Tylko trzy firmy złożyły oferty w przetargu na poprawę stanu linii 108 na odcinku Stróże – Wola Łużańska.
PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót na odcinku Stróże – Wola Łużańska na linii 108. Najniższą – i jedyną mieszczącą się w kosztorysie – ofertę złożyła firma Fewaterm z Gromnika. Opiewa ona na 11,8 miliona złotych. Droższe były oferty firm Wizbud (13,6 mln zł) oraz krakowskiego PNIUiK (12,6 mln zł). Cena stanowi główne kryterium oceny przetargowej i wynosi 70%, zaś doświadczenie personelu – 30%.
Czas przewidziany na realizację zadania określono na 310 dni. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej – jednotorowej zelektryfikowanej – nr 108 Stróże – Krościenko. Dokładnie chodzi o szlak Stróże – Wola Łużańska w km 3,200 – 10,540. Planowane prace mają na celu utrzymanie przejezdności wraz z przywróceniem parametrów eksploatacyjnych.
Ze względu na zły stan nawierzchni obowiązują obecnie ograniczenia eksploatacyjne na całym odcinku wynoszące 50 km/h oraz 40 km/h. Realizacja zadania pozwoli z kolei na podniesienie tego parametru do 60 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych. Więcej na temat zakresu inwestycji
piszemy tutaj.