Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK znów może zamknąć linię do Mielca. Żeby walczyć z wykluczeniem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
05-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
05-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK znów może zamknąć linię do Mielca. Żeby walczyć z wykluczeniem
fot. Łukasz Fronc/PKP PLKLokalizacja planowanego przystanku Mielec Korczaka
Nie mogą nacieszyć się powrotem kolei do Mielca pasażerowie. A nie mogą, bo PKP PLK znów prawdopodobnie zamknie im linię by wybudować kolejny przystanek o którym nie pomyślano podczas jej niedawnej naprawy wartej kilkaset milionów złotych. 

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę za ponad 3,5 mln zł netto na zaprojektowanie i budowę nowego przystanku Mielec Korczaka wraz z parkingiem przy linii nr 25 Mielec – Dębica.

Przeciwdziałanie przez wykluczanie

Po wielu latach perypetii i opóźnień ledwie rok temu przywrócono połączenia kolejowe do Mielca. Początkowo rozkład jazdy był fatalny - na odbudowanej za 300 mln złotych linii zaplanowano tylko dwie pary połączeń. Później dodawano kolejne kursy ale co z tego, skoro prawie żaden pociąg nie jeździ w weekend. Co gorsza, po kilkunastu tygodniach linię zamknięto ze względu na budowę nowego przystanku Mielec Południe, o którym nie pomyślano podczas wcześniejszych prac.  

Jak się okazuje to nie koniec utrudnień, bo budowa kolejnego przystanku oznacza następne utrudnienia na tym samym odcinku. Sama PKP PLK nie wie zresztą jeszcze, jak duże one będą. - Zmiany w komunikacji kolejowej w trakcie robót, czyli zamknięcia torowe i organizowanie zastępczej komunikacji autobusowej - będą zależne m.in. od warunków, wynikających z decyzji administracyjnej oraz od przyjętej technologii robót, a także od sytuacji gruntowej - informuje Dorota Szalacha z biura prasowego spółki. Przypomnijmy, że mówimy o podpisanym już kontrakcie. 

Jaki standard peronu?


Jak informuje PKP PLK, nowy przystanek Mielec Korczaka będzie w standardzie już wybudowanych lub modernizowanych obiektów. Zapewnione zostaną wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowanie. Pochylnie oraz ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze. Przewidziano również budowę przejścia przez tory oraz parkingu dla samochodów i stojaków na rowery. Prace budowalne rozpoczną się po zaprojektowaniu robót przez wykonawcę i pozyskaniu decyzji administracyjnych, co jest przewidziane na przełomie 2024/2025.

Dopytaliśmy jeszcze PLK o parametry nowego przystanku. Jak informuje Szalacha, w Mielcu wybudowany zostanie peron o wys. 76 cm, długości 100 m i szerokości 4 m. Zmiany w komunikacji będą niezbędne m. in. dla wykonania fundamentów i budowy ścianek peronowych. Zakończenie prac przewidziane jest w drugim kwartale 2025 r.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dodatkowa nagroda dla pracowników PKP PLK

Biznes

Dodatkowa nagroda dla pracowników PKP PLK

Jakub Madrjas 01 grudnia 2023

PLK: Ponad 200 mln zł na linie do Ukrainy

Infrastruktura

PLK: Ponad 200 mln zł na linie do Ukrainy

Kasper Fiszer 01 grudnia 2023

PLK wyjaśnia przyczyny zamknięcia linii nr 7 Warszawa - Otwock

Infrastruktura

Kraków: Powstaną nowe bezkolizyjne przejazdy kolejowe

Infrastruktura

Kraków: Powstaną nowe bezkolizyjne przejazdy kolejowe

inf. pras. PKP PLK, oprac. MK 28 listopada 2023

Polskie Linie Kolejowe: Jesteśmy gotowi do zimy

Infrastruktura

Polskie Linie Kolejowe: Jesteśmy gotowi do zimy

inf. pras PKP PLK 25 listopada 2023

Dworzec w Zduńskiej Woli niemal gotowy

Infrastruktura

Dworzec w Zduńskiej Woli niemal gotowy

inf. pras PKP PLK 25 listopada 2023

Zobacz również:

Dodatkowa nagroda dla pracowników PKP PLK

Biznes

Dodatkowa nagroda dla pracowników PKP PLK

Jakub Madrjas 01 grudnia 2023

PLK: Ponad 200 mln zł na linie do Ukrainy

Infrastruktura

PLK: Ponad 200 mln zł na linie do Ukrainy

Kasper Fiszer 01 grudnia 2023

PLK wyjaśnia przyczyny zamknięcia linii nr 7 Warszawa - Otwock

Infrastruktura

Kraków: Powstaną nowe bezkolizyjne przejazdy kolejowe

Infrastruktura

Kraków: Powstaną nowe bezkolizyjne przejazdy kolejowe

inf. pras. PKP PLK, oprac. MK 28 listopada 2023

Polskie Linie Kolejowe: Jesteśmy gotowi do zimy

Infrastruktura

Polskie Linie Kolejowe: Jesteśmy gotowi do zimy

inf. pras PKP PLK 25 listopada 2023

Dworzec w Zduńskiej Woli niemal gotowy

Infrastruktura

Dworzec w Zduńskiej Woli niemal gotowy

inf. pras PKP PLK 25 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5