NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Bombardier zaprezentował ezeta z bateriami

| Leonard Dolecki 24.09.2018 2,5k

Bombardier zaprezentował ezeta z bateriami
fot. Leonard Dolecki
Bombardier zaprezentował ezeta z bateriami
Bombardier zaprezentował ezeta z bateriami
Bombardier zaprezentował ezeta z bateriami
Bombardier zaprezentował ezeta z bateriami
Bombardier zaprezentował ezeta z bateriami
W czasie tegorocznych targów Innotrans, niemiecko-kanadyjska firma Bombardier zaprezentowała swoje najnowsze rozwiązanie – pociąg Talent 3 wyposażony w baterię akumulatorów. Na testy ma trafić w przyszłym roku.
W czasie największych targów transportowych w Europie można było m.in. sprawdzić jak jeździ najnowszy produkt firmy Bombardier. W zakładach Bombardiera, w Henningsdorf, zaprezentowany został pociąg Talent 3, który może być zasilany zarówno z sieci trakcyjnej jak i z akumulatora znajdującego się na jego pokładzie. Producent nazywa taki typ pojazdu hybrydą elektryczną,

Póki co drożej

Jak zaznaczał Bombardier, koszty kupna i eksploatacji takiego taboru są obecnie wyższe niż w przypadku kolei spalinowej. Niemniej jednak, dla dobra środowiska, warto zapłacić tę cenę. Dodatkowo, wyższe koszty wiążą się przede wszystkim z przeskokiem technologicznym, a nie z opłatami za paliwo/energię.

Obecnie w Niemczech przy napędzie silnikiem diesla koszt przejazdu jednego kilometra to ok. 1,1 euro, a w przypadku silnika elektrycznego to już ok. 0,6 euro za jeden kilometr. Koszt eksploatacji będzie więc spadać, gdyż jest on związany głównie z utrzymaniem technologii. Sama bateria ma cenę ok. 1,5 mln euro i żywotność ok. 8 lat. Dodatkowo, jak zapewnia producent, można ja poddać recyklingowi.

Zasięg ok. 40 kilometrów

Talent 3 na zasilaniu z samej baterii może przejechać ok. 40 km, przy czym zależy to od prędkości oraz ukształtowania pokonywanego terenu. Według przewidywań, dzięki rozwojowi technologii, ta wartość ma się w przyszłości zwiększyć do ok. 80 km. Jest to bardzo ważne z uwagi na to, że jednym z problemów, który produkt ma rozwiązać, jest kłopot z poruszaniem się po częściowo niezelektryfikowanej niemieckiej sieci kolejowej maszynami bezemisyjnymi. Obecnie ok. 40% odcinków torów u naszych zachodnich sąsiadów jest niezelektryfikowanych, a zmiana aktualnej sytuacji poprzez elektryfikację byłaby bardzo kosztowana. Jeśli produkt Bombardiera będzie rozwijany zgodnie z planem, to pozwoli on podróżować bez problemu praktycznie po całej niemieckiej sieci kolejowej.

Elektrohybryda Talent 3 obecnie jest w trakcie uzyskiwania dopuszczenia do ruchu. W 2019 roku Deutsche Bahn planuje rozpocząć testy tego pojazdu na linii Alb – Konstancja, która znajduje się w południowo-zachodnim landzie Badenia-Wirtembergia.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5