o naszej współpracy z Kolejami Ukraińskimi. Alstom działa prężnie w ponad 60 krajach i jesteśmy dumni, że Ukraina jest jednym z nich. Gdziekolwiek jesteśmy, staramy się dostosować do lokalnych warunków i proponujemy naszym klientom odpowiednie rozwiązania. Dostrzegamy duży potencjał ukraińskiego rynku, dlatego bylibyśmy zaszczyceni mogąc wnieść swój wkład w modernizację infrastruktury kolejowej tego kraju i jego dalszą integrację z szerszym rynkiem kolejowym w Europie, powiedział Henri Poupart-Lafarge, prezes Alstom.

– Alstom jest jednym z wiodących producentów na świecie. Jestem zadowolony, że podpisany dziś protokół pozwoli na rozpoczęcie naszej współpracy z tym francuskim przedsiębiorstwem. Strategiczny cel, jaki nam przyświeca, to modernizacja naszego taboru lokomotyw. Mając już strategicznego partnera odpowiedzialnego za dostawę lokomotyw spalinowych, możemy aktywnie poszukiwać możliwości skutecznej współpracy w zakresie modernizacji taboru lokomotyw elektrycznych. Niemal 47% kolei na Ukrainie zostało już zelektryfikowanych, ale naszym celem jest zwiększenie liczby zelektryfikowanych obszarów do 54% w ciągu dwóch lat. Współpraca z Alstom jest dla nas o tyle ważna, że firma ta posiada znaczne doświadczenie w produkcji lokomotyw przystosowanych do torów o prześwicie 1520 mm. Co więcej, podstawowym warunkiem współpracy z Alstom jest możliwość maksymalnego ulokowania produkcji w przedsiębiorstwach ukraińskich, powiedział Yevgen Kravtsov, pełniący obowiązki dyrektora zarządzającego Kolei Ukraińskich cytowany w informacji.

W wyniku wstępnych spotkań kierownictwa firmy Alstom z władzami Ukrainy, zorganizowanych w kwietniu tego roku, Alstom otworzył swoje przedstawicielstwo w tym kraju.

Sieć kolei ukraińskiej składa się z torów o prześwicie 1520 mm i długości ponad 22 000 km. Państwo zamierza zbudować międzynarodowe trasy kolejowe do Europy i zmodernizować swoją infrastrukturę transportową we wszystkich sektorach – od tramwajów i metra w sektorze miejskim, po szybkie pociągi regionalne i intercity w głównej sieci.

Alstom może już teraz poszczycić się dużym doświadczeniem, jeśli chodzi o koleje z rozstawem torów 1520 mm, zdobytym przede wszystkim w Kazachstanie i Azerbejdżanie, gdzie od 2010 r. dostarcza lokomotywy towarowe i pasażerskie dostosowane do warunków lokalnych. Wśród nich są lokomotywy Prima T8 przeznaczone do transportu ciężkiego, które cechują się bardzo wysoką zdolnością pociągową. Oferują one najwyższą siłę pociągową na zelektryfikowanych sieciach, a także odpowiedni komfort i maksymalne bezpieczeństwo podczas pokonywania długich dystansów. Najnowsze modele Prima T8, takie jak KZ8A dla Kazachstanu oraz AZ8A dla Azerbejdżanu, mają zdolność pociągową 9 000 ton i osiągają prędkość 120 km/h. Posiadają one wyposażenie umożliwiające dostosowanie ich do najbardziej niesprzyjających warunków, w tym środowiska pustynnego i ekstremalnie niskich temperatur, nawet do -50ºC - chwali się Alstom



VII Kongres Kolejowy
 Kongres Kolejowy


7 listopada na stadionie warszawskiej Legii odbędzie się Kongres Kolejowy, największe w branży wydarzenie organizowane już po raz ósmy przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR oraz Magazyn Rynek Kolejowy. Po raz kolejny poruszone zostaną na nim najważniejsze kwestie dotyczące sektora kolejowego w Polsce: od spraw związanych z prowadzonymi inwestycjami infrastrukturalnymi, poprzez rozwój przewozów pasażerskich i towarowych aż po tematy dotyczące taboru czy wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie /www.kongreskolejowy.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Ukraina (278)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Ukraina (278)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2018
NUMER 10/2018
W tym numerze miesięcznika raport poświęciliśmy planom umożliwienia przewoźnikom jazdy z prędkością 160 km/h w pojedynczej obsdzie. Oprócz tego jak zawsze ciekawe rozmowy, w tym z prezesami ZUE i PKP Energetyki. Polecamy również dział tabor i technika, w którym m. in. podsumowujemy dotychczasowe dostawy taboru szynowego w tym roku. W numerze trzy organizacje pozarządowe prezentują swoją propozycję „Strategia kolejowa 2040”, dotyczącą między innymi budowy nowych linii kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS