Zarządca infrastruktury zakończył naprawę torów na stacji Płock Trzepowo. Jest ona kluczowa dla obsługi tamtejszej rafinerii. Roboty zrealizowało PNI.
PKP PLK zapowiedziały niedawno
remont linii kolejowej 33 na odcinku Płock Trzepowo – Sierpc. Przyszłoroczne prace mają doprowadzić do znacznego podniesienia dopuszczalnej prędkości: pociągi pasażerskie pojadą tam nawet 120 km/godz. Wciąż trwają też przygotowania do pełnej modernizacji trasy na dłuższym odcinku Kutno – Płock – Sierpc, ale w związku z brakiem zagwarantowanego dofinansowania inwestycja najprawdopodobniej nie dojdzie do skutku.
MI: Prace ważne dla ruchu towarowego
Ministerstwo Infrastruktury zapewniło nas, że wciąż podejmowane są skromniejsze działania, które mają podnieść standard kluczowej dla obsługi płockich zakładów Orlenu trasy. Ma ona bardzo duże znaczenie w ruchu towarowym. Składy rozpoczynają i kończą bieg na stacji Płock Trzepowo, zlokalizowanej w sporym oddaleniu od centrum miasta.
Ważnym elementem działań mających utrzymywać infrastrukturę w należytej kondycji mają być roboty realizowane na samej towarowej stacji. – Obecnie prowadzone są prace związane z naprawą bieżącą torów dodatkowych w Płocku Trzepowie – mówi Anna Szumańska, rzecznik prasowy MI. Na całej linii 33 mają zaś na bieżąco być prowadzone prace utrzymaniowe.
PLK: Roboty sfinalizowaliśmy już w czerwcu
Informacje te uściśla zarządca infrastruktury. Podkreśla, że aktualnie na stacji Płock Trzepowo nie toczą się już żadne roboty. – Ostatnie prace remontowo-utrzymaniowe prowadziliśmy w okresie od 7 kwietnia do 6 czerwca tego roku – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Wówczas naprawiany był tor główny dodatkowy oznaczony numerem 10.
– Zadanie zrealizowaliśmy ze względu na postępującą degradację toru – tłumaczy nasz rozmówca. Wykonawcą inwestycji było PNI, a roboty zakończyły się zgodnie z kontraktowym terminem. PLK sfinansowały naprawę ze środków własnych.