NUMER 03/2020
NUMER 03/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Rok 2019 na kolei
szukaj
Śledź nas:

Dwudziestoletnie pojazdy GTW w barwach Kolei Czeskich. Wyglądają jak nowe [zdjęcia]

| Michał Szymajda 11.02.2020 197

Dwudziestoletnie pojazdy GTW w barwach Kolei Czeskich. Wyglądają jak nowe [zdjęcia]
Czeskie jednostki GTW Fot. České dráhy
Dwudziestoletnie pojazdy GTW w barwach Kolei Czeskich. Wyglądają jak nowe [zdjęcia]
Dwudziestoletnie pojazdy GTW w barwach Kolei Czeskich. Wyglądają jak nowe [zdjęcia]
Dwudziestoletnie pojazdy GTW w barwach Kolei Czeskich. Wyglądają jak nowe [zdjęcia]
Dwudziestoletnie pojazdy GTW w barwach Kolei Czeskich. Wyglądają jak nowe [zdjęcia]
Dwa pierwsze spalinowe zespoły trakcyjne serii 646, odkupione przez České dráhy od Deutsche Bahn, rozpoczynają służbę w Czechach, po przeprowadzonym na nich serwisie i liftingu. Prawie 20 letnie pojazdy wyglądają niemal jak nowe.
Wprowadzenie na tory nowych, całkowicie niskopodłogowych, cichych klimatyzowanych pojazdów jest efektem umowy przewoźnika i Kraju Ołomunieckiego. Pierwotnie pojazdy zakupione od regionalnego oddziału Deutsche Bahn (posiadające homologację także w Polsce) miały rozpocząć obsługę linii w grudniu 2019, ale z uwagi na problemy z wyłonieniem wykonawcy ich modernizacji, dwa pierwsze pojazdy są gotowe dwa miesiące później.

- Koleje Czeskie wykonały prace na dwóch z dwunastu pojazdach GTW we własnym zakresie. Skorzystaliśmy z własnych zasobów technicznych w Ołomuńcu – powiedział Michal Kraus, wiceprezes spółki. W pojazdach wykonano zewnętrzne malowanie pojazdu, przegląd jego podzespołów, naprawiono także oryginalny system informacji pasażerskiej i przeprowadzono „bohemizację” kabin. W taki sposób, własnymi siłami CD, przygotowane zostaną jeszcze dwa pojazdy. Nie oznacza to, że przewoźnik zrezygnował z przeprowadzenia szerszej modernizacji wszystkich pojazdów. W drugim przetargu w tym zadaniu pojawiły się na szczęście oferty. Chodzi m.in. o instalację nowego systemu informacji pasażerskiej na ekranach LCD, gniazdek do ładowania urządzeń elektrycznych, wymiany tapicerki siedzeń i montaż wifi oraz unowocześnienie niektórych elementów mechanicznych pojazdów. Jednak nawet i bez tego pojazdy te prezentują się znakomicie. Absolutnie nie wyglądają na swoje 19 lat. Koleje Czeskie oceniają, że będzie korzystać z pojazdów jeszcze przez 10-15 lat. Posiadają bowiem wszelkie atrybuty nowoczesnego sprzętu.

Pociągi wyprodukowane przez Stadlera mogą się poruszać z prędkością 120 km/h. Napędzane są 550 kW silnikiem spalinowym zlokalizowanym w środkowym, wyłącznie silnikowym członie. Taki układ pozwala na bardzo dobre rozłożenie mas i zapewnienie pasażerom niemal 100% niskiej podłogi i przestronne wnętrze. Zabiorą na pokład 108 pasażerów na miejscach siedzących, drugie tyle wejdzie do pojazdu jeśli pojawi się potrzeba przewozu pasażerów w pozycji stojące.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (579)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Czechy (579)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2020
NUMER 03/2020
Tematem najnowszego numeru jest podsumowanie 2019 roku na kolei. Oprócz tego w numerze rozmowy z: Pauliną Matysiak, Dariuszem Blocherem, Krzysztofem Zdziarskim oraz Aleksiejem Gromem.

W dziale Infrastruktura dużo o wysokich cenach i inwestycjach tramwajowych. W numerze piszemy też o możliwej (?) konkurencji dla PKP Intercity i integracji Trójmiasta z koleją.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5