Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Z Mielca do Padwi pojadą... dwie pary pociągów. Jeśli pojadą

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-09-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Z Mielca do Padwi pojadą... dwie pary pociągów. Jeśli pojadą
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Kolejny etap prac na linii nr 25 umożliwi powrót pociągów pasażerskich na odcinku od Mielca do Padwi. Oferta na razie będzie wręcz katastrofalna - poza Mielec wyjadą zaledwie dwa pociągi dziennie w dni robocze i jeden w niedzielę.

CJak informowaliśmy w tym tygodniu, PKP PLK planuje na koniec września zakończenie robót budowlanych na linii Mielec – Padew w zakresie pozwalającym na przywrócenie ruchu pociągów.

Perony mają być gotowe


Do końca roku będą jeszcze realizowane prace m. in. przy wiadukcie drogowym oraz przejściu podziemnym, ale jak potwierdziła nam Dorota Szalacha z PKP Polskie Linie Kolejowe, budowane obecnie nowe perony w Chorzelowie, Tuszowie i w Jaślanach na koniec miesiąca będą gotowe. I zarządca infrastruktury deklaruje możliwość uruchomienia pociągów pasażerskich, choć wnioski do rozkładu jazdy nie zostały jeszcze wdrożone.

Obawy naszych Czytelników wzbudziła od razu planowana oferta pasażerska. Niebezpodstawnie - na remontowanej za prawie 300 mln zł linii 25 na odcinku Dębica - Mielec kursuje na gotowym już odcinku kursuje zaledwie pięć par pociągów - i jest to liczba zwiększona po protestach pasażerów - początkowo było ich jeszcze mniej.

Pociągi pasażerskie - jeśli pojadą - to dwa

Jak się okazuje, obawy były uzasadnione. Jak poinformował "Rynek Kolejowy" Tomasz Leyko, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego, na odcinku od Mielca do Padwi planowane jest przedłużenie tylko części kursów - zaledwie dwóch par w dni robocze. - Będzie również przedłużony kurs piątkowy i niedzielny - informuje rzecznik dodając, że warunkiem było to żeby zmiana relacji nie spowodowała pogorszenia obecnego rozkładu jazdy realizowanego jednym pojazdem. 

- Przyjmuje się w polskich warunkach, że "przyzwoitą" jest już oferta 7-8 par pociągów na dobę. Zatem połączenia do Padwi to 25% przyzwoitości. A w weekendy 0 procent - komentuje Paweł Rydzyński, prezes Stowarzyszenia Ekonomiki Transportu.

Na szczęście, możliwe że taka sytuacja potrwa tylko do końca roku. -  Ostateczny dogodny układ będzie wdrożony od nowego roku, po włączeniu do obsługi pociągów na tej relacji przez dwa pojazdy (autobusy szynowe) - informuje rzecznik. Na razie, mimo bardzo słabej oferty przewozowej, na linii będą realizowane kolejne inwestycje - tym razem w nowe przystanki

Aktualizacja: Jak poinformował "Rynek Kolejowy" zespół prasowy Polregio, nie ma jeszcze oficjalnej decyzji w sprawie uruchomienia połączeń od października, a rozmowy z urzędem marszałkowskim trwają. - Takie połączenia będą prawdopodobnie wprowadzone od nowego rozkładu jazdy w listopadzie, a na pewno od przyszłego roku. Trwają rozmowy na temat ostatecznego kształtu oferty przewozowej dla podróżnych - informuje biuro prasowe Polregio.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5