Samorząd województwa dolnośląskiego wystosował pismo do PKP PLK, w którym wyraził swój sprzeciw w stosunku do planów wyłączenia z eksploatacji linii kolejowej z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego i zwrócił się z prośbą o ponowne rozpatrzenie podjętej decyzji.
- Samorząd Województwa Dolnośląskiego przykłada dużą wagę do rozwoju transportu kolejowego. Dlatego respektując niezależność spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, optuje za tym, aby decyzje w zakresie zamykania linii (wyłączania ich z utrzymania i eksploatacji) uwzględniały nie tylko interes ekonomiczny zarządcy, ale również strategiczne interesy państwa w zakresie systemu transportowego, oraz organizatorów publicznego transportu zbiorowego – informuje Wiktor Lubieniecki, dyrektor departamentu infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego woj. dolnośląskiego.
Na linii kolejowej 283 na odcinku Jelenia Góra – Lwówek Śląski obecnie kursują 4 pary pociągów w dni robocze oraz 1 para pociągów weekendowo-świątecznych. - Ze względu, iż jest to linia po której prowadzony jest ruch pociągów pasażerskich, samorząd województwa dolnośląskiego zdecydowanie negatywnie ocenia plany jej wyłączenia z eksploatacji. Pozostałe linie kolejowe (w obrębie województwa dolnośląskiego), wymienione w materiałach udostępnionych przez PKP PLK, są nieczynne w ruchu pasażerskim – mówi Lubieniecki. - Linie kolejowe Strzegom – Bolków, Jerzmanice Zdrój – Wilków Złotoryjski czy Wałbrzych Szczawienko – Wałbrzych Zespół Bocznic, są liniami wyłącznie pełniącymi rolę w transporcie towarowym i to w znikomej częstotliwości. W związku z tym, iż nie są to linie o charakterze pasażerskim, nie stanowią istotnego elementu systemu komunikacyjnego. Nie mniej jednak są to niewątpliwie linie o znaczeniu gospodarczym, np. przy transporcie surowców skalnych – dodaje.
Samorząd województwa dolnośląskiego wystosował pismo do PKP PLK, w którym wyraził swój sprzeciw w stosunku do planów wyłączenia z eksploatacji linii kolejowej z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego i zwrócił się z prośbą o ponowne rozpatrzenie podjętej decyzji.
- Nasz wniosek przyniósł efekt, gdyż w „Wykazie linii kolejowych przywróconych z listy odcinków przeznaczonych do czasowego wyłączenia” znalazła się linia nr 283 Jelenia – Góra Ławszowa na odcinku Zebrzydowa – Ławszowa. Dodatkowo przywrócono również linie nr 302 Malczyce – Bolków na odcinku Strzegom – Bolków oraz nr 869 Wałbrzych Szczawienko – Wałbrzych Zespół Bocznic – podaje Lubieniecki.
Samorząd województwa dolnośląskiego nie planuje przejmowania linii kolejowych. = Natomiast, zarówno w obecnej, jak też kolejnej perspektywie budżetowej UE 2014-2020, inwestycje kolejowe są i będą na indykatywnej liście projektów indywidualnych RPO WD. Szczególnie te projekty, które są istotne dla publicznego transportu zbiorowego w województwie – informuje dyrektor departamentu infrastruktury.