NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

PLK wyremontuje odcinek ze Stróż do Woli Łużańskiej

| Martyn Janduła 13.04.2017 38

PLK wyremontuje odcinek ze Stróż do Woli Łużańskiej
Stacja kolejowa Wola ŁużańskaFot. Wuhazet, GFDL
Odcinek Stróże – Wola Łużańska na południu Polski doczeka się poprawy parametrów eksploatacyjnych. PKP PLK właśnie rozpisały przetarg na zaprojektowanie i wykonanie robót, których efektem będzie podniesienie prędkości na tym jednotorowym odcinku.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej – jednotorowej zelektryfikowanej – nr 108 Stróże – Krościenko. Dokładnie chodzi o szlak Stróże – Wola Łużańska w km 3,200 – 10,540. Planowane prace mają na celu utrzymanie przejezdności wraz z przywróceniem parametrów eksploatacyjnych. Przetarg odbywa się w ramach większego projektu pn. „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”.

W zakres prac wchodzi kompleksowa wymiana nawierzchni torowej, odbudowa rowów, profilowanie ław torowiska, regulacja toru w planie i profilu z mechanicznym podbiciem, oprofilowaniem podsypki i dynamiczną stabilizacją, przebudowa przejazdów kolejowo–drogowych, częściowa przebudowa urządzeń srk oraz regulacja sieci trakcyjnej na odcinku robót torowych.

Ze względu na zły stan nawierzchni obowiązują obecnie ograniczenia eksploatacyjne na całym odcinku wynoszące 50 km/h oraz 40 km/h. Realizacja zadania pozwoli z kolei na podniesienie tego parametru do 60 km/h dla pociągów pasażerskich i towarowych.

Zaplanowano kompleksową wymianę nawierzchni torowej. Tłuczeń przewidziany do ponownego wykorzystania musi być oczyszczony i uzupełniony nowym do grubości 0,35 m. W km 3,170-4,100 pojawi się nowy tor bezstykowy. Po robotach torowych wykonawca zabuduje nowe uszynienia konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej oraz innych urządzeń znajdujących się w strefie oddziaływania sieci trakcyjnej. Z kolei na stacji Wola Łużańska wykonawca będzie zobowiązany do demontażu toru stacyjnego nr 2.

Czas przewidziany na realizację zadania określono na 310 dni. Szacowany koszt określono na 15 mln zł netto. Cena stanowi główne kryterium oceny przetargowej i wynosi 70%, zaś doświadczenie personelu – 30%. Wadium w tym zamówieniu to 150 tys. zł. Składanie ofert trwa do 12 maja 2017 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS