Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dolnośląskie: Samorząd walczy o linie kolejowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
12-05-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Dolnośląskie: Samorząd walczy o linie kolejowe
Samorząd województwa dolnośląskiego wystosował pismo do PKP PLK, w którym wyraził swój sprzeciw w stosunku do planów wyłączenia z eksploatacji linii kolejowej z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego i zwrócił się z prośbą o ponowne rozpatrzenie podjętej decyzji.

- Samorząd Województwa Dolnośląskiego przykłada dużą wagę do rozwoju transportu kolejowego. Dlatego respektując niezależność spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, optuje za tym, aby decyzje w zakresie zamykania linii (wyłączania ich z utrzymania i eksploatacji) uwzględniały nie tylko interes ekonomiczny zarządcy, ale również strategiczne interesy państwa w zakresie systemu transportowego, oraz organizatorów publicznego transportu zbiorowego – informuje  Wiktor Lubieniecki, dyrektor departamentu infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego woj. dolnośląskiego.

Na linii kolejowej 283 na odcinku Jelenia Góra – Lwówek Śląski obecnie kursują 4 pary pociągów w dni robocze oraz 1 para pociągów weekendowo-świątecznych. - Ze względu, iż jest to linia po której prowadzony jest ruch pociągów pasażerskich, samorząd województwa dolnośląskiego zdecydowanie negatywnie ocenia plany jej wyłączenia z eksploatacji. Pozostałe linie kolejowe (w obrębie województwa dolnośląskiego), wymienione w materiałach udostępnionych przez PKP PLK, są nieczynne w ruchu pasażerskim – mówi Lubieniecki. -  Linie kolejowe Strzegom – Bolków, Jerzmanice Zdrój – Wilków Złotoryjski czy Wałbrzych Szczawienko – Wałbrzych Zespół Bocznic, są liniami wyłącznie pełniącymi rolę w transporcie towarowym i to w znikomej częstotliwości. W związku z tym, iż nie są to linie o charakterze pasażerskim, nie stanowią istotnego elementu systemu komunikacyjnego. Nie mniej jednak są to niewątpliwie linie o znaczeniu gospodarczym, np. przy transporcie surowców skalnych – dodaje.

Samorząd województwa dolnośląskiego wystosował pismo do PKP PLK, w którym wyraził swój sprzeciw w stosunku do planów wyłączenia z eksploatacji linii kolejowej z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego i zwrócił się z prośbą o ponowne rozpatrzenie podjętej decyzji.

- Nasz wniosek przyniósł efekt, gdyż w „Wykazie linii kolejowych przywróconych z listy odcinków przeznaczonych do czasowego wyłączenia” znalazła się linia nr 283 Jelenia – Góra Ławszowa na odcinku Zebrzydowa – Ławszowa. Dodatkowo przywrócono również linie nr 302 Malczyce – Bolków na odcinku Strzegom – Bolków oraz nr 869 Wałbrzych Szczawienko – Wałbrzych Zespół Bocznic – podaje Lubieniecki.

Samorząd województwa dolnośląskiego nie planuje przejmowania linii kolejowych. = Natomiast, zarówno w obecnej, jak też kolejnej perspektywie budżetowej UE 2014-2020, inwestycje kolejowe są i będą na indykatywnej liście projektów indywidualnych RPO WD. Szczególnie te projekty, które są istotne dla publicznego transportu zbiorowego w województwie – informuje dyrektor departamentu infrastruktury.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dolnośląskie: Jubileusz trasy kolejowej do Trzebnicy

Prawo i polityka

Dolnośląskie: Jubileusz trasy kolejowej do Trzebnicy

Koleje Dolnośląskie, oprac. DS 18 października 2024

To był hit Kolei Dolnośląskich. Co z wagonami rowerowymi?

Pasażer

15 lat Kolei Dolnośląskich. Dziś rocznica pierwszego przejazdu

Pasażer

15 lat Kolei Dolnośląskich. Dziś rocznica pierwszego przejazdu

inf. prasowa Koleje Dolnośląskie 14 grudnia 2023

Koleje Dolnośląskie przejęły Nadodrzankę

Pasażer

Koleje Dolnośląskie przejęły Nadodrzankę

inf. pras. UMWD/Jakub Madrjas 12 grudnia 2023

Dolnośląskie: Konsultacje społeczne projektu planu transportowego

Prawo i polityka

Zobacz również:

Dolnośląskie: Jubileusz trasy kolejowej do Trzebnicy

Prawo i polityka

Dolnośląskie: Jubileusz trasy kolejowej do Trzebnicy

Koleje Dolnośląskie, oprac. DS 18 października 2024

To był hit Kolei Dolnośląskich. Co z wagonami rowerowymi?

Pasażer

15 lat Kolei Dolnośląskich. Dziś rocznica pierwszego przejazdu

Pasażer

15 lat Kolei Dolnośląskich. Dziś rocznica pierwszego przejazdu

inf. prasowa Koleje Dolnośląskie 14 grudnia 2023

Koleje Dolnośląskie przejęły Nadodrzankę

Pasażer

Koleje Dolnośląskie przejęły Nadodrzankę

inf. pras. UMWD/Jakub Madrjas 12 grudnia 2023

Dolnośląskie: Konsultacje społeczne projektu planu transportowego

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5