Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Falstart GTW w Kolejach Czeskich? Do ich modernizacji nikt się nie zgłosił

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
07-08-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Falstart GTW w Kolejach Czeskich? Do ich modernizacji nikt się nie zgłosił
Fot. Ceske Drahy
Spalinowe zespoły trakcyjne GTW, które od Deutsche Bahn kupiły České dráhy, na razie nie przejdą modernizacji, które miały przygotować je do kursowania po torach w Kraju Ołomunieckim.

W styczniu na łamach „RK” pisaliśmy o zakupie przez państwowego czeskiego przewoźnika dwunastu spalinowych jednostek trakcyjnych GTW, wyprodukowanych w latach 2001 i 2002 roku przez Stadlera. Korzystny finansowo zakup zainteresował też, o czym nieoficjalnie się dowiedzieliśmy, operatorów w Polsce, którzy tanim kosztem, podobnie jak Czesi, mogliby nabyć stosunkowo nowoczesny niskopodłogowy tabor o dobrych parametrach technicznych, do obsługi lokalnych linii kolejowych.

Koleje Czeskie zapowiedziały wprowadzenie taboru na tory w Kraju Ołomunieckim już w grudniu 2019. Przed tą operacją zdecydowano się na rozpisanie przetargu, który miał doprowadzić do zabudowy nowoczesnego sytemu informacji pasażerskiej, nadajników bezprzewodowego internetu, gniazdek elektrycznych, wymiany tapicerki siedzeń i estetyzacji wnętrz. Takie wyposażenie pojazdów to konieczność, wymagana umową z regionem.

Niestety, jak informuje portal zdopravy.cz, pierwszy przetarg nie przyniósł rozstrzygnięcia, ponieważ nie zgłosił się do niego żaden wykonawca. Zaskoczone Koleje Czeskie zapowiedziały już następny przetarg, ale przed nim zorganizują konsultacje techniczne z potencjalnymi wykonawcami.

Na chwilę obecną nie jest pewne czy niespełniające wymagań Kraju Ołomunieckiego pojazdy w ogóle wyjadą na trasy od grudnia. W razie niepowodzenia kolejnego konkursu ofert przewoźnik zapowiedział, że minimum prac przy pojazdach wykona samemu, lub będzie negocjował z regionem wydłużenie kursowania starszych pojazdów. Jak zapewniają Koleje Czeskie, od strony technicznej pojazdy będą gotowe do startu w grudniu, będą też posiadały komplet zezwoleń do kursowania w Republice Czeskiej.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij